Toon posts:

Is deze lader slecht voor accu?

Pagina: 1
Acties:

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:23
Beste,

Ik ben een noob op elektronica qua dit betreft. Dus hoop hier een geruststellend antwoord te vinden.

Ik heb een Macbook Pro van eind 2010 (17" I5) waar standaard een 85Watt lader meegeleverd is.

Nu heb ik een aantal nieuwe 60watt laders (wel orginele magsafe) kunnen meenemen bij kantoor omdat ze verkeerd besteld waren.

Ze werken wel gewoon prima.

Echter vertelde me iemand dat dit de batterij kwaliteit kan beinvloeden.

Is dit waar, of kan ik ze gewoon blijven gebruiken?

Alvast bedankt!

• ev1ltje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04-2018

ev1ltje

euh.. proper?

Kan geen kwaad denk ik, wel moest je het omgekeerd doen (zwaardere lader op bv MBA die minder wattage vraagt). Ik zou er mij alleszins geen druk over maken, heb nog nooit echt dergelijke ervaringen geweten met minder sterke laders.

Het kan misschien gewoon wat langer duren eer hij opgeladen is, dat wel ;)

Specsels ♦♦♦ 5D Mark II + wat mooi glaswerk en lichtjes

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:51
Andersom kan ook geen kwaad. Sterker nog, voedingvermogens worden vrijwel altijd enigszins overgedimensioneerd. Waar je tegenaan zou kunnen lopen is dat de voeding onvoldoende stroom kan leveren wanneer je het apparaat stevig aan het werk zet, waardoor het een beroep op de accu moet doen. Niets om je druk over te maken echter, daar zijn accu's voor.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:31
ja, mijn accu is er van kapot gegaan, ging van 7 uur naar 1,5 uur. heb er van de week een nieuwe in laten zetten. niet gebruiken die lader!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-05 08:44
Hmm, verkopen voor een leuk prijsje? Zou wel een reserve lader willen hebben, maar die krengen zijn zo ongelooflijk duur bij Apple :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 15:59
Maakt niks uit, kunnen gewoon gebruikt worden.

Enige nadeel is, dat als je laptop volledig leeg is, de 60watt lader niet voldoende vermogen levert om hem op te starten en dan moet je hem er dus eerst even aanhangen.

Dat je accu er van kapot gaat is een fabeltje.

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 12:00

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

kipneck schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:00:
ja, mijn accu is er van kapot gegaan, ging van 7 uur naar 1,5 uur. heb er van de week een nieuwe in laten zetten. niet gebruiken die lader!
:? :X 8)7 |:( :')

Het kan gewoon, levert geen enkel probleem op. Het enige dat kan gebeuren is dat je Macbook niet wilt opladen omdat de lader te weinig stroom levert (bijvoorbeeld opladen en zwaar gebruik tegelijk).

[Voor 18% gewijzigd door sebastius op 26-06-2011 18:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-05 13:01
Ik heb een jaar lang een 85w lader gebruikt op m'n Macbook 1,1. Was geen enkel probleem...
Ook omgekeerd (60w) op Macbook Pro geen problemen mee gehad...

ach na een tijdje heb je er een paar ;) (heb er nu 3 85w's :p)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Inderdaad, ik gebruik ook vaak genoeg de reservelader van mijn vorige MacBook en de batterij van de MacBook Pro is nog prima.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daarnaast is het nog de vraag of de accu van de MacBook uberhaupt aan 85watt kan opladen, daar zit vaak ook een beperking aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:13
Waarschijnlijk laadt hij wel op, maar een stuk langzamer. Kans is dat je CPU en GPU (indien aanwezig) terugklokken als je teveel stroom gaat trekken.
Daarbij: Kijk uit, misschien kan je adapter het kwa warmte niet aan als hij constant op 100% staat door te geven. Als jouw laptop inderdaad 65 watt gebruikt op een bepaald moment, wil je niet dat je adapter dat constant moet doorvoeren, da's nooit goed.

Pak eens een wattmeter, plug die in en plug daar je grote adapter in. Kijk dan eens bij de zwaarste dingen die je doet hoeveel stroom hij trekt. Als dat onder de 55 watt zit kan je de 65-watt adapter waarschijnlijk gewoon constant gebruiken zonder al teveel problemen.

Een andere kans is dat je batterij langzaam wordt leeggetrokken als je aan het werken bent, omdat de hoeveelheid stroom die nodig is hoger is dan wat de adapter kan aanleveren.

Succes ermee!

P.s. Kipneck, je weet dat je de adapter niet IN je accu moet proppen he!? ;) Want ja, dan gaattie wel stuk! :P

[Voor 6% gewijzigd door Merethil op 27-06-2011 09:58]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee