Toon posts:

Bios wachtwoord verwijderen

Pagina: 1
Acties:
Beste mensen,

Ik heb hier nog een laptop staan, alles werkt alleen heeft de vorige eigenaar er een bios wachtwoord opgezet. Hij weet deze niet meer, en zelfs zijn wachtwoord van windows niet meer.
Ik dacht even nieuw windows erop zetten, helaas! Ik kan niet bij de Boot komen :O

Dus ik kan niet in:

- Bios
- Windows

Ik kan dus geen kant op, nu heb ik de batterij van het moederbord verwijderd om hem zo "proberen" te resetten. Ik hem weer helemaal in elkaar gezet, en hij vraagt nog steeds om een bios wachtwoord.

Wat nu?

Het is een Dell Latitude 110L

Alvast bedankt,
Gr J.Bouw

[Voor 7% gewijzigd door 308972 op 25-06-2011 20:55]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:56
Bios batterij er een nachtje uitlaten zou moeten werken. Anders de manual opzoeken op i-net, en kijken of er een clear cmos functie opzit.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

NoFearCreations schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:55:
Bios batterij er een nachtje uitlaten zou moeten werken. Anders de manual opzoeken op i-net, en kijken of er een clear cmos functie opzit.
Ze hebben mij wijs gemaakt dat een half uurtje voldoende was, zelfs 15 minuten al.
Ik heb hem er zeker minimaal een half uur eruit gehad.

Zucht, moet ik hem weer helemaal uitelkaar halen :/

Wat houd die andere opties precies in?

[Voor 6% gewijzigd door 308972 op 25-06-2011 20:57]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Denk niet dat dat veel zal helpen. HP heeft een zelfde systeem, het BIOS wachtwoord zit in een beveiligingschip en die reset je niet door je BIOS of CMOS te wissen via batterij verwijderen. Je zal 'm naar Dell moeten sturen of een monteur langs laten komen met een reset tool of nieuw moederbord.
Dat is mijn ervaring iig met laptops van tegenwoordig.

Oh, schiet me net wat binnen. Als je wel gewoon kan opstarten, dus Windows start, haal dan de HDD eruit, stop de installatie CD erin en zodra die begint schuif je de HDD er weer in. Met wat geluk vind de installer de harde schijf en kan je verder.

[Voor 26% gewijzigd door Hero of Time op 25-06-2011 21:02. Reden: Briljante ingeving]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Dat laatste, hoe bedoel je dat precies?

Moet ik tijdens hij opstart de HDD eruit halen? en dan de cd erin en zodra wat begint? de installatie? de HDD er weer in?

Hij start windows gewoon op, alleen dit gebruikers-profiel ook vergrendeld met een wachtwoord, die ik niet weet.

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:18
Haal de HDD eruit, doe de installatie CD erin en start hem op ( dan start hij van de installatie CD )
Als hij begint te booten van CD, doe je de HDD erin ( zonder uit te zetten uiteraard )

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:26

SkyStreaker

Move on up!

Zorg dat je de PC in DOS opstart. Niet in een shell, puur DOS.

Als je nog een oud type bios hebt, hoort dit in feite te werken:

http://www.wimsbios.com/faq/clearbioswithdebug.jsp

Vaak gebruikt bij digibeten met succes. Denk er echter WEL om, oude bios. Juiste type. Ik weet namelijk niet of dit werkt bij EFI.

En, eigen risico. Dit is algemene informatie. Laat je GOED informeren.

Excuus, ik heb er over heen gelezen....

YouTube: ‪dell Latitude 110L bios password unlock recovery‬‏ - check dit. Maar ja, elleboog -_-

[Voor 31% gewijzigd door SkyStreaker op 25-06-2011 21:21]

Fractal Define R6 | MSI Gaming x570 Plus | AMD 5700x / Arctic Liquid Freezer II 420 Rev. 7 | G.Skill Ripjaws V 4x8GB OC | 6650XT 8GB | Seasonic Focus PX-750 Platinum

Spekker schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:12:
Haal de HDD eruit, doe de installatie CD erin en start hem op ( dan start hij van de installatie CD )
Als hij begint te booten van CD, doe je de HDD erin ( zonder uit te zetten uiteraard )
Ik heb het getest, helaas werkt het niet.
De boot boot sequence staat alleen op internal HDD.

Zodra ik dus de HDD eruit haal, en de dvd van windows erin heb zitten doet hij gewoon niet.
Hij zegt alleen: "No bootable devices, please strike F1 to retry boot etc etc"

Dat kan wel kloppen wat hij staat de optie DVD/CD staan alleen op internal HD

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:07
Dell kan een override wachtwoord genereren, waarmee je de BIOS in kan en het wachtwoord kan resetten.
Het is alleen wel de vraag of ze je die zomaar zullen geven, aangezien jij hoogst waarschijnlijk niet de bij hen geregistreerde eigenaar bent.
Mocht je weten wie dat wel is, dan zou je misschien een transfer kunnen regelen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat betreft de BIOS resetten door de batterij eruit te halen. Het is nooit nodig bij een PC of laptop om te wachten. Gewoon met de batterij en stekker eruit 2x op de aan/uit knop drukken. Dan is de BIOS zeker gereset en hoef je ook niet te wachten, waarbij je ook weer de kans hebt dat je 10 sec te kort wacht.

Door op de aan/uit knop te drukken gaat de PC of laptop aan en verbruikt direct alle stroom die nog aanwezig is. Bij een aantal PC's gaan er nog wel eens 1 sec een paar fans draaien als je dit doet.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:40
Staat er ook een wachtwoord op het administrator account?
http://www.tech-notes.nl/...ven-bij-aanmelden-xp.html

• TheDiver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 12:34
Mischien kan je hier ook terecht .....

http://www.uktsupport.co.uk/reference/biosp.htm

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

http://answers.yahoo.com/...qid=20090516195208AAk8pFz

Probeer dit eens? allemaal minimaal google searches.

Fractal Define R6 | MSI Gaming x570 Plus | AMD 5700x / Arctic Liquid Freezer II 420 Rev. 7 | G.Skill Ripjaws V 4x8GB OC | 6650XT 8GB | Seasonic Focus PX-750 Platinum

PilatuS schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:20:
Wat betreft de BIOS resetten door de batterij eruit te halen. Het is nooit nodig bij een PC of laptop om te wachten. Gewoon met de batterij en stekker eruit 2x op de aan/uit knop drukken. Dan is de BIOS zeker gereset en hoef je ook niet te wachten, waarbij je ook weer de kans hebt dat je 10 sec te kort wacht.

Door op de aan/uit knop te drukken gaat de PC of laptop aan en verbruikt direct alle stroom die nog aanwezig is. Bij een aantal PC's gaan er nog wel eens 1 sec een paar fans draaien als je dit doet.
Ik heb één of twee keer op de aan/uit knop gedrukt, dus daar kan het niet aan liggen :O

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Mand!

F8 drukken bij opstarten.

Opstarten in veilige modus.

naar accounts gaan in config sherm.

Account met wachtwoord verwijderen.

opnieuw opstarten.

klaar.

( als je windows XP hebt )

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28
OMD schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:26:
F8 drukken bij opstarten.

Opstarten in veilige modus.

naar accounts gaan in config sherm.

Account met wachtwoord verwijderen.

opnieuw opstarten.

klaar.

( als je windows XP hebt )
Je moet wel een wachtwoord hebben om dat te doen...

Rare vogel in spe

Acties:
  • +1Henk 'm!
Xesxen schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:30:
[...]

Nee hoor, het is helemaal gelukt!!

Hartstikke bedankt, echt zo makkelijk! :)

Anoniem: 20531

Xesxen schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:30:
[...]

Veel gebruikers hebben geen wachtwoord op het verborgen admin account staan (win XP home). Hiermee kun je zo inloggen onder veilige modes en alles doen wat je wil.
Ik heb het gezien ja, ik was ingelogt via Admin :)

Geniaal voor degené die dit uitgevonden heeft!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Mand!

mooi dat het gelukt is. Have phun with it.

BIOS wachtwoord kan je helaas bij DELL niet meer resetten voor zover ik weet.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Ja, jammer is dat!

Dan moeten ze maar met dit exemplaar van windows doen, werkt overigens perfect!

Ik wil iedereen bedanken, wat een berichten in 5 minuten :)

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik zou wel even de suggesties doorspitten voor tools om alsnog die vergissing d'r af te bonjouren.

LOL @ al die berichten in 5 minuten.... Tja, dit is toch echt 1 van die dingen waar zeker 75% van het forum hier gek op is. Stiekem :P

[Voor 41% gewijzigd door SkyStreaker op 25-06-2011 22:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor XP hoef je niet eens naar safe mode te gaan, druk gewoon 2x op ctrl+alt+del, dan krijg je het klassieke aanmeldscherm en kan je zelf de gebruikersnaam invullen. Administrator, blanko, klaar. Geen safe mode nodig. Kan anders zijn bij Home, dat heb ik nooit getest. Ik ken dit alleen bij Pro.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee