Situatie: wanneer een Windows 7 client in een domein hangt wordt er tijdens het opstarten van het systeem contact gezocht met de domein controller. Wanneer dit systeem een laptop betreft die op een bepaald moment niet in het netwerk hangt wordt dit ook getracht na het opstarten van Win7. Je blijft ongeveer 30 seconden Please wait... op het scherm zien. In mijn ogen is er dus een timeout van 30 seconden waarop het systeem contact probeert te maken met de DC.
Mijn vraag: bestaat er een registry key waarmee je deze timeout kan verlagen? Zodat je niet perse 30 seconden hoeft te wachten als je laptop niet op het fysieke netwerk is aangesloten?
Zelf al gezocht via Google en wel deze MS pagina gevonden. Hier wordt de volgende instelling genoemd:
Mijn vraag: bestaat er een registry key waarmee je deze timeout kan verlagen? Zodat je niet perse 30 seconden hoeft te wachten als je laptop niet op het fysieke netwerk is aangesloten?
Zelf al gezocht via Google en wel deze MS pagina gevonden. Hier wordt de volgende instelling genoemd:
Dit lijkt erop alleen zorgt ervoor dat het systeem langer wacht om de DC te bereiken (als ik het goed begrijp tenminste).The expected dial-up delay
Description: The ExpectedDialupDelay entry specifies the time that is required for a dial-up router to dial when it sends a message from a client computer to a domain across a slow link. In this scenario, the domain is trusted by the client computer. Typically, the Net Logon service assumes that it can quickly reach a domain controller. By setting the ExpectedDialupDelay entry, you inform the Net Logon service to expect an additional delay. The recommended value for this setting is the average time in seconds that is required for the dial-on-demand link to be established, plus a constant of 5 seconds for variance.