• Anoniem: 125123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb gisteren de MSI N520GT-MD1GD3/LP ontvangen. Maar na de installatie kwam ik erachter dat het geheugen loopt op 667MHz. In plaats van de 1800MHz. (oke 2x 900 waarschijnlijk). Ik gebruik de originele nvidia drivers 275.33.

Wat ik verder heb geprobeerd om met de bijgeleverd tooltje de kloksnelheid op juiste hoogte te zetten. Alleen gaat deze tot en met 870MHz hij kan dus helemaal niet op 900MHz

Ben ik nou slecht geïnformeerd, is het dat de kaart niet goed is of heb ik iets verkeerd gedaan ?

Sepcificatie's
Windows 7 Professional 64 bits
Amd Athlon x2 220
Acer ax3400

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:50

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien staat ie energie te besparen, doet ie dit ingame ook ?

• Niet online
Ja klopt, hij heeft dus 2 modi

2D
- Core 270 MHz
- Shaders 540 MHz
- Memory 405 MHz

Unknown
- Core 810 MHz
- Shaders 1620 MHz
- Memory 667 MHz

De titels komen uit CPU-Z "Perf Level". Ik heb het ook nagekeken met andere tools.

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:47
Het lijkt erop dat fabrikanten, omdat het een typische HTPC kaart is, lagere clocksnelheden aan het geheugen meegeven dan het referencemodel voorstelt; dit waarschijnlijk om de koeling adequaat te houden (en mogelijk zo kosten te drukken).

http://nl.hardware.info/n...force-gt-520-videokaarten

Dit zou alleen niet voor jou het geval moeten zijn, aangezien de kaart op de MSI site duidelijk 900MHz meekrijgt.

[Voor 15% gewijzigd door Allubz op 25-06-2011 16:58]

• Niet online
Sterker nog ik heb speciaal deze kaart gekocht omdat het geheugen dus op 1800MHz zou draaien. Eigenlijk was ik van plan om er een van Gigabyte te kopen echter was deze nergens leverbaar.

• Allubz
Heb je al geprobeerd het geheugen te overclocken tot de gewenste snelheid?

• Niet online
Dat kan dus tot en met 870MHz met MSI Afterburner. Je kan geen hogere waarde kiezen. Het levert geen enkel probleem op. Alleen hij zit dan nog steeds niet op de juiste snelheid.

• Allubz
Ik heb niet heel veel tijd, maar kijk even of je Unofficial Overclocking aan kan zetten; of probeer een andere tool.

• Niet online
Iemand nog een ander idee ? Dit is niet gelukt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47
Waarmee lees je deze waarden uit? Wat zegt bijv GPU-Z ervan?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• compustef
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04-2013
Hallo, ik had precies zo'n zelfde kaart; ik vond het ook raar toen ik zag dat ie maar tot 667mhz ging. Ik heb hem toen overklokt naar 1000/2000/800 en dat hield hij goed vol, misschien dat dat bij jou ook wat succes heeft.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee