Toon posts:

Atom D525 + ubuntu server + virtual machine windows?

Pagina: 1
Acties:

• Gonzalioz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-05-2021
Ha tweakers,

Ik heb even een hele korte vraag over de Intel Atom D525. Als ik native ubuntu server draai, zou een windows virtual machine dan hierop kunnen draaien m.b.v. vmware server, of wordt dit wat te zwaar? Het is een dual core en is in tests ongeveer 2x zo snel als een D4x serie. Hij heeft alleen geen vt-x helaas.

Het hoeft niet snel te zijn ofzo... Wil gewoon een IIS met MSSQL draaien voor wat school projecten. De ubuntu server wordt gebruikt als webserver, mysql en fileserver.

Denken jullie dat dit te doen is?

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:33
heb hier ook zo Atom D525 staan draait helaas virtualbox op ipv. kvm (had niet goed gelezen) heb er op dit moment pfsense, apache+php+mysql server (4 sites), Adito VPN server, elastix en een openldap server op draaien moet zeggen dat ik erg te vreden ben over de prestaties.

resources worden goed verdeeld, alleen met de guest installeren is ie niet zo snel als een fullblown server.

Miscchien moet je eens kijken voor een AMD APU misschien ondersteunen die wel vt-x waardoor je native speeds kijgt

• Gonzalioz
Ok super bedankt voor je reactie en de AMD tip. Maar ik ben de laatste tijd wel erg gaan houden van Intel :). Heb het gevoel dat het allemaal wat meer kwaliteit is en minder warmte. Maar misschien dat wel onzin :).

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-02 19:49

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Gonzalioz schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:55:
Ok super bedankt voor je reactie en de AMD tip. Maar ik ben de laatste tijd wel erg gaan houden van Intel :). Heb het gevoel dat het allemaal wat meer kwaliteit is en minder warmte. Maar misschien dat wel onzin :).
Mwha, minder kwaliteit zeker niet. Uiteindelijk verlopen de processen bij AMD uitstekend, ze kunnen ze zich geen mindere kwaliteit t.o.v. intel permitteren. Minder warmte is ook twijfelachtig. En zeker bij hun nieuwe APU's hebben ze dat ook heel goed in het oog gehouden.Maar goed, dat is een heel andere discussie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonzalioz
Ok.

Even een beetje off-topic:

Denk je dat de Intel D525MW genoeg gekoeld wordt in een Antec ISK 100 kast? De koeler op dat Intel moederbord ziet er nogal goedkoop uit en ik heb gehoord dat de intel nm 10 chipset erg warm kan worden.

Ik heb namelijk ook voor iets meer geld de Asus AT5NM10T-I moeder bord gevonden. De koeler hierop lijkt mij heel wat beter.

Maar Intel zal toch wel weten waar ze mee bezig zijn met hun eigen processor hoop ik?

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:33
Heb ook een nm10 chipset passief gekoeld, tot nog toe valt het wel mee.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee