Anoniem: 412495

Topicstarter
Gegroet beste mensen,

Ik heb een fout gemaakt met mijn notebook (Asus Eee PC 1015PE) en ik hoop dat hier een slimmerik rondloopt die mij kan voorzien van een oplossing.

Via mijn broer heb ik de hier boven genoemde notebook overgenomen. Helaas kon ik op dat moment geen vrede vinden in het gebruik van de pre-geïnstalleerde Windows 7 Starter. Ik heb daarop een externe DVD-speler gekocht werkend op USB en via deze weg Windows 7 geinstalled. Hierbij heb ik gemakshalve alle partities op de HD verwijderd en een clean install uitgevoerd.

Na twee weken draaien op Windows 7 Ultimate bemerk ik toch dat de install niet helemaal vlekkeloos loopt (traag; Win 7 Ultimate is wellicht net te zwaar voor mijn notebook). Daarnaast werken veel onderdelen (ivm drivers) momenteel niet en ik heb besloten weer te willen terug keren naar Windows 7 Starter (fabrieksinstellingen).

Echter, zoals beschreven, heb ik de verborgen partitie met de herstelbestanden verwijderd. Hierdoor kan ik dus niet herstellen naar fabrieksinstellingen en ben ik dus de installatie mogelijkheid kwijt van Windows 7 Starter.

Mijn doel is om mijn notebook naar fabrieksinstellingen terug te brengen en te zorgen dat ik in de toekomst dit probleem niet meer krijg. (lees: Het liefst zou ik de herstel-partitie terug willen hebben.)

Wie oh wie kan mij voorzien van een oplossing. Aangezien ik lichtelijk authistisch ben aangelegd (=zelfspot) zou het mij een enorme amount of rust geven als ik deze fout weer te boven zou kunnen komen.

Ik hoor graag van jullie!

Groet,
Bartelehiem :>

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05 20:47
Image vd herstelpartitie zien te krijgen ;)
Lijkt me lastig worden als je alle partities hebt geformateerd.

Neem aan dat windows 7 starter niet zo'n probleem zal zijn (vast wel een key of iets op een sticker), maar dat is iets anders dan fabrieksinstellingen.

Topicstarter
paulus_01 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:14:
Image vd herstelpartitie zien te krijgen ;)
Lijkt me lastig worden als je alle partities hebt geformateerd.

Neem aan dat windows 7 starter niet zo'n probleem zal zijn (vast wel een key of iets op een sticker), maar dat is iets anders dan fabrieksinstellingen.
Ik heb naast momenteel een legitieme Windows 7 Ultimate ook een licentie voor Windows 7 Starter idd. Zit gewoon een stickert onder de notebook.

Maar hoe kom ik in vredesnaam aan een image van de herstelpartitie... Hoe zet ik die terug om mijn schijf als zodanig. Sowieso komende week de hulplijnen van Asus en Windows inschakelen, maar ik hoopte vannacht zonder sederende middelen toch vredig in slaap te komen met de wetenschap dat ik de journey nog moet/mag/wil gaan maken. :P

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:34
Gaat je geld kosten als je het via Asus wilt regelen.
Waarom installeer je niet gewoon een schone W7 starter vanaf DVD?

Overigens kan je W7 ook vanaf USB stick installeren.

[Voor 18% gewijzigd door Jimster op 25-06-2011 02:24]

Anoniem: 16328

Het maakt niet uit welke versie je van W7 installeert als je maar gewoon de benodigde drivers, die nog niet in W7 zelf zitten, via http://support.asus.com/d....aspx?SLanguage=en&type=1 betrekt. Als je W7 Ultimate legaal hebt dan kun je die dus gewoon installeren en de benodigde drivers via de voornoemde pagina downloaden. Ik zou wel even alle hippe verfraaiingen uitzetten in W7 want dat zal je netbook niet zo prettig vinden ;).

Topicstarter
Jimster schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:23:
Gaat je geld kosten als je het via Asus wilt regelen.
Waarom installeer je niet gewoon een schone W7 starter vanaf DVD?
Omdat ik daar dus geen DVD van heb. ;)
Die bestanden bleken dus op een verborgen partitie te staan en door die partitie eruit te slopen heb ik de functionaliteit voor "systeem-herstel" er ook uit staan meppen.

Dat is dus juist het hele punt.

Btw. bedankt voor het meedenken... Het wordt gewaardeerd!!

• Jimster
Als je Ultimate hebt, het bestand ei.cfg verwijderen en dan heb je alle versies van W7 :)

Google maar even naar ei.cfg

[Voor 20% gewijzigd door Jimster op 25-06-2011 02:28]

Topicstarter
Anoniem: 16328 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:24:
Ik zou wel even alle hippe verfraaiingen uitzetten in W7 want dat zal je netbook niet zo prettig vinden ;).
Dat maakt ook dat ik weer terug wil naar de Starter-editie. Het draait allemaal wel, maar niet bepaald soepeltjes...

Als het allemaal niet lukt kan ik er ook wel oud mee worden, maar zou het fijn vinden als ik dit kan overwinnen.

