Toon posts:

[AS3] Embedded youtube video stoppen

Pagina: 1
Acties:

• fjboere
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 19:14
Ik heb me de afgelopen week verdiept in Flash en een site voor mijn band in elkaar geflanst: http://thekind.tk

Alles werkt goed behalve de youtube video op de vierde pagina. Ik vergelijk de video zijn output met 1 (player state playing) zodat ik de achtergrondmuziek kan stoppen. Dat werkt. Maar daarna lijkt het dat ik de output niet meer te pakken krijg. Het probleem is dan dat wanneer je weg navigeert van de video en terug komt op pagina 4 er een nieuwe video klaarstaat en door de oude video heen speelt als het ware.

Wat ik vervolgens deed was een variabele declareren die bijhoud of de video al is aangeklikt en zodra je ooit weer op pagina 4 klikt SoundMixer.stopAll(); aanroept. Maar op een of andere manier werkt dit ook niet, misschien kan hij de 'soundchannel' van de youtube video niet meer aanroepen?

Wat ook heel vreemd is, is dat deze oplossing perfect werkt in de CS5 test movie applicatie. Zodra ik het in een browser doe werkt het niet meer.

Enig idee hoe ik dit op kan lossen? Hoe 'control' ik een video van buitenaf? Enige andere feedback op de site is ook welkom.

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 08:52

Bozozo

Your ad here?

Heb je de API docs doorgelezen?

TabCinema : NiftySplit

• fjboere
Jup thanks, het probleem is dat elke keer dat pagina 4 opnieuw wordt bezocht de hele pagina opnieuw wordt getekend en opgebouwd. En dan dus in wezen twee instances van pagina 4 tegelijk hebt draaien. Ik ben best een noob in Flash en heb het gevoel dat er een manier moet zijn om bij de 2e 3e 4e keer die pagina bezoeken je gewoon naar de oude staat van de pagina terug zou moeten kunnen gaan ipv een hele nieuwe versie weer terug krijgen.

Ideeen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fjboere
Wel ik heb het half gefixed, elke keer dat de pagina 4 of de achtergrondmuziek wordt aangeklikt wordt de functie player.destroy() aangeroepen waardoor de vorige player verwijderd wordt.

Het liefst zou ik hebben dat de pagina 4 movieclip gewoon niet herladen wordt en dat je naar je oude instance van de clip weer terug kan en hem pauzeert, maar ik heb nog niet uitgevonden hoe dit kan.

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Zonder source code is het wat lastig gokken...
Werk je met de tijdlijn (als in elke pagina staat ergens op de tijdlijn), of is alles in AS gescript?
Als je met de tijdlijn dan klopt het inderdaad dat elke keer dat het frame van pagina 4 bezocht wordt, de code van dat frame (laad yt video) wordt uitgevoerd.

(programmeren op de tijdlijn is overigens niet aan te raden / zou verboden moeten worden)

Raar... Is zo gek nog niet

• fjboere
Dat zou inderdaad verboden moeten worden ;)

Nee alle pagina's zijn aparte movieclips die worden gestart als er op de juiste menu-item (kleurbalk) wordt geklikt. Binnen pagina 4 wordt dan de youtube movieclip geladen.

Het is dus de vraag of je terug kan naar de oude staat, met de oude youtube instance, kan van pagina 4 als hij wordt aangeklikt in plaats van de hele pagina opnieuw te laden?

[Voor 242% gewijzigd door fjboere op 27-06-2011 19:16]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee