Toon posts:

Nieuwe PC meet beeps en nog wat (:P)

Pagina: 1
Acties:

• SerpentNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-05 10:58
Hallo,

Ik heb net mijn nieuwe PC in elkaar gezet, en bij het opstarten krijg ik telkens een beep code namelijk 3x kort daarna 1 hoge beep. Weet iemand wat dit betekend?

Ik heb ook nog een extra vraagje waar kan ik de optie naar AHCI vinden in mijn BIOS?

Mijn systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,50€ 79,50
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 171,-€ 171,-
1OCZ Fatal1ty 750W€ 87,-€ 87,-
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 68,29€ 68,29
1MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC€ 253,87€ 253,87
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 137,-€ 137,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 890,16

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:51
SerpentNL schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:29:
Hallo,

Ik heb net mijn nieuwe PC in elkaar gezet, en bij het opstarten krijg ik telkens een beep code namelijk 3x kort daarna 1 hoge beep. Weet iemand wat dit betekend?
Als het goed is, staan de beep codes in het boekje wat er bij je moederbord is geleverd.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
boers706 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:31:
[...]

Als het goed is, staan de beep codes in het boekje wat er bij je moederbord is geleverd.
Als het goed is niet, gezien de online versie ze ook niet bevat :+ .

Gezien het ook geen "BIOS" meer is wat dat moederbord gebruikt, kan ik er niet uithalen wat welke beep betekent. Meestal is 3 beeps iets met de videokaart.

AHCI kan je vinden bij je Harddisks. Meestal heb je de keuze tussen IDE (SATA), AHCI en RAID.
Edit: De optie wil ook nog wel eens "Extended SATA" of "Enhanced SATA" heten.

Vergeet niet om de AHCI drivers te activeren voordat je ze aanzet in je bios:
http://www.ithinkdiff.com...-7-rc-after-installation/

[Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 25-06-2011 23:48]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SerpentNL
Het vreemde is, is dat ik prima beeld heb en hij herkend mijn GPU ook dus dat zou (hopelijk) het probleem niet wezen.

Ik ga zo meteen die bende wel even doen met die AHCI. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zei vertelden mij dat de beeps komen van de USB Controllers, en niet de aangesloten USB apparaten.
Dus dat heb ik net even getest en inderdaad, nadat ik alle USB controllers had uitgeschakeld kreeg ik bij het opstarten maar 1 beep.
Had vanmiddag ook mijn BIOS geflashed (voordat ik het mailtje terug kreeg van MSI)
naar 1.B die sinds Zondag uit is.
Nu zijn de beeps door de bios update andersom eerst 1 lange daarna 3 korte.

productreview: MSI P67A-GD65 (B3) review door increddibelly

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SerpentNL
Gianni Rombios schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:04:
Zei vertelden mij dat de beeps komen van de USB Controllers, en niet de aangesloten USB apparaten.
Dus dat heb ik net even getest en inderdaad, nadat ik alle USB controllers had uitgeschakeld kreeg ik bij het opstarten maar 1 beep.
Had vanmiddag ook mijn BIOS geflashed (voordat ik het mailtje terug kreeg van MSI)
naar 1.B die sinds Zondag uit is.
Nu zijn de beeps door de bios update andersom eerst 1 lange daarna 3 korte.

productreview: MSI P67A-GD65 (B3) review door increddibelly
Ik snap jou niet helemaal :P. Zou je het misschien nog wat beter kunnen uitleggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het is een quote uit die review (commentaar van iemand).
Je hebt 3 usb controllers op je moederbord, iedere controller geeft een piepje. Het laatste piepje is de normale opstart piep.
Als je die controllers in je bios uitschakelt hoor je geen piepjes meer (op de normale enkele piep na). Niet handig, maar kun je eventueel even testen.

Anders gezegd, als je pc gewoon goed werkt is het even wennen aan die piepjes, het hoort er schijnbaar bij bij dit moederbord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SerpentNL
Oke, hoe moet ik dat zien dan? Dat je 3 chips hebt die een stuk of wat USB's aansturen? En die vervolgens een beep ter goedkeuring van geven?

Maar ik heb eerst die normale opstartbeep dan krijg ik die reeks andere beeps. Maar ik zal weer eens in de BIOS rondneuzen. BTW deze mobo update zichzelf toch?

@D4NG3R:
AHCI is ingeschakeld zonder problemen (heb die dingen verandert in de bios dmv een progje:
Link

[Voor 17% gewijzigd door SerpentNL op 26-06-2011 01:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:07

SupremeRick

Muse Fan

AMI Beep Code

Deep Code Description
1 short DRAMS refresh failure
2 short Parity circuit failure
3 short Base 64k RAM failure
4 short System timer failure
5 short Process failure
6 short Keyboard controller Gate A20 error
7 short Virtual mode exception error
8 short Display memory Read/Write test failure
9 short ROM BIOS checksum failure
10 short CMOS shutdown Read/Write error
11 short Cache Memory error
1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure
1 long, 8 short Display/Retrace test failed

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Start eens op zonder je usb devices aan te sluiten.
Ik heb namelijk hetzelfde gehad (ik heb het zelfde moederbord) dat ik ook die korte beepjes had, het was bij mij gewoon voor elk usb device die aangesloten was, kwam er een kort beepje, gevolgd door een hardere beep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SerpentNL
Nadat ik alle USB apparaten eruit heb gehaald kreeg ik 2 korte gevolgd door een harde. Dus het zou in principe kunnen kloppen. Maar waarom dan nog die 2 ? Is het handig als ik even contact opneem met MSI?

Want windows start wel normaal op en krijg ook die gewone opstart beep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:07

SupremeRick

Muse Fan

SerpentNL schreef op zondag 26 juni 2011 @ 14:16:
Nadat ik alle USB apparaten eruit heb gehaald kreeg ik 2 korte gevolgd door een harde. Dus het zou in principe kunnen kloppen. Maar waarom dan nog die 2 ? Is het handig als ik even contact opneem met MSI?

Want windows start wel normaal op en krijg ook die gewone opstart beep.
stuur je moederbord anders gewoon rma.. als je denkt dat er iets mis mee is.. fabrikanten doen er niet zo moeilijk over om die dingen te vervangen of te maken hoor

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SerpentNL
Dat is wel erg makkelijk praten, ik heb geen zin om 2 a 3 week te gaan wachten op een nieuwe mobo. Want als dit gewoon beeps zijn de de boel checken is er niets aan de hand ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SerpentNL
Naja dan weet ik iig wat er aan de hand is :P. Maar heb vandaag ook BC2 op high gespeeld werkte perfect :D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee