Toon posts:

Wireless en snelheid

Pagina: 1
Acties:

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:47
Ik zit bij Telenet en zie de meeste snelheden posten met eenzelfde abbo als ik van rond de 40-50Mbps.
Ik haal soms en met moeite 28Mbps. Echt wanneer ik de laptop eens vast aan de router hang:= 48 Mbps.

Nu is er een tijdje geleden eens een Telenet Tech die zei dat de snelste doorvoersnelheid via Wireless een Apple Airport is.

Is dit ook zo? Of wat is volgens jullie (testen) de beste en snelste wireless verbinding?

Handig ook nog wat specs en voor- nadelen te vermelden van de router die jullie verkiezen.
- Ik moet 3 wireless pc's draaiende houden
- eerst komt de bridge van telenet - daarna de router
- mijn xtreamer is ook aangesloten op de router
- liefst eentje dat ook 5 Ghz aan kan
- mss eentje waar ook een externe disk aangehangen kan worden?

Voorlopig beperk ik mijn keuze tot de Airport (Extreme) en de Linksys E4200 (maar deze kan geen Ipv6 aan?)

Andere voorstellen?

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat voor airport is dat? Welke snelheid is die gespecificeerd? En wat voor wifi device heeft je laptop? Is er verder ook andere traffiek op het netwerk?

• kazzzdafke
Laptop heeft B/G/N aan boord.
Voor de vaste heb ik al een WUSB600N dongle van Linksys.

Geen andere traffiek..

apple: http://store.apple.com/be...TY1NDA0Mg&mco=MTE0MjYzNjI

• kluyze
  • Niet online
Je zou even kunnen testen met 1 pc bedraad en 1 pc op wifi (zo dicht mogelijk bij de airport, zonder constructies in tussen de wifi devices) en een bestand tussen beide pc's over te kopiëren,

Dat geeft een beeld van wat de opstelling aan kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik zou wel graag niet alle routers hoeven te kopen om te testen :)

Mijn vraag: wat is de snelste router op de markt tegenwoordig :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

kazzzdafke schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:36:

http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-05 11:37
Leuke site, maar ik mis bijvoorbeeld TP-Link en nog een paar merken/types.

Zelf had ik vergelijkbare 'problemen' met mijn B/G-wifi, effectieve wifi-snelheid kwam niet boven de 15 Mbit. Een TP-Link TL-WR1043ND zou bijvoorbeeld een vrij goedkope oplossing zijn (2.4GHz only)

Als je de 5GHz er ook bij wil, maar niet direct Gbit aan de LAN-kant nodig hebt zou een Netgear WNDR3300 wellicht ook het overwegen waard zijn.

Hou er rekening mee, dat als je van plan bent om in de nabije toekomst een 100/100 glasvezeltje te nemen, je een router moet hebben met een Gbit WAN-poort om het maximale te kunnen halen.

My 2 cents

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
kazzzdafke schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:36:

Een deel van je vraag was of je huidige router te traag was, ik stelde alleen een methode voor om te controleren hoe snel jouw wifi kan zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
kazzzdafke schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 09:39:
Nu is er een tijdje geleden eens een Telenet Tech die zei dat de snelste doorvoersnelheid via Wireless een Apple Airport is.
Haha grapjas :X !

Geen enkele van je eerder aangehaalde apparaten ondersteunen de 450Mbps (3-stream) 5GHz verbindingssnelheid die de E4200 kan leveren. Tenzij je laptop ook wireless A tot zijn arsenaal kan rekenen zal die wireless N waarschijnlijk ook alleen 2,4GHz zijn. Dan is de enige die de 5GHz kan gebruiken de WUSB600N met natuurlijk max van 300Mbps verbindingssnelheid.
De consumenten router met theoretisch het snelste wireless gedeelte is de TRENDnet TEW-692GR met 450Mbps op allebei de frequentiebanden. Maar daar heb je niets aan als de apparaten die er mee verbinden dit helemaal niet ondersteunen of gewoon slecht zijn (ontvangst/zenden enz.).

[Voor 0% gewijzigd door Nivk op 26-06-2011 15:04. Reden: verkeerde TRENDnet]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kazzzdafke
Dus jij raadt de E4200 aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Nivk schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:02:
[...]

Haha grapjas :X !

Geen enkele van je eerder aangehaalde apparaten ondersteunen de 450Mbps (3-stream) 5GHz verbindingssnelheid die de E4200 kan leveren. Tenzij je laptop ook wireless A tot zijn arsenaal kan rekenen zal die wireless N waarschijnlijk ook alleen 2,4GHz zijn. Dan is de enige die de 5GHz kan gebruiken de WUSB600N met natuurlijk max van 300Mbps verbindingssnelheid.
De consumenten router met theoretisch het snelste wireless gedeelte is de TRENDnet TEW-692GR met 450Mbps op allebei de frequentiebanden. Maar daar heb je niets aan als de apparaten die er mee verbinden dit helemaal niet ondersteunen of gewoon slecht zijn (ontvangst/zenden enz.).
Allemaal leuk en aardig, maar als de routing-hardware die 450mbit niet bij kan houden heb je er nog niet veel aan.
De voorloper van de door jouw genoemde router, de TRENDnet TEW-691GR 450Mbps, blijft hangen op 260mbps WAN to LAN. Natuurlijk voldoende voor de meeste internet-aansluitingen, maar het toont wel aan dat pure wireless-snelheden niet zaligmakend zijn.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-12-2022
Zer0 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 17:51:
Allemaal leuk en aardig, maar als de routing-hardware die 450mbit niet bij kan houden heb je er nog niet veel aan.
Hoezo niet? Volgens diezelfde redenatie heb je dus ook niets aan Gb LAN poorten?
Daarnaast vanwege dat de 450Mbps maar een indicatie van de daadwerkelijk haalbare Wi-Fi snelheid is (interferentie, storing, beveiliging, protocoldata, hertransmissie). Waarvan gemakshalve bij de beste ~normale~ omstandigheden mogelijk de helft van overblijft, is een 260Mbps WAN-LAN snelheid meer dan toereikend voor een 3-stream Wi-Fi verbinding met het internet. Maar goed je kunt deze snelheid ook gebruiken binnen je LAN.
Die 450Mbps geeft natuurlijk alleen maar de snelheid van de fysieke laag weer.

• kazzzdafke
Sorry om dit oude topic nog eens op te rakelen, maar gisteren mijn Belkin PRE N router maar nog eens aangesloten ipv de Sitecom en een firmware upgrade gedaan.

Met de sitecom haalde ik gemiddeld een 28Mbps, nu zit ik met de belkin aan 48Mbps.
Wat een verschil :) Ik zal dus voorlopig niet meer moeten zoeken achter een nieuwe router! Enkel spijtig dat ik geen DD-WRT drivers heb voor die belkin.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee