Toon posts:

geheugen voor dell xps 1640

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• pwghost
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-01 15:45
hallo,

Ik heb een DELL xps 1640 en als ik nou solidworks/labview/photoshop of andere redelijke zware pakketten voor de computer heb ik eigenlijk niet meer genoeg ram geheugen zit ik net onder de 4 gb en word de computer zo ongelovelijk sloom van xD

ik ben nniet van plan om een ongelovelijke prijs voor die geheugenbankjes te gaan betalen bij dell zelf !!
dus als ik bij een winkel ram geheugen voor deze computer wil halen welke moet ik dan hebben ?
ik weet dat het ddr3 is maar ik weet niet welke socket en welk merk er goed is ?

mvg
peter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 11:18
Allereerst: hoeveel geheugen heb je nu, en belangrijker: hoe is dit verdeelt over de geheugen sloten?

Waarschijnlijk als je kingston valueram geheugen plaatst met dezelfde snelheid zal het wel goed gaan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mijn vorige werkgever heb ik een aantal Dell Latitude D820 laptops uitgebreid met Kingston ValueRam en dat werkt gewoon. Zou ook raar zijn als het niet werkte, want de originele Dell modules waren exact gelijk, alleen de sticker was anders :p.

Maar met mijn bovenbuurman, het is handig om te weten wat er nu al in zit en wat de limiet is van de gebruikte memory controller/chipset.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pwghost
hallo,

allereerst bedankt voor de reacties.
de specs van de computer zijn :

Processor: Intel Core 2 Duo P8600 (2.4GHz)
Memory: 4GB 1033mhz - 2DIMM DDR3
HDD: 320GB 7200rpm
Graphics: ATI Mobility RADEON HD 3670 (512MB)
Display: 15.6" 1080p Full HD RGBLED LCD

ik ben nog aan het zoeken welke chipset mijn computer bevat maar zover ik weet kan die tot 8096 mb aan.
daarnaast zou ik met sneller geheugen in de praktijk nog veel prestatie winst halen of niet ?

mvg
peter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pwghost
gevonden de chipset die gebruikt word is Mobile Intel PM45 Chipset.

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Die chipset kan 8 GB aan, dus je kunt er 2 x 4 GB inzetten. Ik denk alleen dat je geheugen niet sneller gaat worden, meestal zijn de geheugenbanken ingesteld op een bepaalde ratio van de FSB.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
pwghost schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 23:17:
ik ben nniet van plan om een ongelovelijke prijs voor die geheugenbankjes te gaan betalen bij dell zelf !!
Sorry hoor maar, duur??!!?
http://accessories.euro.d..._irrank=10&~ck=dellSearch

Dell levert nota bene het goedkoopst leverbare setje in nederland :z

Edit: en trouwens, weet je zeker dat het DDR3 is? Dit chipset ondersteunt ook DDR2. Als het DDR3 is schaf je gewoon pricewatch: Corsair CMSO8GX3M2A1333C9 aan.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 27-06-2011 11:03]

• pwghost
hallo,
@darkstone
dat is 1 bankje van 4 gb dat 120 euro kost is ook nog ddr 2 ook.
kijk ik in de link die u heeft bijgevoegd ben ik nog geen 60 euro kwijt voor ddr3 geheugen voor 8gb :D
het is echt ddr3 geheugen ik heb op internet nagezocht en in apperatenbeheer gekeken op de computer !

maar welk type socket word er gebruikt voor mijn geheugenbankjes ? sodimm?
en wat is de maximale snelheid die mijn chipset aankan ?

alvast bedankt

mvg
peter

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De snelheid zal wel maximaal 1066mhz zijn... maar neem gewoon het goedkoopste setje, als de snelheid te hoog is klokt hij automatisch terug.

Laptops gebruiken trouwens ALTIJD sodimm. De enige variabele is ddr2 of ddr3, dat is niet onderling compatibel. Ik heb dezelfde processor als jou maar heb DDR2, en dat is op dit moment een stuk duurder.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het slot is inderdaad SODIMM. De maximale snelheid zou je moeten opzoeken maar dat is eigenlijk niet van belang.

Pak gewoon hetzelfde type geheugen als er nu inzit en dan werkt het gewoon. Sneller geheugen heb je toch niks aan als je CPU e.d. niet sneller is.

• alex3305
  • Laatst online: 26-05 12:14
Het is inderdaad DDR3 SODIMM geheugen. Hiervan zou je dus eventueel de goedkoopste kunnen kopen uit de Pricewatch. Die Darkstone aandraagt zijn dus goed te gebruiken!

Overigens kan DDR2 NIET in DDR3 sockets of andersom.

• pwghost
hallo allemaal,
heel erg bedankt voor alle reacties.
@darkstone bedankt ! ik ben er nou ook achter gekomen van de fsb.
@ik222 okej het geeft dus geen presatie winst met sneller geheugen heb vanmiddag ook opgezocht mijn fsb is 1066mhz dus sneller heeft geneesn nut xD
@alex3305 dat dacht ik ook al !

ik ga gewoon een setje van 8gb kopen ddr3 geheugen, weet iemand een goed setje met een lage latency ?
daarna mag van mij betreft het topic op een slotje

alvast bedankt allemaal,

mvg
peter

[Voor 7% gewijzigd door pwghost op 27-06-2011 20:05]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee