Toon posts:

Garageband midi timeout

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een vervelend probleem: als ik garageband open krijg ik een midi timeout error. search @google levert een oplossing op: reinstall user account.

hier heb ik weinig zin in. Heeft iemand een oplossing?

Heb gewoon een midi keyboard via usb. m audio k studio

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tennisbal
Het is niet toegestaan om binnen 24 uur je topic te kicken.

[Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 26-06-2011 22:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Probeer dan tenminste een nieuw account aan te maken om te kijken of het probleem misschien in jouw account zit. Zo niet, dan heb je dat uitgesloten en kun je het tijdelijke account weer verwijderen.

• Tennisbal
DAzN schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:23:
Probeer dan tenminste een nieuw account aan te maken om te kijken of het probleem misschien in jouw account zit. Zo niet, dan heb je dat uitgesloten en kun je het tijdelijke account weer verwijderen.
helaas werkt niet

• Tennisbal
echt niemand die een oplossing heeft?

Anoniem: 229864

Aangezien ik er niet zoveel van weet wilde ik niet reageren in het topic, maar aangezien er blijkbaar niemand wat van weet zal ik toch nog even reageren.

In de handleiding van mijn midi-usb kabel staat dat je het beste altijd dezelfde usb poort kunt gebruiken ivm drivers. Misschien is dat nog het testen waard? Gebruik je wel altijd dezelfde usb poort die je ook gebruikt hebt toen je voor het eerst je midi kabel aansloot?
(het lijkt me enerzijds sterk dat dit het is maar je weet nooit)

Trouwens, sluit je die midi kabel ook goed aan op je instrument? De midi out van de kabel moet in de midi in van je instrument en de midi in van de kabel moet in de midi out van je instrument.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:50
Wat zegt je "Audio MIDI setup"? Is de midi keyboard uberhaupt ondersteund onder OSX?

[Voor 5% gewijzigd door BCC op 02-07-2011 16:07]

Anoniem: 229864

Overigens, ik begin nu ook te denken inderdaad... hoe sluit jij je apparaat aan? Is dat met een losse midi-usb adapter of heeft je muziekapparaat zelf een usb uitgang? In dat geval moet je wel de juiste drivers behorende bij je instrument hebben en jammer genoeg zijn die niet altijd voor Mac OS beschikbaar... Of wel? Ik weet niet wat je precies hebt?

Als je apparaat ook een losse midi out, midi in heeft zou je ook een midi-usb adapter aan kunnen schaffen die Mac OS X ondersteund. Misschien dat het dan wel werkt?

Ik heb namelijk een midi-usb adapter en die ondersteund Mac (niet eens speciale drivers nodig).

Edit: Zo'n midi-usb adapters werkt als volgt. Aan de ene kant heb je 2 kabels die je in je midi in en midi out van je muziekinstrument doet. Dan krijg je een adapter. En aan de andere kant loopt een usb kabel die je computer in gaat.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 229864 op 02-07-2011 16:12]

• Tennisbal
Dank voor de reacties. Even een update:

Hij heeft maanden gewoon gewerkt, ik gebruikte hem een paar maanden niet en nu werkt hij niet meer. Weet niet meer of ik een update gedaan heb.

Connectie via usb, gewoon van apparaat naar usb poort. Ik zal morgen checken of dezelfde port kan werken, lijkt me niet echt een oplossing maar je weet het nooit...

Hopelijk krijg ik hem weer aan de praat
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee