Toon posts:

[C++|GTAIV ScriptHook|D3D9]HUD maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 12:52
Ik ben bezig met een modificatie voor GTA IV te maken met behulp van de C++ Scripthook. Ik ben nu ver gevorderd met de mod en ik wil een beginnetje maken met het uiterlijk van de mod. In de SDK van Script Hook is een voorbeeld te zien van een speedometer die op het spel wordt getoond. Ik wil nu ook zoiets maken, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik moet beginnen.

De ScriptHook is hier te vinden: Download Version 0.5.1 (Redistributable)
De SDK is hier te vinden: Download Version 0.4.0 (Development Kit)
Het gedeelte dat ik niet snap zit in GTAIVScriptHook_0.4.0_SDK\SampleCustom\SampleCustom.vcproj. In het project als het geopend wordt met VC++ 2010, is onderaan in de Solution Explorer een mapje te zien met Speedometer. Dat is het voorbeeld. Het bijgeleverde commentaar is nogal mager en veel dingen worden er niet in uitgelegd.

Om wat specifieker te zijn, ik snap de volgende dingen erin niet:
Bijvoorbeeld deit stukje:
code:
1
2
3
4
5
    if (m_pSpeedoTexture[Settings::UnitKPH] == NULL)
    {
        D3DXCreateTextureFromResourceEx(pDevice, m_hModule, MAKEINTRESOURCE(IDB_SPEEDO_KPH), 
            256, 256, 0, 0, D3DFMT_A8R8G8B8, D3DPOOL_MANAGED, 
            D3DX_DEFAULT, D3DX_DEFAULT, 0, NULL, NULL, &m_pSpeedoTexture[Settings::UnitKPH]);

De parameters pDevice, D3DFMT_A8R8G8B8, D3DPOOL_MANAGED zijn mij volkomen vreemd. Ik zie ze ook niet 1-2-3 op Microsofts artikel wat deze inhouden.

Ook m_Sprite roept vraagtekens op.

Ik heb al gezocht en ik kon weinig bruikbare informatie vinden. Mijn topic op het betreffende forum werd genegeerd zoals gewoonlijk, op Google zoeken levert voor mij niet echt bruikbare antwoorden op, of andere vraagtopics zonder antwoorden. Zoeken op basisinformatie over 2D overlays programmeren in C++ leverde evenmin bruikbare info op.

Dus als iemand hier wel weet hoe dit werkt of bereid is iets meer toelichting te geven zou het moeten lukken. Zelfs een simpel linkje naar een zoekopdracht met wel bruikbare antwoorden is zeer gewaardeerd. Ik kan namelijk echt niet zoeken.

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 22:35
Misschien op die linkjes klikken die in het door jou gelinkte artikel staan? Als je niet weet wat D3DFMT_A8R8G8B8 is, dan kijk je welk argument dat is en je ziet dat het een D3DFORMAT is, dan kijk je bij de parameters en klik je op het D3DFORMAT linkje en er wordt uitgelegd wat het is en welke andere formaten je kunt gebruiken.

En dat je weinig informatie kunt vinden over 2d overlays is misschien wel logisch, omdat dat een nogal specifiek onderwerp is. Als je nou eens wat uitzoekt over de gebruikte technieken, bijvoorbeeld Direct3D, dan zul je al snel wat meer begrijpen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee