Toon posts:

Kabelmodem + Router/AP

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 412493
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hallo IT'ers,

Om te beginnen zal ik toelichten wat de situatie is:
Ik heb laatst 2 spellen gekocht: Bulletstorm en Crysis 2 voor de console: Playstation 3.
Deze spellen zijn van de uitgevers: Electronic Arts.
Nu loop ik tegen het volgende probleem op: als ik met 1 van deze spellen Online wil gamen via de PS3 krijg ik rechtsonderin mijn beeldscherm vermeld: "Your NAT Type is MODERATE, you can have issue's hosting games".

Als ik een verbindingstest uitvoer op de PS3 krijg ik als resultaat: Nat Type 2.
Ik heb eigenlijk alles wat bijna mogelijk is geprobeerd en ik kom er niet meer uit, mijn ISP (Ziggo) en de Service + Desk van ziggo komen er ook niet uit en de medewerkers van EA-Games weten het ook niet.

Mijn setup:

-Ubee Modem van ziggo (niet-wifi) met de nieuwste firmware versie + na laten checken door ziggo (de modem is volgens hen OK)
-Oude router: Linksys WRT54GS/WRT54GLv1.1 (na uitgebreid contact opnemen met linksys kwamen zij tot de conclusie dat mijn router defect is en dat ik een nieuwe router moest aanschaffen.)
-Nieuwe router: NETGEAR WNR2000v2 300N Router (nieuw gekocht 2 dagen geleden van de mediamarkt.)
-1 Desktop PC [win7] bekabeld aangesloten op de router
-1 Laptop [win7] draadloos aangesloten op de router
-1 PS3 draadloos aangesloten op de router

Nu heb ik het volgende geprobeerd:
-Static IP in de PS3 ingesteld
-Alle PSN poorten + de poorten voor de games geforward naar de toegewezen static IP
-DMZ functie toegewezen naar de static IP
-Nat security op OPEN gezet ipv SECURE in de router
-Disable Port Scan and DoS Protection
-Respond to Ping on Internet Port
-UPNP staat ingeschakeld
-QoS toegewezen naar de MAC v/d PS3
-PS3 bekabeld aansluiten op de router
-dhcp-server uitschakelen in de router (maar dan kun je maar 1 pc tegelijk aansluiten en krijgt de PS3 een timeout)

helaas heeft dit geen effect op de NAT instellingen.

Zodra ik de PS3 rechtstreeks bekabeld op het Ubee modem aansluit heb ik Nat Type 1 en mijn NAT Type in beide spellen staat op OPEN. maar zodra er EEN router tussenkomt dan gaat het dus mis.

met andere spellen zoals Call of Duty: Black Ops staat mijn NAT Type op OPEN met mijn router ertussen
EA games gaf aan dat ik als laatste opzie mijn DHCP server in mijn Router zou kunnen uitschakelen en proberen er een AP van te maken, dat heb ik dus geprobeerd. Dat was even gelukt en kreeg ik NAT Type 1 maar zodra ik op de desktop pc een ipconfig uitvoer krijg ik als meetresultaten een hele andere gateway + ip adres dan die ik van ziggo zou moeten krijgen. Daarnaast word het AP/Router ook dan helemaal niet herkent (wifi word wel uitgezonden).

Ik heb dus contact gezocht met EA games, Linksys en Ziggo en alle drie de partijen weten geen raad.
EA-Games gaf aan dat ze mijn case zouden opsturen naar het developmentteam in America.
Linksys gaf aan dat mijn (oude)Linksys router defect zou zijn)
Ziggo geeft aan dat mijn (nieuwe)2 dagen oude router van NETGEAR niet goed zou functioneren.

Als jullie me hiermee wat tips kunnen geven ben ik jullie erg dankbaar. :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee