Toon posts:

Scannen naar USB zonder printen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-03 20:44
Beste GoT,

op mijn werk willen ze graag werknemers de mogelijkheid geven om bestanden te scannen naar een USB stick.

Nou zijn er veel multifunctionals die dit kunnen, maar daar is een probleem mee. Om de kosten te drukken willen we niet dat mensen de multifunctional als printer/kopiëerapparaat gaan gebruiken (daar hebben we laserprinters voor.

Nou willen veel van die multifunctionals moeilijk doen via het kleine schermpje wat er op zit als de cartridges op zijn, dat willen we dus niet hebben.

Daarom mijn vraag, weet iemand één van deze apparaten?
  1. Een scanner (geen multifunctional) die naar USB kan scannen
  2. Een multifunctional waar de printfunctie (en kopieerfunctie) van kan worden uitgeschakeld
  3. Een multifunctional die geen waarschuwing geeft of in ieder geval niet moeilijk doet als de cartridges op zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08
Misschien een hele dirty oplossing, maar kan je niet iets over de kopiëren-knop plakken, zodat je hem niet meer kan indrukken? Wat betreft printen: gewoon via grouppolicy instellen dat ze niet via die printer kunnen printen.

• dtech
Dat is misschien niet eens zo'n heel slecht idee, als je tenminste een printer neemt die een aparte knop heeft voor kopiëren.

Ik was sowieso niet van plan om er een USB-kabel of netwerkkabel aan te hangen dus dat niet printen is denk ik niet zo'n probleem.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:51
dtech schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:52:
Dat is misschien niet eens zo'n heel slecht idee, als je tenminste een printer neemt die een aparte knop heeft voor kopiëren.

Ik was sowieso niet van plan om er een USB-kabel of netwerkkabel aan te hangen dus dat niet printen is denk ik niet zo'n probleem.
Kan je dan ook niet gewoon de papierlade verwijderen? Kunnen ze op de kopieren knop drukken wat ze willen maar zonder papier gaat ie echt niet printen.

What a fine day for Science! | Specs

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19

Reptile209

- gers -

Waarom moet je eigenlijk naar USB scannen? Als je een losse scanner aan een dedicated PC'tje hangt, kan je ook naar netwerk, email, en USB scannen. Heb je meteen het print/kopieer probleem niet meer.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 10:11
Op mijn werk gebruiken we de USB scanners van Canon, de kleine de dr2580C en 2 grote broers de dr5100 serie. Deze kunnen met automatische papierinvoer pakken papier dubbelzijdig scannen.
Paar afdelingen waaronder ik werken papier loos.
Papierformaat is automatisch. Ze herkennen ook bonnetjes en visitekaartjes enzo.
De canon 5000 is 3000 euro per stuk. Ze staan bij Canon bij de "document scanners" en niet onder de gewone scanners.

• dtech
@Harmsen
Dat is ook nog een idee ja

@Reptile209
Die setup is er op dit moment ook, maar mensen vinden dat kennelijk te moeilijk

edit:

Bedacht me net ook dat je natuurlijk de cartridges kan verstoppen zodat er geen inkt uit kan

[Voor 29% gewijzigd door dtech op 28-06-2011 08:21]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 17:36
Dat is een optie welke niet eens zo bijzonder is op een scanner, het ligt er maar aan wat je uit wilt geven. Uiteraard zal je zoiets niet zo snel vinden op flatbedscanners (sowieso ontbreekt er dan vaak ook een ADF).

Het is dus vrij belangrijk om hiervoor eerst een budget vast te stellen, wil je €200,- uitgeven of misschien wel €2000,-... want dat is ook weer afhankelijk van hoeveel scans gaan er ongeveer per maand gedaan gaan worden. Gaat het maar om een paar scans per dag, of gaat de scanner echt intensief gebruikt worden? In het 2e geval zal het erg lonen om extra geld uit te geven aan een stevige scanner want de goedkopere scanners zijn niet gebouwd op intensief gebruik en zullen na een paar duizend scans al uit elkaar gaan rammelen.

Moet het een scanner van fotokwaliteit zijn of mag het ook een zogenaamde documentenscanner zijn? Is een automatische invoer (ADF) een vereiste? Zo ja, moet daar nog een minimale invoer-capaciteit voor zijn? Dubbelzijdig scannen? Etc etc.

Je geeft veel te weinig info om er een goed advies over te kunnen geven... maar budget zegt sowieso het meeste want dan krijg je tenminste een idee in welke richting er gezocht kan worden.

[Voor 11% gewijzigd door MicGlou op 28-06-2011 11:10]

• dtech
Het moet een simpele scanner zijn, meestal voor documenten en ik verwacht niet dat hij meer dan ~10 keer per dag gebruikt wordt. Budget is daar dan ook naar. €200 is wel zo'n beetje max.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-05 17:36
Dan zit je toch wel in het prijssegment van 'nemen wat er te krijgen is'... een beetje scanner welke in een bedrijfsomgeving goed te gebruiken en makkelijk is te gebruiken op de manier zoals jij het wilt... dan zit je toch echt al eerder rond de €500,-... minimaal!

Dan zal je toch eerder naar zo'n oplossing moeten kijken als een multifunctional en er gewoon geen papier in doen, zoals Harmsen al aangaf.

Het uitzoek werk is overigens wel iets wat je zelf zal moeten doen, tis niet de bedoeling dat de mede-tweakers voor jou de sites van de diverse fabrikanten gaan afstruinen voor iets wat bij jou past... toon dus aub eerst wat meer inzit en kijk eens of je wat kan vinden wat eventueel aan de wensen kan voldoen. Waar je loop je dan nog precies tegenaan met welke producten... daar kan goed advies over gegeven worden.

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 16:09
Ik denk dat het makkelijkste dan is om er een multifunctional er neer te zetten en daar het papier en de cartridges uit te halen. De meeste printers geven dan wel een foutmelding i.v.m. de cartridges, maar afhankelijk van je printer kun je dan wel of niet scannen.

Hurr durr i are fix pc

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04 12:13
Avision heeft de IS1000 scanner die naar een usb-stick kan scannen.
http://www.avision.com.tw/motion.asp

Nog geen 200 euro (£165.00) : http://www.paperscanners.co.uk/product.php?id=49

[Voor 135% gewijzigd door djexplo op 29-06-2011 13:21. Reden: Prijs link]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:19

Reptile209

- gers -

classpc schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:17:
Ik denk dat het makkelijkste dan is om er een multifunctional er neer te zetten en daar het papier en de cartridges uit te halen. De meeste printers geven dan wel een foutmelding i.v.m. de cartridges, maar afhankelijk van je printer kun je dan wel of niet scannen.
dtech schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 20:43:
[...]
  1. Een scanner (geen multifunctional) die naar USB kan scannen
  2. Een multifunctional waar de printfunctie (en kopieerfunctie) van kan worden uitgeschakeld
  3. Een multifunctional die geen waarschuwing geeft of in ieder geval niet moeilijk doet als de cartridges op zijn
Daar vraagt 'ie toch juist om :).

Ik heb, mede gezien je budget, het idee dat het effectiever gaat zijn om je users op te voeden, dan om een geschikt apparaat te zoeken. Als scannen via een PC te moeilijk is, maak dan een handleiding voor dummy's. Als mensen de scanner niet voor printen en kopietjes mogen gebruiken, vertel ze dat dan (en controleer het een beetje).

Eigenlijk zou je een netwerk-scanner moeten hebben die 'gewoon' als PDF naar e-mail scant. Dan hoef je niet met USB te klooien en is er een minimum aan dingen dat mis kan gaan. Geen idee of die een beeje binnen je budget te vinden zijn.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• dtech
Uiteindelijk maar 2x een Canon LiDE 110 gekocht. Kost geen drol (€60 bij Mycom) en heeft een knop om automatisch naar een jpeg (instelbaar) of pdf te scannen. Als de gebruikers zelfs dat niet voor elkaar krijgen wordt het toch een gevalletje PEBKAC

Toch bedankt voor het meedenken allemaal!

[Voor 8% gewijzigd door dtech op 29-06-2011 17:47]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee