Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412504

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Ik had gisteren een virus op mijn computer.
Ik heb daardoor op me computer een nieuwe windows gezet.
Perongeluk op de Recovery schijf.
Ik kwam erachter dat het niet goed was dus heb ik weer een nieuwe op mijn gewone schijf gezet.
Nu wil ik die andere verwijderen want telkens als ik hem opstart krijg ik twee windows 7 waar ik uit moet kiezen weet iemand hoe ik hem moet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Recovery schijf formatteren in de Windows installer/Windows zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 13:24
Makkelijkste manier is inderdaad gewoon helemaal opnieuw beginnen. Tijdens de installatie eerst de bestaande partities weggooien en pas daarna laten installeren.

Alternatief is om in de 'opstart- en herstelinstellingen' aan te geven dat je de lijst met besturingssystemen niet wil zien of via een tool als EasyBCD de bootloader aanpassen. Vervolgens kan je met een beetje mazzel de andere partitie verwijderen. Hier zou ik echter alleen aan beginnen als je weet wat je aan het doen bent.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt toch ook gewoon MSconfig starten en daar de bootloader aanpassen? Dan hoef je geen reinstall te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 412504 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:29:
Ik heb een vraagje. Ik had gisteren een virus op mijn computer.
Ik heb daardoor op me computer een nieuwe windows gezet.
Perongeluk op de Recovery schijf.
Ik kwam erachter dat het niet goed was dus heb ik weer een nieuwe op mijn gewone schijf gezet.
Nu wil ik die andere verwijderen want telkens als ik hem opstart krijg ik twee windows 7 waar ik uit moet kiezen weet iemand hoe ik hem moet verwijderen.
Dat schermpje waar je kunt kiezen kun je zelf bewerken, (opstart en herstel instellingen oid)
Als Win7 echt 2 keer op je schijf staat kun je daarna gewoon op de normale manier deleten.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d