Topicstarter
Jimster schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:27:
Als je Ultimate hebt, het bestand ei.cfg verwijderen en dan heb je alle versies van W7 :)
Zou je mij daar aub iets meer wegwijs in willen maken. Ik ben geen complete n00b, maar kan ook niet benoemen wat je nu bedoeld.

Zeg je nu dat ik mij Windows 7 Ultimate om kan zetten naar Win 7 Starter en dat mijn notebook zonder verdere install weer moeiteloos kan werken zoals hij dat deed toen de fabrieksinstellingen nog van kracht waren?

Topicstarter
Het is misschien niet netjes van mij om weg te lopen van mensen die mij helpen, maar mijn ogen donderen van ellende dicht. Ik kom morgen graag terug op dit topic en de suggesties die jullie mij aandragen. Ik vrees namelijk met grote vrezen dat ik moet maken dat ik mijn mandje terecht kom voordat ik officieel qwerty ga.

Thx allen so far en ik lees graag jullie verdere suggesties als ik weer uit mijn tijdelijke coma herrijs.

• paulus_01
of het lukt weet ik niet...google is your friend, als je een licentie van ultimate overhebt kun je kijken of je die naar starter kunt downgraden.

• Jimster
Zet W7 op een USB stick als je de ISO hebt (anders ISO maken dmv imgburn.. imgburn.com)
Gebruik hiervoor de Microsoft tool; meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool
Verwijder het bestand ei.cfg uit de map sources van de USB stick die je zojuist gemaakt hebt.
Installeer W7 Starter vanaf USB stick.

• Jimster
Anoniem: 412495 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:36:
[...]

Ga ik in de ochtend mee aan de slag, thx!
Heeft geen nut, omdat je alle partities hebt weggegooid.

Topicstarter
Jimster schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:35:
Zet W7 op een USB stick als je de ISO hebt (anders ISO maken dmv imgburn.. imgburn.com)
Gebruik hiervoor de Microsoft tool; meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool
Verwijder het bestand ei.cfg uit de map sources van de USB stick die je zojuist gemaakt hebt.
Installeer W7 Starter vanaf USB stick.
Dit wordt mn tweede optie, omdat volgens de andere suggestie geen nieuwe install nodig is.
Ik hoef mijzelf morgen iig niet te vervelen.

Dat artikel mbt de meuktracker en de win7-tool hebben mij ook naar Tweakers gebracht.

Goede nacht en bedankt!

*uitklokt*

Topicstarter
Jimster schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:37:
[...]

Heeft geen nut, omdat je alle partities hebt weggegooid.
Ik prefereer "van de hand gedaan"... Wil mijn HD momenteel niet beledigen. :$

Damn, jullie zijn gezellig en behulpzaam... Zo kom ik natuurlijk nooit gestrekt onder mn zure lappen :P

• paulus_01
enne, better safe than sorry, voor je nu iets anders doet, wellicht handig om een backupje te maken ;)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 12:56
Ubuntu niet een betere oplossing? Als je model te zwak is om Win7 Ultimate te draaien en je Win7 Starter te weinig vond, waarom terug downgraden naar een gehandicapt systeem?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Hij heeft alle partities verwijdert toen hij Starter er af gooide, dan is er geen windows.old folder meer te vinden. En dan werkt die oplossing dus ook niet.

Wat je wil doen is de suggestie van Jimster. Download een ISO van Win7 (zijn gewoon te vinden op internet, volgens mij ook bij Microsoft zelf). Maak de USB stick met de meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool zonder dat je wat aan die ISO verandert.
Als die tool klaar is laat je de stick in de PC zitten, blader je op die stick naar de map 'sources' en verwijder je 'ei.cfg'. Vervolgens duw je de stick in je netbook, start je op en krijg je de keuze welke versie je wil installeren. Kies Starter, gebruik je eigen licentie en je hebt een werkende netbook met een legale versie van Windows 7 Starter. Ik heb Starter vorige week nog op deze manier geïnstalleerd.

Desktop | Server | Laptop

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het makkelijkste en goede antwoord is een beetje verzand, daarom herhaal ik t maar:

De windows die je er nu op hebt is niet te zwaar. Je mist de Asus drivers en tools die de netbook zo soepel doen lopen. Deze vindt je op de Asus site http://support.asus.com/d....aspx?SLanguage=en&type=1

Je zal zien dat als je een standaard Win starter erop zet, je precies hetzelfde krijgt als nu.

Verder moet je, als je de fabrieks-herstel-partitie niet hebt de instellingen van Win7 zelf aanpassen naar prestatie en, als dat niet automatisch gebeurd aero uitzetten.

• paulus_01
Rupie schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 12:14:
[...]

Hij heeft alle partities verwijdert toen hij Starter er af gooide, dan is er geen windows.old folder meer te vinden. En dan werkt die oplossing dus ook niet.
Ah precies, je hebt helemaal gelijk. Helemaal bewust van de verdwenen partitie bij oorspronkelijke vraag, maar totaal vergeten bij oplossing, beetje onhandig ;)

Voortaan eerder naar bed ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee