Hallo, Ik heb een Thecus N2200+ die ik een korte tijd heb gebruikt met een single WD Caviar Green 750GB. Geen probleem gehad, werkte prima. Nu heb ik twee identieke WD Caviar Green 2TB (SATA II) gekocht om een RAID1 te bakken. Disks erin geprikt, aangezet, niks. De twee ledjes blijven uit en de web interface ziet wel dat er twee disks in zitten, maar geeft het volgende resultaat:
Disk No. Capacity (MB) Model Firmware Status Bad Block Scan
1 N/A N/A N/A N/A N/A
2 N/A N/A N/A N/A N/A
Total Capacity: 0 (MB)
Ik krijg ook de mogelijkheid niet om een RAID aan te maken.
Ik heb deze disks getest in een USB external bay en NTFS geformatteerd, maar dit helpt niets (logisch omdat het RAID filesysteem anders werkt.). Mis ik iets of zijn die disks niet compatible (lijkt me stug trouwens)
Dank voor de feedback.
Opgelost: de leverancier van de disks had me de WD20EARX verkocht (tegen de EARS prijs
) en die is standaard SATA3, wat de Thecus niet aankan. Jumpertje ertussen en we hebben weer SATA II...
Disk No. Capacity (MB) Model Firmware Status Bad Block Scan
1 N/A N/A N/A N/A N/A
2 N/A N/A N/A N/A N/A
Total Capacity: 0 (MB)
Ik krijg ook de mogelijkheid niet om een RAID aan te maken.
Ik heb deze disks getest in een USB external bay en NTFS geformatteerd, maar dit helpt niets (logisch omdat het RAID filesysteem anders werkt.). Mis ik iets of zijn die disks niet compatible (lijkt me stug trouwens)
Dank voor de feedback.
Opgelost: de leverancier van de disks had me de WD20EARX verkocht (tegen de EARS prijs

[Voor 9% gewijzigd door idontknow5572 op 26-06-2011 16:57. Reden: opgelost]
P4 3,06Ghz HT on asus p4s800-mx, 1024mb, Coolermaster hyper48 @ 26 ºC, maxtor 80Gb & WD caviar 200Gb surfing at 24Mbit adsl