• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 17:46

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
http://www.bigdennis.com/...-p-17629.html?language=nl

Bekend merk
12 MP
3x optische zoom
HD filmen
Inclusief tas en SD-kaart

Totaalprijsje zo'n 60€

Wat ik me afvraag: hoeveel kwaliteit kun je nu voor zo'n bedrag verwachten? Dat het niet dezelfde plaatjes oplevert als een 1200€ kostende spiegelreflex van Canon lijkt me een open deur. Maar stel nu dat je zo'n camera aanschaft voor de huis-, tuin- en keukenkiekjes. Doe je dan een enorme miskoop, of heb je dan voor een paar tientjes een leuk toestel?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Ik denk dat je exact krijgt waar je voor betaald.

Voor een paar tientjes kan je er geen buil aan vallen denk ik. Koop hem en deel je ervaring hier?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:11

Nomad

a.k.a. Martijn

ik verwacht dat je buiten prima plaatjes schiet, zeker met goed weer. En ik verwacht dat je klote plaatjes schiet binnen in huis, maar dat is ook ongeveer zo met alle andere compacts (enkele uitzonderingen daar gelaten).

Digitale zoom bestaat niet, dat is gewoon een stuk van je foto weggooien en op de rest inzoomen, achteraf. Dat is van geen waarde.
Een echt goede cameratelefoon (sony ericsson in het verleden was goed), daar kan je het redelijk mee vergelijken, maar dan een stapje beter.

Veel meer zal het niet zijn, maar het is ook behoorlijk cheap :)

Sony A7 III te koop

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
Zo goedkoop is dat niet? Ik heb een compact camera van Sony, denk een jaar of 2 geleden gekocht en die was destijds €100. Ding doet het leuk voor kiekjes, net zoals zo'n beetje elke andere compact camera onder de €300.

€60 kan prima, zolang je verwachtingen goed zijn zal het een prima ding zijn, gok ik zo.

The devil is in the details.

Anoniem: 155599

* 12,2 megapixels
* 3x optische zoom
* Beeldstabilisator
* 3 inch LCD-scherm
* 1600 ISO
* Filmen in HD (720p)
* 2 AA-batterijen (meegeleverd)

3x optisch dus. ctrl+c ctrl+v

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 155599 op 24-06-2011 22:51]

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 17:46

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Optisch ja. Maar ik zie niet helemaal in waarom je er zo'n reactie over plaatst.
Nomad schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:46:
ik verwacht dat je buiten prima plaatjes schiet, zeker met goed weer. En ik verwacht dat je klote plaatjes schiet binnen in huis, maar dat is ook ongeveer zo met alle andere compacts (enkele uitzonderingen daar gelaten).
Naar mijn idee was dit zeer goedkoop. Ik heb enkele jaren geleden een Sony gekocht voor het driedubbele. Praat dan wel over een jaar of 4-5.

Maar ik begrijp dat je alle 'normale' compacts voor zo'n prijs kunt krijgen dus? Overigens hebben de meeste mensen toch gewoon een compact? Verjaardagen, baby's, vogeltjes in de tuin, etc. Zal zelden een speciale camera voor aanwezig zijn toch?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 15:59
Het grootste probleem met goedkope compacts (€50-€120) zijn twee dingen.

- foto's in niet goed verlichte ruimtes
- software en responseviness. Camera is vaak traag met focussen, en het duurt even voordat je foto ook daadwerkelijk gemaakt wordt nadat je de sluiterknop ingedrukt hebt. De meeste (nieuwe) zijn vaak sneller.

Maar voor simpele vakantie en familiekiekjes zijn het prima fototoestellen.

Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:48

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Zeker als het iets simpels is als een Kodak C143 ofzo, weinig opties, dus lekker makkelijk voor mensen die gewoon een kiekje willen schieten en niet zitten te wachten op 1001 opties. Volgens mij is die Kodak zodanig oma-proof dat als er iets vergald wordt, uit- en weer aanzetten alles in de standaardsetting brengt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee