Ik ben bezig met een modificatie voor GTA IV te maken met behulp van de C++ Scripthook. Ik ben nu ver gevorderd met de mod en ik wil een beginnetje maken met het uiterlijk van de mod. In de SDK van Script Hook is een voorbeeld te zien van een speedometer die op het spel wordt getoond. Ik wil nu ook zoiets maken, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik moet beginnen.
De ScriptHook is hier te vinden: Download Version 0.5.1 (Redistributable)
De SDK is hier te vinden: Download Version 0.4.0 (Development Kit)
Het gedeelte dat ik niet snap zit in GTAIVScriptHook_0.4.0_SDK\SampleCustom\SampleCustom.vcproj. In het project als het geopend wordt met VC++ 2010, is onderaan in de Solution Explorer een mapje te zien met Speedometer. Dat is het voorbeeld. Het bijgeleverde commentaar is nogal mager en veel dingen worden er niet in uitgelegd.
Om wat specifieker te zijn, ik snap de volgende dingen erin niet:
Bijvoorbeeld deit stukje:
De parameters pDevice, D3DFMT_A8R8G8B8, D3DPOOL_MANAGED zijn mij volkomen vreemd. Ik zie ze ook niet 1-2-3 op Microsofts artikel wat deze inhouden.
Ook m_Sprite roept vraagtekens op.
Ik heb al gezocht en ik kon weinig bruikbare informatie vinden. Mijn topic op het betreffende forum werd genegeerd zoals gewoonlijk, op Google zoeken levert voor mij niet echt bruikbare antwoorden op, of andere vraagtopics zonder antwoorden. Zoeken op basisinformatie over 2D overlays programmeren in C++ leverde evenmin bruikbare info op.
Dus als iemand hier wel weet hoe dit werkt of bereid is iets meer toelichting te geven zou het moeten lukken. Zelfs een simpel linkje naar een zoekopdracht met wel bruikbare antwoorden is zeer gewaardeerd. Ik kan namelijk echt niet zoeken.
De ScriptHook is hier te vinden: Download Version 0.5.1 (Redistributable)
De SDK is hier te vinden: Download Version 0.4.0 (Development Kit)
Het gedeelte dat ik niet snap zit in GTAIVScriptHook_0.4.0_SDK\SampleCustom\SampleCustom.vcproj. In het project als het geopend wordt met VC++ 2010, is onderaan in de Solution Explorer een mapje te zien met Speedometer. Dat is het voorbeeld. Het bijgeleverde commentaar is nogal mager en veel dingen worden er niet in uitgelegd.
Om wat specifieker te zijn, ik snap de volgende dingen erin niet:
Bijvoorbeeld deit stukje:
code:
1
2
3
4
5
| if (m_pSpeedoTexture[Settings::UnitKPH] == NULL) { D3DXCreateTextureFromResourceEx(pDevice, m_hModule, MAKEINTRESOURCE(IDB_SPEEDO_KPH), 256, 256, 0, 0, D3DFMT_A8R8G8B8, D3DPOOL_MANAGED, D3DX_DEFAULT, D3DX_DEFAULT, 0, NULL, NULL, &m_pSpeedoTexture[Settings::UnitKPH]); |
De parameters pDevice, D3DFMT_A8R8G8B8, D3DPOOL_MANAGED zijn mij volkomen vreemd. Ik zie ze ook niet 1-2-3 op Microsofts artikel wat deze inhouden.
Ook m_Sprite roept vraagtekens op.
Ik heb al gezocht en ik kon weinig bruikbare informatie vinden. Mijn topic op het betreffende forum werd genegeerd zoals gewoonlijk, op Google zoeken levert voor mij niet echt bruikbare antwoorden op, of andere vraagtopics zonder antwoorden. Zoeken op basisinformatie over 2D overlays programmeren in C++ leverde evenmin bruikbare info op.
Dus als iemand hier wel weet hoe dit werkt of bereid is iets meer toelichting te geven zou het moeten lukken. Zelfs een simpel linkje naar een zoekopdracht met wel bruikbare antwoorden is zeer gewaardeerd. Ik kan namelijk echt niet zoeken.