Toon posts:

Snelle PC traag door onbekende oorzaak, Pagefile?

Pagina: 1
Acties:

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08-2018
Hallo,

De laatste paar dagen is mijn computer vertraagd. Vooral programma's als Internet Explorer en Windows Verkenner starten erg traag op en willen regelmatig vastlopen. Voorheen heb ik daar nooit last van gehad omdat mijn PC snel genoeg is.

Specificaties:
AMD Phenom II X4 955
4GB DDR3 1600Mhz
465GB Samsung Spinpoint F3
XFX ATi Radeon HD4850
Windows 7 Ultimate 64bits

Ik heb met SiSandra Software een analyse van het geheugen gemaakt, terwijl ik de volgende programma's geopend had: foobar (mediaplayer) IE, Verkenner, Windows Live Messenger en verder de achtergrondprocessen zoals Norman. (niet meer als 5 programma's)

Daarbij viel me erg op dat vooral de Pagefile 8GB groot was, erg veel, en dat er ook veel van gebruikt werd waardoor natuurlijk de harde schijf trager gaat lopen die de computer vertraagd.
Hieronder een screenshot.

Daarnaast heb ik gekeken hoe vol mijn schijf was gelopen, tot mijn grote schrik had ik maar 162GB meer, iets te veel dus.
Mijn Program Files Directorys bedragen samen 115! GB. Geïnstalleerde software: Call Of Duty's, Maffia II, Dirt 3, DeadSpace 2, GTA IV, ja allemaal games, en verdere enkele Adobe toepassingen.

Ook heb ik mijn PC opgeruimd met iObit Advanced Systemcare

Toch zou dit volgens mij geen probleem moeten zijn, waardoor de verkenner en IE steeds traag reageren.
Iemand enig idee over wat de oorzaak kan zijn? Advies over de Pagefile?

Alvast bedankt

rob2911

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom zou dat dan aan je pagefile moeten liggen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mijn advies : Draai eens een virusscan.

Android developer & dürüm-liefhebber

• rob2911
Bedankt voor de reacties,
alt-92 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:39:
Waarom zou dat dan aan je pagefile moeten liggen?
De pagefile is als het werkgeheugen niet meer voldoende is, maar de pagefile wordt ruim gebruikt terwijl het gewone werkgeheugen nauwelijks wordt gebruikt. Als de pagefile wordt onlast heeft de schijf minder vertraging in theorie dan.
Mavamaarten schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 19:42:
Mijn advies : Draai eens een virusscan.
Een virus is het absoluut niet, Windows Defender is altijd Up2Date en Norman scant wekelijks en heeft ook nog eens een screensaverscanner. Ik ben er 100% zeker van dat er geen virussen zijn. Daarnaast heb ik ook de Advanced System Care laten lopen met schijfdefragmentatie en is alles opgeruimd. Toch maakt dat alles geen verschil

Iemand nog meer advies?

rob2911

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:37
Wat geeft taakbeheer aan bij processorbeheer als hij idle is?

• rob2911
Mutakalah schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 21:54:
Wat geeft taakbeheer aan bij processorbeheer als hij idle is?
Het ene moment rond de 19%, het ene moment weer rond de 25%
Ik heb ook al gekeken bij msconfig naar opstartprogramma's en dergelijke en wat er allemaal in de achtergrond draait, ik heb vaak ook TeamViewer aan staan om updates te installeren op de andere computers in huis, ik maak er niet continu gebruik van maar het staatw el aan. Verder draaien er nog programma's als TurboV Evo van AMD en de VIA Audioservice en natuurlijk Norman.

Afgelopen week hebben we alle pc's in huis van Windows 7 voorzien inclusief de Thuisgroep, daar moet het niet aan liggen neem ik aan?

rob2911

• Shadoxfix
rob2911 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:02:
[...]

Het ene moment rond de 19%, het ene moment weer rond de 25%
Ik heb ook al gekeken bij msconfig naar opstartprogramma's en dergelijke en wat er allemaal in de achtergrond draait, ik heb vaak ook TeamViewer aan staan om updates te installeren op de andere computers in huis, ik maak er niet continu gebruik van maar het staatw el aan. Verder draaien er nog programma's als TurboV Evo van AMD en de VIA Audioservice en natuurlijk Norman.

