Ik heb een vreemd probleem bij een stuk code van mij. De code werkt over het algemeen goed en VB geeft geen warnings of errors, zelfs geen messages, maar na 1 of 2 keer debuggen heeft visual basic een halve regel weggehaald, waardoor de code stopt met werken.
Het gaat over deze code:
Na een paar keer debuggen haalt vb "Handles Place_holder.MouseDown" weg. Het is dan logisch dat hij niet meer werkt, want de functie wordt niet meer opgeroepen. Place_holder is een TransparentPanel. Die apart wordt aangemaakt in de form_load functie met deze code:
TransparentPanel wordt weer opgeroepen uit een aparte dll geschreven in C# van deze link http://www.fsmpi.uni-bayreuth.de/~dun3/archives/creating-a-transparent-panel-in-net/108.html
Mijn vraag is nu, wat zorgt er voor dat Visual basic de code weghaalt en nog belangrijker hoe kan ik het oplossen.
Het gaat over deze code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
| Private Sub Place_holder_MouseDown(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.MouseEventArgs) Handles Place_holder.MouseDown logbox.AppendText("Click Mouse: X=" + e.X.ToString + " Y=" + e.Y.ToString + " Button=" + e.Button.ToString + " Slot= " + botfunctions.MouseclickInObject(e).ToString + Environment.NewLine) End Sub |
Na een paar keer debuggen haalt vb "Handles Place_holder.MouseDown" weg. Het is dan logisch dat hij niet meer werkt, want de functie wordt niet meer opgeroepen. Place_holder is een TransparentPanel. Die apart wordt aangemaakt in de form_load functie met deze code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Dim WithEvents Place_holder As TransparentPanel.TransparentPanel = New TransparentPanel.TransparentPanel Private Sub Programm_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Place_holder.Location = New System.Drawing.Point(381, 3) Place_holder.Size = New System.Drawing.Size(457, 271) Me.Controls.Add(Place_holder) Place_holder.BringToFront() 'nog meer irrelevante code End Sub |
TransparentPanel wordt weer opgeroepen uit een aparte dll geschreven in C# van deze link http://www.fsmpi.uni-bayreuth.de/~dun3/archives/creating-a-transparent-panel-in-net/108.html
Mijn vraag is nu, wat zorgt er voor dat Visual basic de code weghaalt en nog belangrijker hoe kan ik het oplossen.