Toon posts:

"uitvoeren vanaf de server mislukt"

Pagina: 1
Acties:

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06 18:17
Wie heeft de oplossing voor het probleem bij wmp in windows 7 dat je op een bestand klikt en 3 van de 5 keer een halve minuut tegen een zandloper aan zit te kijken met daarna de melding "uitvoeren vanaf de server mislukt"
Ik loop al weken te zoeken op fora en het web en heb uiteindelijk de service uitgezet in services maar het schakelt iedere keer weer automatisch in, zoals ook gezegd werd bij mijn zoektocht.
De echte oplossing heb ik helaas niet kunnen vinden behalve dan VLC player te gebruikrn
Dit heeft niets te maken met codecs.
Hetzelfde bestand opent nl de tweede keer zonder problemen.
Als ik de foutmelding op Google intik rolt er een waslijst aan hits uit waaruit blijkt dat het een veel voorkomend probleem is.
Er is ook een knowledgebase verhaal over dit probleem maar dit lost ook niets op (wat door evenzovele zoekers ook ervaren wordt)
Wie weet dit.
Nogmaals het heeft niets te maken met corrupte codecs of dll's het is een windows-bug waar ik graag een oplossing voor zou vinden.

• MatMich
Ik ben blij met zoveel reacties tot nu toe ;)

Anoniem: 129319

Welke service heb je uitgeschakeld? Hoe heb je deze uitgeschakeld? Bedoel je dat de service bij elke reboot terug draait?

• MatMich
Anoniem: 129319 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:49:
Welke service heb je uitgeschakeld? Hoe heb je deze uitgeschakeld? Bedoel je dat de service bij elke reboot terug draait?
1:Windows Media Player Network Sharing Service
2:Ja, alhoewel ik dat aanvankelijk dacht maar ik zie nu dat de service na rebooten toch uitgeschakeld blijft.
Helaas blijf ik dezelfde melding nog steeds ontvangen en moet ik steeds een halve min. of meer wachten eer ik door dubbelklikken het desbetreffende videobestand kan openen.
Soms doet hij het wel 3 keer achterelkaar.
:(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Over welk KB artikel heb je het?
En met welk type bestanden heb je dit en waar haal je deze vandaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MatMich
alt-92 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:04:
Over welk KB artikel heb je het?
En met welk type bestanden heb je dit en waar haal je deze vandaan?
http://answers.microsoft....97-4297-a7a6-2782eedad41e

Niets heeft geholpen
En het is op alle uitvoerbare wmp bestanden van toepassing

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waar staan die files dan? Op een NAS of iets?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MatMich
alt-92 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:28:
Waar staan die files dan? Op een NAS of iets?
Nee.

[Voor 10% gewijzigd door MatMich op 29-06-2011 14:25]

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 16:18
Waarop dan, een broodje? :P Je geeft niet bepaald veel info.

• MatMich
PC
OS Win7 ultimate 64x

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-06 10:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik ken het probleem helaas. :(

Ik heb het thuis ook gehad op een Windows 7 (64 bits) machine en heb het nooit op kunnen lossen. Ik heb destijd nog behoorlijk gezocht en er zijn relatief veel mensen die ditzelfde probleem hebben, maar ik ben nooit een oplossing tegengekomen. Een later re-install heeft het overigens wel opgelost, maar dat wil ik geen oplossing noemen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-04 10:39
En staat er ook iets in de Event Viewer applicatie, system of service logs? Kan me voorstellen dat, wanneer je zo'n fout tegen komt, er daar wel een foutmelding moet komen te staan.

[Voor 0% gewijzigd door Struikrover op 29-06-2011 14:50. Reden: typo]

• MatMich
Question Mark schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:45:
Ik ken het probleem helaas. :(

Ik heb het thuis ook gehad op een Windows 7 (64 bits) machine en heb het nooit op kunnen lossen. Ik heb destijd nog behoorlijk gezocht en er zijn relatief veel mensen die ditzelfde probleem hebben, maar ik ben nooit een oplossing tegengekomen. Een later re-install heeft het overigens wel opgelost, maar dat wil ik geen oplossing noemen...
I rest my case,

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb de problemen gehad en toen ging het juist wel om codecs.

Maakte gebruik van Shark007's Windows 7 Codec Pack en X64 components. Hier zijn in enkele versies problemen mee geweest met een aantal direct show filters.

In de laatste versies geen problemen meer aangetroffen. Verwijder dus toch eventuele codec packs en de preferences van die packs en maak eventueel gebruik van nieuwere versies. Al geprobeerd?

[Voor 4% gewijzigd door akimosan op 29-06-2011 15:40]

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-04 10:39
Nogmaals, check eens in de Event Viewer. Als een kip zonder kop alle oplossingen die er op internet bestaan proberen kan wel, maar is nou niet de beste oplossing denk ik.

• MatMich
Nee, ik ben er klaar mee.
Als een mod het ook al niet echt weet heb ik niet de pretentie dat ik het wel even ga oplossen.
Thx maar laat maar

[Voor 68% gewijzigd door MatMich op 30-06-2011 02:13]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je beseft toch wel dat je op zo'n manier de zin om te reageren op je vraagstuk de grond in boort hopelijk?

Als je het over lokale bestanden hebt (en niet vanaf een netwerkshare dus) dan is een 'uitvoeren vanaf de server' melding misleidend.
Al worden codecs uit filterpacks ook als COM component geladen, en die werken ook als een 'service' waarbij je ook een 'com-server' hebt, dus zo uit de lucht gegrepen is het nakijken van eventueel geinstalleerde packs geen verkeerd idee.

Maar goed, je moet uiteraard zelf weten of je erop wil reageren of niet.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee