Toon posts:

toetsenbord doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 412543

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb een nieuw toetsenbord gekocht (Trust ClassicLine, USB aansluiting) en hij doet heel vreemd:

Soms als ik een toets indruk, verschijnt deze niet op het scherm. Andere keren als ik een toets indruk, verschijnt deze juist heel vaak (10 keer ofzo) op het scherm.

Trust biedt geen driver voor dit toetsenbord, niet in de verpakking en niet op hun website. Je plugt hem erin en Windows gebruikt dan een eigen driver ofzo. Dus driver updaten is geen oplossing.

Ik weet ook 100% zeker dat het niet aan de toetsen zelf ligt (dat bijvoorbeeld het sensortje onder de knop niet werkt). Dit weet ik om twee redenen: Teneerste heb ik ditzelfde probleem al enkele malen eerder meegemaakt op deze zelfde computer, toen ik andere toetsenborden installeerde (ik kan alleen niet meer herinneren hoe ik het de vorige keren heb opgelost, gudvurdeurie!) Ten tweede, heeft het toetsenbord op een gegeven moment wel goed gewerkt, maar onder bijzondere omstandigheden!

Ik had namelijk m'n oude toetsenbord weer aangesloten (aangezien die nieuwe niet goed werkt). Die oude is een PS/2 aansluiting. Vervolgens heb ik het nieuwe toetsenbord ook aangesloten, deze in een USB aanlsuiting. Op dat moment had ik dus twee toetsenborden aangesloten en kon met beide typen. Het grappige is dat het nieuwe toetsenbord toen wel goed functioneerde! Ik heb de oude toen losgekoppeld en de rest van de dag deed de nieuwe het prima. Toen ik m'n PC de volgende dag ochtend opnieuw opstartte, stak hetzelfe probleem echter weer de kop op en deed dat rotding weer moeilijk.

Heeft iemand hier ervaring mee of suggesties om het probleem op te lossen? Ik hoop het...

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:23

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Wat een gek verhaal. Het lijkt me logischer dat het aan het toetsenbord ligt dan aan je pc. Een toetsenbord heeft, voor zover ik weet, nooit drivers nodig. Als je het toetsenbord op een andere pc aansluit, typt 'ie op de andere pc dan ook niet goed?

Als het aan je eigen pc ligt, is het een hardnekkig softwareprobleem. Ik vrees dat de beste optie dan is om Windows opnieuw te installeren.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee