Toon posts:

OCZ Agility 3 hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 11:07
Hallo,

Ik zit met het volgende 'probleem';

Ik kon voor een leuk bedrag een OCZ Agility 3 120GB overnemen.
Nou weet ik dat bij mijn systeem je niet de volledige snelheid van de Agility 3 kan halen, vanwege de twee 'brakke' SATA600 poorten (zit een Marvell chip op).

Heeft iemand een idee hoe ik wel de volledige snelheid kan halen?
Heb je misschien een andere harde schijf controller nodig, zo ja, welke?

Ik heb heel Google al over de kop gehad maar geen antwoord gevonden, die in mijn ogen mijn vraag beantwoord.
Ik heb ook totaal geen ervaring met andere insteekkaarten of iets dergelijks...

Mijn specs:
Asus P7P55D-E Deluxe
I5 750 CPU
OCZ Agility 3 120 GB SSD
2 x Gigabyte GTX460 (SLI)
Nexus RX7000 voeding

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 09:56

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Er zijn geen SATA600 add-on kaartjes die geen marvell chip gebruiken. Bovendien hebben add-on kaartjes altijd een hogere latency dan de ingebouwde SATA poortjes op je SB. Dus nee, er is geen manier om op dit mobo de volle snelheid eruit te halen.

Bedenk je wel dat dit ontzettend relatief is. Ik heb ook een Crucial M4 op een SATA300 poort zitten en het enige wat ik mis is 450MB/s sequential read. Ik haal nu ongeveer 300MB/s. Dit is een verschil wat je in de praktijk nooit zal merken tenzij je er grote games op zet. Ook is het nog steeds een bizarre verbetering over een normale HDD, houd dat in gedachten.

Belangrijker zijn namelijk de random read/write prestaties van een SSD, die op een SATA300 poort net zo goed zijn als op een SATA600 poort.

[Voor 10% gewijzigd door Blaat op 25-06-2011 10:01]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• jasiccama
R420R schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 09:59:
Er zijn geen SATA600 add-on kaartjes die geen marvell chip gebruiken. Bovendien hebben add-on kaartjes altijd een hogere latency dan de ingebouwde SATA poortjes op je SB. Dus nee, er is geen manier om op dit mobo de volle snelheid eruit te halen.

Bedenk je wel dat dit ontzettend relatief is. Ik heb ook een Crucial M4 op een SATA300 poort zitten en het enige wat ik mis is 450MB/s sequential read. Ik haal nu ongeveer 300MB/s. Dit is een verschil wat je in de praktijk nooit zal merken tenzij je er grote games op zet. Ook is het nog steeds een bizarre verbetering over een normale HDD, houd dat in gedachten.

Belangrijker zijn namelijk de random read/write prestaties van een SSD, die op een SATA300 poort net zo goed zijn als op een SATA600 poort.
Zie, altijd handig, iermand met ervaring :)
Ik heb de Agility nu aangesloten op de SATA300 poort en haal nu ook ongeveer 300MB/s, lees en schrijf.
Laat het eerst ook zo want ik ga hem niet aansluiten op de SATA600 poort, ik had hem daar eerst op maar toen lagen de lees en schrijf snelheden zover uiteen, leek wel niet stabiel.

Ik denk dat als je alles uit de Agility, of wat voor SATA3 SSD dan ook, je dan over moet naar de S1155 of iets dergelijks, toch?!?

Corsair Obsidian 800D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H100 | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 850 EVO 500GB (RAID 0) | 1 x WD 2TB | CM Silent Pro 800 Gold

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Nou dan is het zo prima toch? Ik neem aan dat je het verschil met een conventionele HDD absoluut merkt.

Als je bij intel wil blijven dan zal je naar 1155 moeten idd. Bij AMD is dat allemaal wat anders, daar zitten veelal wel SATA600 poorten ingebouwd. Op AMD chipsets werken OCZ SSD's echter niet zo goed.

Ik heb zelf ook 1155 hoor, alleen dan met een H61 SB. Goedkoop maar wel zonder SATA600. Maar ik kan niet zeggen dat ik de behoefte voel de boel sneller te maken met een beter mobo. De computer kan mij namelijk makkelijk bijhouden nu. ;)

Veel plezier met je Agility! Ik hoop voor je dat je er betere ervaringen mee hebt dan andere mensen. :)

[Voor 8% gewijzigd door Blaat op 25-06-2011 10:29]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• jasiccama
R420R schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:27:
Nou dan is het zo prima toch? Ik neem aan dat je het verschil met een conventionele HDD absoluut merkt.

Als je bij intel wil blijven dan zal je naar 1155 moeten idd. Bij AMD is dat allemaal wat anders, daar zitten veelal wel SATA600 poorten ingebouwd. Op AMD chipsets werken OCZ SSD's echter niet zo goed.

Ik heb zelf ook 1155 hoor, alleen dan met een H61 SB. Goedkoop maar wel zonder SATA600. Maar ik kan niet zeggen dat ik de behoefte voel de boel sneller te maken met een beter mobo. De computer kan mij namelijk makkelijk bijhouden nu. ;)

Veel plezier met je Agility! Ik hoop voor je dat je er betere ervaringen mee hebt dan andere mensen. :)
Ik heb al meerdere SSD's gehad, hiervoor zelfs een Vertex 2 60GB RAID opstelling.
Het verschil is uiteraard te merken met gewone HDD's :)
Merk alleen weining/geen verschil met de RAID opstelling gelukkig.
Wilde alleen terug naar 1 SSD en toen kwam ik deze tegen.

Hebben anderen geen goede ervaringen met de Agility trouwens?

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Daarnaast: de agility haalt die snelheden sowieso niet. Dit haalt de agility in real-life: De beperking van SATA2 ligt rond de 250-275MB/s

bron: http://www.ocztechnologyf...-performance-in-Agility-2!
Edit: dit is belachelijk, op dat forum adviseren ze hem geen CDM meer te draaien en alleen de door hun ideale benchmark die alleen met sandforce SSD's goede cijfers uitspuugt :X

Als je hem niet echt voor een leuk prijsje kan overnemen: niet doen en pricewatch: Crucial m4 128GB 128GB halen. Het verschil in de praktijk merk je niet zo 123, maar de sandforce SSD's zijn echt bizar onbetrouwbaar.

Edit: ik zie dat hem hem al hebt |:( Nu ja, gewoon op SATA2 gebruiken, met deze SSD is er zo goed als geen verschil tussen SATA2 en SATA3.

[Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 25-06-2011 13:28]

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

jasiccama schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:09:
[...]

Hebben anderen geen goede ervaringen met de Agility trouwens?
Wat darkstone zegt.

De Sandforce SSD's staan niet bepaald bekend om hun betrouwbaarheid. Dat hoeft echter niet te betekenen dat jij die problemen ook krijgt. Vooralsnog zijn ssd's veel sneller dan hdd's en zeggen getalletjes opzich niet heel veel. Als je pc snel aanvoelt dan is er geen reden om ontevreden te zijn.

• jasiccama
Klopt, ik heb nog geen problemen gehad met de OCZ SSD's.
Heb nu 3 x een Vertex 2 en 2 x een Vertex 1 gehad, zonder problemen.
Dus vandaar dat mijn keuze ook viel op de Agility (voor een leuk prijsje), de Vertex 3 vind ik nog te duur.

Ik laat het dus mooi zo (op SATA2), alles voelt lekker snel aan dus voor mij nog geen reden om over te stappen op de S1155, in ieder geval niet voor de Agility :)

Bedankt voor jullie input!!!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee