• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:51
Omdat mijn rolletje (fuji superia 200) klem was komen zitten in het loopwerk van de camera tijdens het terugspoelen, heb ik me opgesloten in een donkere kamer om, met behulp van een zwak rood licht, het rolletje te bevrijden en terug te draaien.

Is door de blootstelling aan dit rode licht het rolletje onbruikbaar gemaakt? Of valt die blootstelling wel mee?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:15
Tja, hoe fel was het licht en was het op de film gericht? Het kan dat er een rode gloed op de film te zien is, maar misschien heb je geluk.

Volgende keer toch maar op de tast in het donker doen :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• link0007
Het is een halfdood fietslampje, zo'n lampje met een elastiekje erachter:

Het licht is net genoeg om te zien wat je doet, en ik heb het niet richting het rolletje gericht.\

Een lichte rode gloed vind ik wel stoer, dus dat is geen probleem. Maar het zou zonde zijn als het rolletje nu volledig verpest is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

één manier om achter te komen toch ?

[Voor 5% gewijzigd door Fish op 25-06-2011 01:22]

Iperf

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 20:53

mace

Sapere Aude

Jiriki schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 01:05:
Het kan dat er een rode gloed op de film te zien is, maar misschien heb je geluk.
Ja maar het is negatief dus dan wordt het cyaan. :P

• link0007
Er is inderdaad maar één manier om erachter te komen, maar het is zonde om ze te laten ontwikkelen als ze zekerweten mislukt zouden zijn. Maar dat lijkt dus niet het geval te zijn :) Ik zal ze morgen inleveren.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33
Als je ze alleen laat ontwikkelen vallen de kosten wel mee, onder de 3 euro volgens mij voor een rol van 36.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:10
link0007 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:56:
Is door de blootstelling aan dit rode licht het rolletje onbruikbaar gemaakt? Of valt die blootstelling wel mee?
ik was er niet bij, maar zeer waarschijnlijk wel. maar er is inderdaad maar één manier om daar achter te komen.

overigens kan je ook zwartwit film in een doka niet aan roodlicht blootstellen. film, kleur of zwartwit, kan je absoluut niet aan licht blootstellen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee