• idontknow5572
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06-2021
Hallo, Ik heb een Thecus N2200+ die ik een korte tijd heb gebruikt met een single WD Caviar Green 750GB. Geen probleem gehad, werkte prima. Nu heb ik twee identieke WD Caviar Green 2TB (SATA II) gekocht om een RAID1 te bakken. Disks erin geprikt, aangezet, niks. De twee ledjes blijven uit en de web interface ziet wel dat er twee disks in zitten, maar geeft het volgende resultaat:

Disk No. Capacity (MB) Model Firmware Status Bad Block Scan
1 N/A N/A N/A N/A N/A
2 N/A N/A N/A N/A N/A

Total Capacity: 0 (MB)

Ik krijg ook de mogelijkheid niet om een RAID aan te maken.
Ik heb deze disks getest in een USB external bay en NTFS geformatteerd, maar dit helpt niets (logisch omdat het RAID filesysteem anders werkt.). Mis ik iets of zijn die disks niet compatible (lijkt me stug trouwens)

Dank voor de feedback.

Opgelost: de leverancier van de disks had me de WD20EARX verkocht (tegen de EARS prijs :)) en die is standaard SATA3, wat de Thecus niet aankan. Jumpertje ertussen en we hebben weer SATA II...

[Voor 9% gewijzigd door idontknow5572 op 26-06-2011 16:57. Reden: opgelost]

P4 3,06Ghz HT on asus p4s800-mx, 1024mb, Coolermaster hyper48 @ 26 ºC, maxtor 80Gb & WD caviar 200Gb surfing at 24Mbit adsl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Misschien is er een update nodig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• idontknow5572
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06-2021
KeDeShCh schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:11:
Misschien is er een update nodig?
Die heb ik al gedaan, heb de laatste firmware op de thecus staan en hij zou SATA III t/m 3TB schijven moeten kunnen herkennen

P4 3,06Ghz HT on asus p4s800-mx, 1024mb, Coolermaster hyper48 @ 26 ºC, maxtor 80Gb & WD caviar 200Gb surfing at 24Mbit adsl

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee