Anoniem: 235860

Topicstarter
M'n oude sitecom router die het járen perfect heeft gedaan (30 euro bij de office centre) vorig jaar de deur uit gedaan.

Iets nieuws gekocht, omdat ik meer apparaten ging aansluiten en wat meer snelheid wilde hebben.

D-Link DIR-635. Prima router, best stabiel, snelheden zijn ok.

Maar nieuwe apparaten wilt hij niet koppelen.. ik weet dat D-link en HP vaak niet samen gaan, maar m'n Asus laptop wilt hij ook niet mee connecten.

Wat wel lukt:
- dell laptop
- 3 iPhone's
- MacBook
- Samsung laptop
- PS3
- iPad
- Wii

Wat niet lukt:

- 1 iPhone
- HP laptop
- Asus laptop

Heb gekeken naar de TP-Link TL-WR1043ND en de Linksys E4200.. een van deze twee wel capabel genoeg om 20+ apparaten eraan te hebben hangen, of moet ik verder kijken.

Met de D-link heb ik trouwens al het een en ander in de instellingen veranderd om het probleem te fixen, andere poorten geprobeerd bijv, maar geen effect. Als iemand een magic fix heeft... zou dat ook fijn zijn.

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb je al een firmware update geprobeerd? En wat lukt er eigenlijk niet? Verbinding maken?

Polestar 2 | Honda S2000

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:41
20+ apparaten is wel veel voor en home router, zeker als ze allemaal tegelijk bezig zijn.

Wat mij eens heeft geholpen op een router met vergelijkbare kuren is DD-WRT erop installeren. is ff een uurtje werk maar daarna heb ik nog een redelijke tijd zelf van de router gebruik gemaakt, tot ik een leuke deal kreeg op een sonicwall TZ-210.

Die zelfde router met DD-WRT doet nu nog dienst bij een maat van me, ook daar geen problemen, behalve dat de router tegen de snelheids plafonds aan begint te lopen van de ISP daar deze nu al een jaartje of 7-8 oud is.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 235860

Topicstarter
Firmware updates uiteraard geprobeerd. En verbinding maken lukt niet, sommige apparaten vinden het netwerk niet eens terwijl een 'oud' gekoppeld apparaat geen problemen heeft.

Ik dacht dat de DIR-635 geen DD-WRT ondersteunde?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:11
DIR-635 ondersteunt inderdaad geen DD-WRT, dat zal iig geen zin hebben. 20 apparaten op 1 AP is vrij veel, je zou er 2 kunnen neerzetten en dan beide op een ander kanaal, dat scheelt alweer een stuk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
De laptops zien de SSID niet eens? Gebruik je toevallig kanaal 13? Je hebt de router vervangen maar het netwerk dezelfde namen/beveiliging gegeven? Met inSSIDer "zien" de laptops het signaal ook niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 412644

Hallo, ik heb een ubee modem en een netgear router. 2 van de 3 laptops hebben internet. bij de 3e lukt het niet om verbinding te maken. er komt telkens te staan: geen verbinding met externe host primaire dns-server. iemand enig idee hoe ik¨dit kan oplossen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:03
Anoniem: 412644 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:46:
Hallo, ik heb een ubee modem en een netgear router. 2 van de 3 laptops hebben internet. bij de 3e lukt het niet om verbinding te maken. er komt telkens te staan: geen verbinding met externe host primaire dns-server. iemand enig idee hoe ik¨dit kan oplossen?
offtopic:
@alkhalili: Ja, een eigen topic met behoorlijke topicstart maken

Ontopic @ MrSelected
Wat zijn de wireless instellingen van je d-link? En dan ook je authenticatie protocollen.

[Voor 2% gewijzigd door Craven op 26-06-2011 18:11. Reden: Bedoelingen verduidelijkt]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 412644

ik ben nogal een leek ... hoe kan ik dat allemaal achterhalen?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee