Nogmaals : Welk moederbord ?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandaag wil ik een nieuw moederplankje gaan halen. Echter wil ik graag nog een paar dingen weten, en kijken hoe jullie er over denken.

Dit komt erop
128 SD-RAM
500 mhz Celeron

De Abit BE6-2 is een leuk mobo met 8 IDE'S
Als je het gebruikt is dit volgens mij wel een goed moederbord. Toch ???

De Abit BF6 is volgens mij een goed mobo als je geen 8 IDE'S nodig hebt. Maar dan kun je toch beter de BE6-2 nemen ?

Of moet ik een Abit BP6 nemen ? Volgens mij kan ik dan beter de Abit BE6-2 nemen omdat deze nieuwe is etc

Of moet ik toch een ASUS nemen ? Volgens mij is de Abit BE6-2 echt een superplank :-)

Wie kan mij antwoord geven op deze vragen of heeft hier nog wat toe te voegen ?

Greetz,
Bulldog

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Asus CUBX, heeft ook 8 ide aansluitingen, 5 USB poorten, 6 pci, en de stabiliteit van Asus.

Verwijderd

je hebt hem al gekocht neem ik aan maar ik heb een BE6-2 met PIII 550E draaiend op 714 mhz, nochos probleemos.

in plaats van de celeron zou ik toch iets meer uitgeven voor een coppermine 550E .

De celeron krijg je toch niet stabiel boven de 600 mhz denk ik.

Verwijderd

Gewoon de BE-6 ook 8 ide poorten.

Verwijderd

Klopt, Celeron500 kreeg ik niet hoger stabiel dan 600MHz, toen maar gekozen voor een Coppermine550E en die loopt nu stabiel op 800MHz, met extra cooling en goede airflow, ik heb de MSI6163Pro, maar dat moet je even vergelijken, de BXMaster van MSI is ook een mooi bord, met UDMA66...