Toon posts:

Download snelheid instabiel/laag met ziggo

Pagina: 1
Acties:

• dave994
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-03-2022
Hallo,

Ik heb een vaag probleem met mijn download snelheid.
Als ik download varieert de snelheid van 20 tot 400 kB/s.
Terwijl de snelheid voorheen altijd 1 MB tot 2 MB was. Er is niets veranderd bij de provider.
Het speelt sinds een week.
Misschien is het handig om te vermelden dat ik draadloos werk.
Ik heb meerdere torrents, Mp3's en tests gedaan alleen heeft niets het verholpen.
Wat wel raar is, is dat de speed test wel aangeeft dat mijn internet normaal is.
En spellen online gaan ook gewoon goed.

Router: TP-Link TL-WR1043ND
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
WLAN Netwerkkaart: TP-Link TL-WN851N 300M
pricewatch: TP-Link TL-WN851N 300M
Provider:Ziggo

Zou ik iets in mijn router moeten veranderen? Of is het iets anders?
Of kan ik er zelf niets aan doen?

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:46
Ik zou zeggen.. test de verbinding direct aangesloten op het ziggo modem :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30
Als je gewoon download vanaf een website?
Download eens een testbestand vanaf http://www.bbned.nl/speedtest/ en kijk hoe snel dat gaat?

• dave994
Jimster schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:48:
Als je gewoon download vanaf een website?
Download eens een testbestand vanaf http://www.bbned.nl/speedtest/ en kijk hoe snel dat gaat?
Dat werkt wel,

zou het dan aan utorrent liggen? want alles wat ik daarmee doe is traag.

• Jimster
En probeer eens bekabeld met torrents?

• crashoverride
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 22:16

crashoverride

Security-Override

Torrents zijn per definitie een bagger slechte indicatie voor snelheid....
Via een http / ftp / usenet haal ik makkelijk >10 MB/s (via usenet cap ik m'n verbinding; ~15 MB/s), terwijl meeste torrents niet harder willen als een 4~6 MB/s.
(let op: grote 'B' :P)

Probeer inderdaad eens een host te vinden die sowieso de snelheid kan halen dat je je verbinding kunt cappen.
En uiteraard via kabel, WiFi heeft te veel (mogelijke) externe invloeden waardoor de performance om te huilen is soms.

De gegeven link; http://www.bbned.nl/speedtest/ is snel genoeg om 120 Mbit makkelijk aan te bieden, als je wilt testen gebruik dan de 1GB file :)

[Voor 12% gewijzigd door crashoverride op 25-06-2011 01:32]

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-05 11:38
ik heb ook last van traag internet met ziggo, waarschijnlijk onderhoud of net wat.

Alle vragen hebben een antwoord

• Jimster
mhindrik schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:21:
ik heb ook last van traag internet met ziggo, waarschijnlijk onderhoud of net wat.
TS heeft geen last van traag internet, maar van trage torrents. Hoeft dus niet met jouw probleem te maken te hebben.

• dave994
Het probleem is nu een beetje veranderd.
Als ik een torrent start vliegt jij naar 2> MB/s
En na 10 seconden gaat hij terug naar 80 kB/s gemiddeld

Het maakt niet uit wanneer ik ze start het gebeurd altijd, dus ook als ik ze stop zet en dan weer start.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee