Hallo tweakers
Vandaag mijn nieuwe videokaart en voeding opgehaald.
Weer thuis aangekomen de componenten geïnstalleerd, computer opgestart en wat denk je? Ja hoor het werkt niet.....
Wat gebeurt er, de computer gaat vrolijk de hele tijd rebooten. De ene keer gebeurt het al na 3 seconden en de andere keer na 2 minuten. (Langer dan 2 minuten heeft de pc het niet gered zonder te rebooten)
Ook als ik even in de bios zit te klooien gaat ie weer spontaan rebooten.
Wat ik geprobeerd heb:
-Bios optimized defaults, zelfde probleem.
-Batterij op mobo 10 minuten er uit, zelfde probleem.
-Alle kabels, behalve pci-e, van de voeding losgehaald (modulaire voeding), zelfde probleem.
-Deze keer pci-e ook losgehaald en dan nog reboot ie.
-Oude videokaart er weer ingezet, houd het iets langer vol maar herstart vervolgens gewoon weer.
-Alle sata en ide kabels losgehaald van mobo, zelfde probleem.
Dus bij alles wat ik doe, het helpt niks helaas.
Dus ik dacht laat ik eens de oude voeding er weer in zetten en de nieuwe videokaart laten zitten. En wat denk je? Alles werkt gewoon weer normaal.
De reden dat ik een nieuwe voeding heb gekocht is omdat de nieuwe videokaart minimaal 600W nodig is en de oude voeding maar 450W kan leveren. Ik probeerde net Battlefield te spelen maar bij het laden ging de pc rebooten. Dit leek me logisch aangezien de voeding dat niet kan trekken.
Trek ik nou de logische conclusie dat de voeding kapot is, of zie ik wat over het hoofd?
Specs:
Mobo: Gigabyte ga-p35c-ds3r
Cpu: Q9400 @2.66
Ram: Kingston Hyperx 2*2gb ddr3
Videokaart: EVGA GTX580 superclocked
Voeding: Thermaltake toughpower xt 675W (oude voeding Antec smartpower 450W)
Harde schijven: 2 SSD's en 4 HDD's
Windows 7 x64 prof
Vandaag mijn nieuwe videokaart en voeding opgehaald.
Weer thuis aangekomen de componenten geïnstalleerd, computer opgestart en wat denk je? Ja hoor het werkt niet.....
Wat gebeurt er, de computer gaat vrolijk de hele tijd rebooten. De ene keer gebeurt het al na 3 seconden en de andere keer na 2 minuten. (Langer dan 2 minuten heeft de pc het niet gered zonder te rebooten)
Ook als ik even in de bios zit te klooien gaat ie weer spontaan rebooten.
Wat ik geprobeerd heb:
-Bios optimized defaults, zelfde probleem.
-Batterij op mobo 10 minuten er uit, zelfde probleem.
-Alle kabels, behalve pci-e, van de voeding losgehaald (modulaire voeding), zelfde probleem.
-Deze keer pci-e ook losgehaald en dan nog reboot ie.
-Oude videokaart er weer ingezet, houd het iets langer vol maar herstart vervolgens gewoon weer.
-Alle sata en ide kabels losgehaald van mobo, zelfde probleem.
Dus bij alles wat ik doe, het helpt niks helaas.
Dus ik dacht laat ik eens de oude voeding er weer in zetten en de nieuwe videokaart laten zitten. En wat denk je? Alles werkt gewoon weer normaal.
De reden dat ik een nieuwe voeding heb gekocht is omdat de nieuwe videokaart minimaal 600W nodig is en de oude voeding maar 450W kan leveren. Ik probeerde net Battlefield te spelen maar bij het laden ging de pc rebooten. Dit leek me logisch aangezien de voeding dat niet kan trekken.
Trek ik nou de logische conclusie dat de voeding kapot is, of zie ik wat over het hoofd?
Specs:
Mobo: Gigabyte ga-p35c-ds3r
Cpu: Q9400 @2.66
Ram: Kingston Hyperx 2*2gb ddr3
Videokaart: EVGA GTX580 superclocked
Voeding: Thermaltake toughpower xt 675W (oude voeding Antec smartpower 450W)
Harde schijven: 2 SSD's en 4 HDD's
Windows 7 x64 prof