Afgelopen week hebben we alle pc's in huis van Windows 7 voorzien inclusief de Thuisgroep, daar moet het niet aan liggen neem ik aan?
Zijn er programma's die veel ram gebruiken die openstaan? In je screenshot heb je namelijk nog maar 20% over van je ram.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:42

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Eigenlijk zou je ook moeten partitioneren.
Dus bijvoorbeeld :

250GB schijf:
C: 80GB
D: 170GB (of evt een E schijf erbij)

Vervolgens dan al je spelletjes op D.

Anders 'slipt' natuurlijk je C schijf dicht met allerlei spul.

• rob2911
Mutakalah schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:04:
[...]

Zijn er programma's die veel ram gebruiken die openstaan? In je screenshot heb je namelijk nog maar 20% over van je ram.
O, dan moet dat de reden zijn dat de pagefile zoveel wordt gebruikt. Wat voor programma's kunnen veel RAM verbruiken want het zijn geen zware programma's die open staan.

rob2911

• Shadoxfix
rob2911 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:06:
[...]

O, dan moet dat de reden zijn dat de pagefile zoveel wordt gebruikt. Wat voor programma's kunnen veel RAM verbruiken want het zijn geen zware programma's die open staan.
Ik denk eigenlijk niet dat het aan je pagefile ligt.
Die 8 GB geeft alleen aan dat de pagefile een maximum grootte heeft 8 GB.
In je screenshot zie je dat hij daarvan 45% heeft gebruikt.
En voor zover ik weet heeft pagefile niks met ram te maken. (Ergens kan ik me herinneren dat het pas word gebruikt als het ram vol zit.)

• rob2911
Ja dat klopt, maar het RAM is dus aardig vol, en hij gebruikt hem dus wel. Omdat er dan continu aanspraak wordt gedaan op de Harde schijf, de pagefile is immers virtueel geheugen op de schijf, krijgen andere programma's misschien minder snel toegang tot de schijf.
Sowieso kan het geen kwaad om het RAM te ontlasten, ik bedoel 4GB is voor basisbezigheden meer als voldoende, en het volle gebruik je normaal alleen bij games als Call of Duty

rob2911

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat ook wil helpen: schoon je profiel op (dus niet alleen jouw bureaublad)! Vaak scheelt dat (zeker met oude profielen!) een paar gigabytes, dan start Windows en applicaties ook veel sneller. Ik bedoel dan echt graven in C:\Documents and Settings\%username% (Windows XP) of C:\Users\%username% (Windows Vista & 7). Met name bijvoorbeeld Application Data (Windows XP) en AppData (Windows Vista & 7).

[Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 24-06-2011 22:16]

• rob2911
ApC_IcE schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:06:
Eigenlijk zou je ook moeten partitioneren.
Dus bijvoorbeeld :

250GB schijf:
C: 80GB
D: 170GB (of evt een E schijf erbij)

Vervolgens dan al je spelletjes op D.

Anders 'slipt' natuurlijk je C schijf dicht met allerlei spul.
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, alleen wou ik dan de bestaande schijf gebruiken voor de mediabestanden en downloads.
Ik overweeg dan om een SSD aan te schaffen voor Windows en Program Files, probleem is dat ze best prijzig zijn.
Partitioneren op de huidige schijf is niet mogelijk toch zonder formatteren?

rob2911

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je mogelijk Superfetch aan staan? Ik dacht dat deze geheugen 'klaar' zet voor veel gebruikte programma's en spellen, mogelijk dat jouw spelgebruik superfetch dus een groot hoeveelheid geheugen meteen reserveert.

Voor een SSD kan je de oudere generatie overwegen, zoals bijvoorbeeld de Vertex 2:
pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB
60GB is ruim voldoende om je basisspul in weg te zetten (plus dus eventuele pagefile).

[Voor 42% gewijzigd door SinergyX op 24-06-2011 22:19]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• rob2911
CptChaos schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:15:
Wat ook wil helpen: schoon je profiel op (dus niet alleen jouw bureaublad)! Vaak scheelt dat (zeker met oude profielen!) een paar gigabytes, dan start Windows en applicaties ook veel sneller. Ik bedoel dan echt graven in C:\Documents and Settings\%username% (Windows XP) of C:\Users\%username% (Windows Vista & 7). Met name bijvoorbeeld Application Data (Windows XP) en AppData (Windows Vista & 7).
Gewoon handmatig rommel opruimen zeg maar?
Ik ben iemand die alles netjes indeeld in mapjes enzo, niet de leek die zn bureaublad en alles door elkaar heeft met niet werkende snelkoppelingen en weet ik veel wat nog meer.
Zelf heb ik al met behulp van een Disc Analyser gekeken naar welke mappen en bestanden erg groot te zijn en heb ik ook directorys als All Users etc gehad.

rob2911

• rob2911
SinergyX schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:18:
Heb je mogelijk Superfetch aan staan? Ik dacht dat deze geheugen 'klaar' zet voor veel gebruikte programma's en spellen, mogelijk dat jouw spelgebruik superfetch dus een groot hoeveelheid geheugen meteen reserveert.

Voor een SSD kan je de oudere generatie overwegen, zoals bijvoorbeeld de Vertex 2:
pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB
60GB is ruim voldoende om je basisspul in weg te zetten (plus dus eventuele pagefile).
Superfetch heb ik werkelijk nog nooit van gehoord en ik ben ook niet iemand die programma's laat staan waarvan ik niet weet wat het is of waar het goed voor is.
Een SSD van 60GB is niet genoeg voor mn huidige Program Files van 110GB, al die spellen nemen veel ruimte in, of kunnen die gewoon op een partitie op de gewone schijf?

rob2911

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

rob2911 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:19:
Ja, soms wil het gebeuren dat applicaties niet alles opruimen. CCleaner doet dat niet zie ik, maar kan je ook gebruiken om eea op te ruimen. :)

[Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 24-06-2011 22:25]

• Shadoxfix
rob2911 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:19:
[...]

Ik ben iemand die alles netjes indeeld in mapjes enzo, niet de leek die zn bureaublad en alles door elkaar heeft met niet werkende snelkoppelingen en weet ik veel wat nog meer.
Zelf heb ik al met behulp van een Disc Analyser gekeken naar welke mappen en bestanden erg groot te zijn en heb ik ook directorys als All Users etc gehad.
Heel veel programma's maken vanzelf bestanden aan in de AppData daar kun je niks aan veranderen.

• rob2911
Mutakalah schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:22:
[...]

Heel veel programma's maken vanzelf bestanden aan in de AppData daar kun je niks aan veranderen.
CptChaos schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:22:
[...]
Ja, soms wil het gebeuren dat applicaties niet alles opruimen. Of een programma zoals CCleaner dat (ook) doet, dat weet ik niet.
Ik gebruik iObit's Advanced SystemCare, die verwijdert rotzooi als ongelde snelkoppelingen, spyware en malware, internethistorie, junk alles zeg maar.
Ook kan ik me niet voorstellen dat die kleine hoeveelheden die ontstaan tussen het scannen door niet meer als 3GB DDR3 Ram verspillen.

rob2911

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03-2019

rjf

Vetpriester

mag ik je advies geven om voor de toekomst twee of meer schijven te gebruiken.
schijf 1 ssd > os en programma's
schijf 2 ? > spellen
schijf 3 ? > backup /films /ect

zo draai ik in ieder geval al jaren.

ik installeer niet zo veel programma's dus houd ik zo de c schijf op orde
ik speel veel spellen en die staan op d: houd het een beetje overzichtelijk.

• rob2911
rjf schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:27:
mag ik je advies geven om voor de toekomst twee of meer schijven te gebruiken.
schijf 1 ssd > os en programma's
schijf 2 ? > spellen
schijf 3 ? > backup /films /ect

zo draai ik in ieder geval al jaren.

ik installeer niet zo veel programma's dus houd ik zo de c schijf op orde
ik speel veel spellen en die staan op d: houd het een beetje overzichtelijk.
Oke, maar dan zou ik de ssd gebruiken voor SSD en programma's als Adobe en Office en dan de tweede schijf partitioneren.

Dan nog ben ik nog niet van mijn probleem af van het overbelaste RAM

rob2911

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03-2019

rjf

Vetpriester

hoe lang is het geleden dat je windows opnieuw erop heb gezet?

• rob2911
rjf schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:34:
hoe lang is het geleden dat je windows opnieuw erop heb gezet?
Je kunt het beter anders vragen hoe lang is het geleden dat ik er voor het eerst Windows op heb gezet.
De PC heb ik helemaal zelf in elkaar gezet en is van begin November 2010, iets meer als een halfjaar oud dus. Ik ben ook geen leek op computergebied en weet bijna altijd waar ik mee bezig ben, ik vind het nu heel frustrerend dat mijn altijd zo snelle PC opeens zo wordt lastiggevallen door iets waarvan ik een keertje niet weet wat het is.

rob2911

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dat cleanen/partitioneren e.d. is allemaal leuk, maar zelfs als je 5GB opruimt, heb je 167GB vrij ipv 162GB. En het lijkt me sterk dat daar vastlopers door komen. Als je sinds een paar dagen merkt dat je PC (significant) langzamer is geworden is er iets gebeurd, dus oud profiel/weinig ruimte is een geleidelijker proces...

Anyway, ik zou ook vooral kijken naar de Event Log en taskmanager, je kan daar per app ook nog kijken naar I/O bytes read/write + uitgebreidere stats per app.

• rob2911
smesjz schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:39:
Dat cleanen/partitioneren e.d. is allemaal leuk, maar zelfs als je 5GB opruimt, heb je 167GB vrij ipv 162GB. En het lijkt me sterk dat daar vastlopers door komen. Als je sinds een paar dagen merkt dat je PC (significant) langzamer is geworden is er iets gebeurd, dus oud profiel/weinig ruimte is een geleidelijker proces...

Anyway, ik zou ook vooral kijken naar de Event Log en taskmanager, je kan daar per app ook nog kijken naar I/O bytes read/write + uitgebreidere stats per app.
Alles is ook heel vreemd, het enige nieuwe programma dat ik afgelopen week geïnstalleerd heb is TeamViewer, werkt verder prima, en ik heb de Thuisgroepverbindingen ingesteld met uitzondering van mediastreaming.
Het opstarten duurt iets langer als normaal en de programma's IE en Verkenner doen er lang over om te voorschijn te komen en dingen te laden. En dat terwijl mijn games en Adobe Photoshop veel zwaardere programma's zijn en verder nergens last van hebben.
Laten Facebook spellen misscihen iets achter op de computer wat van belang kan zijn?

Het grootste probleem zit hem wel in het verbruikte RAM vrees ik maar 4GB moet echt genoeg zijn. Eerder was dat ook altijd genoeg.

rob2911

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 14:30
Ik zou eens Memtest draaien :) Het kan onzinnig klinken maar baat het niet dan schaadt het niet

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Rob, post eens drie screenshots van taakbeheer (task manager, rechts klikken op startbalk), met in de eerste de processentab geordend op processorgebruik, de tweede de processentab geordend op geheugengebruik, en de derde de prestatietab. Dan zien we meteen waar het aan ligt.

Al die tips als partitioneren en cleanen zijn leuk en nuttig, maar zullen niet verklaren waarom een computer plots traag wordt. Ze kunnen enkel verklaren waarom een pc geleidelijkaan traag wordt.

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rob2911 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:21:
Superfetch heb ik werkelijk nog nooit van gehoord en ik ben ook niet iemand die programma's laat staan waarvan ik niet weet wat het is of waar het goed voor is.
Superfetch staat op Vista standaard ingeschakeld, ik weet niet of dit ook standaard draait op Windows 7. Gewoon kijken bij services of superfetch is gestart/draait. In Windows 7 wordt Superfetch wel automatisch uitgezet als het draait op een SSD.

Het is dus onderdeel van Windows, niet een programma apart :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rob2911
Dooievriend schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:57:
Rob, post eens drie screenshots van taakbeheer (task manager, rechts klikken op startbalk), met in de eerste de processentab geordend op processorgebruik, de tweede de processentab geordend op geheugengebruik, en de derde de prestatietab. Dan zien we meteen waar het aan ligt.

Al die tips als partitioneren en cleanen zijn leuk en nuttig, maar zullen niet verklaren waarom een computer plots traag wordt. Ze kunnen enkel verklaren waarom een pc geleidelijkaan traag wordt.
Ok, hieronder heb ik de drie screens gemaakt met de volgende actieve programma's geopend. Deze programma's heb ik vaak aan staan als ik geen game speel.

Internet Explorer met 3 tabs
Word 2010
Foobar 2000 (mediaspeler)
Windows Live Messenger

Nu dan de screens:

rob2911

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rob2911
SinergyX schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:23:
[...]

Superfetch staat op Vista standaard ingeschakeld, ik weet niet of dit ook standaard draait op Windows 7. Gewoon kijken bij services of superfetch is gestart/draait. In Windows 7 wordt Superfetch wel automatisch uitgezet als het draait op een SSD.

Het is dus onderdeel van Windows, niet een programma apart :P
Ik heb in Taakbeheer gekeken bij de services of Superfetch draait. Ik vond een service, genaamd SysMain met ID 1020 met de beschrijving Superfetch.
Dat zal hem wel zijn.
Nu heb ik de vraag of het kwaad kan om dit gewoon te laten draaien, voorheen draaide die service ook en heb ik erook nooit last van gehad.

rob2911

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rob2911
croontje schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:46:
Ik zou eens Memtest draaien :) Het kan onzinnig klinken maar baat het niet dan schaadt het niet
Ik heb de Windows Geheugencontrole uitgevoerd, na de test kreeg ik gewoon de melding dat er geen geheugenfouten zijn gevonden. Opvallend was dat de PC wel snel opstartte.

rob2911

Acties:
  • 0Henk 'm!

• croontje
rob2911 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:03:
[...]

Ik heb de Windows Geheugencontrole uitgevoerd, na de test kreeg ik gewoon de melding dat er geen geheugenfouten zijn gevonden. Opvallend was dat de PC wel snel opstartte.
Ik heb enkele weken geleden ook slecht geheugen ingewisseld. Dat vond ik ook niet met de windows memtest. Memtest86+ vond de errors en slechts een 20 runs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rob2911
croontje schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:17:
[...]

Ik heb enkele weken geleden ook slecht geheugen ingewisseld. Dat vond ik ook niet met de windows memtest. Memtest86+ vond de errors en slechts een 20 runs.
Oke, maar ik ben er toch van overtuigd dat het niet door mn geheugen komt, er wordt alleen veel geheugen gebruikt, er zijn geen problemen met het geheugen zeker als het nog niet eens 1 jaar oud is.

rob2911

Acties:
  • 0Henk 'm!

• croontje
rob2911 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:20:
[...]

Oke, maar ik ben er toch van overtuigd dat het niet door mn geheugen komt, er wordt alleen veel geheugen gebruikt, er zijn geen problemen met het geheugen zeker als het nog niet eens 1 jaar oud is.
Het geheugen waar ik over sprak was ook praktisch nieuw geheugen. De symptomen waren crashes bij het spelen van minecraft en AOE online. Ik ging er toen ook van uit dat het de graka moest zijn maar heb voor de zekerheid ook het geheugen getest :) Nu heb ik nieuwe latten gekregen en alle probs zijn van de baan.
Ik ben ook niet zeker of overtuigd dat de probs bij u aan het geheugen liggen, maar op dat gebied ben ik iemand die er voor kiest om alsnog een test te runnen en een mogelijk probleem uit te sluiten. Gewoon van een usb stick booten en een nachtje laten runnen is niet veel werk :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rob2911 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 12:20:
[...]

Nu is het al een paar keer aangegeven , maar doe het nou ook eens. Download MEMTEST en draai het!
Als je het niet draait , kan jij ook niet overtuigd zijn dat het niet aan je geheugen ligt!
Brak geheugen geeft zoveel vage errors/crashes. Dat kan jij echt niet zien in je taskmanager of andere applicaties.

En windows memtest != Memtest+86

Draai het maar eens , is er niets mis met het geheugen , dan weten wij ook dat we daar niet meer naar hoeven te zoeken.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 80673
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
wellicht ten overvloede: memtest is pas bewijzend na 24 uur onafgebroken draaien

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 09:29
Niet om heel lullig te klinken maar het kan best mogelijk zijn dat die IObit zooi je PC traag maakt. Ik heb hier een PC gehad met allemaal van die IObit programma's erop (IObit gamebooster, advanced system care, spyware cleaner). Na het verwijderen van deze programma's (en de virusscanner vervangen met een goede lichte zoals Panda Cloud / Microsoft Security Essentials) was de pc weer snel (het was al genoeg te merken nadat deze programma's waren verwijderd virusscan heeft er niet echt mee te maken).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee