Toon posts:

Maximale mhz van geheugen IMac i5 27" 2010.

Pagina: 1
Acties:

• markstund
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 20:35
Ik heb nu in mijn IMac 27" uit 2010 geheugen zitten (2x 2 gig) dat op 1067 mhz draait. Graag wil ik weten wat het maximale aantal mhz is wat erin kan (waar hij dus nog gebruik van maakt, zonder over het max aantal mhz te gaan). Ik heb een Imac versie 11,1.

1 Wat is de maximum snelheid die in mijn IMac kan aan geheugen als ik nieuwe bankjes plaats (ligt dit dan hoger dan 1067 mhz?). De oude gaan er in dit geval ook helemaal uit!

2 En wat is de maximum snelheid van het geheugen als ik sneller geheugen bijplaats (gaat dan de snelheid terug naar 1067 mhz?).

Ik weet dat er maar tot 16 gig in kan en ik weet ook dat er 4 banken inzitten. Ik kijk als ik antwoord heb op deze vraag nog wel hoeveel geheugen erin komt. Maar denk rond de 8 gig ofzo.

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 08:10
Om maar even kort te zijn; 1067MHz.

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 22:39
Mijn 2010 iMac 27" i7 werd standaard geleverd met 1333 MHz geheugen, dus dat is ook het maximale wat de computer zal herkennen. Je kan er sneller geheugen in zetten, maar dat zal max op 1333 MHz draaien.

• markstund
astonmbp schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:32:
Mijn 2010 iMac 27" i7 werd standaard geleverd met 1333 MHz geheugen, dus dat is ook het maximale wat de computer zal herkennen. Je kan er sneller geheugen in zetten, maar dat zal max op 1333 MHz draaien.
Ik heb een IMac met 1067 mhz, dus daarom. Ik hoopt dat de mijne ook 1333 mhz aan zou kunnen. Maar de reacties hierboven zijn nogal tegenstrijdig.

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:54
al het geheugen van de zelfde snelheid zijn. Volgens mactracker zit er in de 27' imac 2010 1333mhz in. Kan je een schreenshot posten van over deze mac(meer info) dan kunnen we kijken of het wel echt een 2010 model is. gezien het late 2009 model 1066 mhz heeft.

• markstund
justahuman schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:58:
al het geheugen van de zelfde snelheid zijn. Volgens mactracker zit er in de 27' imac 2010 1333mhz in. Kan je een schreenshot posten van over deze mac(meer info) dan kunnen we kijken of het wel echt een 2010 model is. gezien het late 2009 model 1066 mhz heeft.
http://www.afbeeldingenup...011-06-25 om 14.09.26.png

http://www.afbeeldingenup...011-06-25 om 14.09.49.png

• markstund
Ik heb het al gezien nu, op de apple site kwam ik onderstaande tegen (wel jammer dat er niets snellers in kan):

Number of memory slots 4
Base memory 4 GB (but is configured to order)
Maximum memory 16 GB

Note: For the iMac (Late 2009) models, you can use 2 GB or 4 GB RAM SO-DIMMs of 1066 MHz DDR3 SDRAM in each slot.

For the iMac (Mid 2010) models, use 2 GB or 4 GB RAM SO-DIMMs of 1333 MHz DDR3 SDRAM in each slot.

Memory card specifications
- Small Outline Dual Inline Memory Module (DDR SO-DIMM) format
- Unbuffered
- Nonparity
- 204-pin
- 1066 MHz
- DDR3 SDRAM
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee