Vandaag dus een rondje gedaan, wel lachen al die dealers, in het kort:
De Lantra was gelegen in een soort golfplaten oostblok achtige garage bouwsel. De prijs was er 1000 euro duurder dan op i-net ?? Een 'afdingprijs' voor de onwetende zonder i-net, vertelden ze me zo.
Een rondje rijden mocht ik niet. Wel erinzitten. Als testje wilden ze wel ff de auto starten. Vervolgens hebben ze 10 minuten lopen sjouwen met accu's, benzine, olie. Maar starten deed ie niet.
De verkoper heb ik in z'n waarde gelaten en gezegd dat ik nog wel zou bellen
De Renault Laguna zat in een fancy pancy pand van een Subaru dealer. Dus wel goede indruk. De auto zat achterafgelegen onder de spinnewebben. En zag er nog wat andere vette bakken staan, bmw's en dergelijke. Een mannetje kwam naar me toe en vroeg of ik er interesse in had.
Die, die daar en die enzo lijken me wel wat. Vervolgens kreeg ik vijf autosleutels in m'n handen geduwd en kon ongestoord kutten en klooien om te testen. Prima service dacht ik zo

De boel getest, bereden en de Renault toch nog favoriet. Hij zag er netjes uit en veel gadgets in deze Laguna

En de prijs was zoals geadverteerd, maar er kwam wel 400,- euries erbovenop om hem rijklaar te maken. Dus toch nog 2145,- bijelkaar. Wel betrouwbare indruk bij deze.
Daarna de BWM bekeken in een klein dorpje. Ik kwam er 5 voor zes aan, net voor sluitingstijd. Na even wat morren mocht ik toch nog de auto in en een rondje gemaakt. Eigenlijk was de BMW zoals ik m in gedachten had. Gewoon een vette bak

De bekleding zag er wel versleten uit. De buitenkant was shiny en mooi. Een beetje een half versleten, half shiny

De prijs was ook 1000,- euro duurder dan geadverteerd??? Een of andere dealertruukje denk ik nu wat ze blijkbaar overal toepassen. Maar ik mocht hem wel hebben voor de normale prijs, 2000,-
Enigste minpunt was dat de APK tot en met oktober dit jaar is. Een nieuwe APK wou hij moeilijk geven. "Want stel dat we met hoge reperatiekosten zitten?" Maar het lijkt me een beetje vaag om een bak te kopen waar je nog 4 maanden mee kan rijden.
Anyway, de BMW is eigenlijk favoriet, als ik er een nieuwe apk op krijg. De tweede de Renault als BWM+apk niet lukt.
En de Hyundai die kregen ze niet eens gestart, dus die valt wel af