Toon posts:

Nieuwe monitor, systeem loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 407779

Topicstarter
Beste Tweakers,

Belangrijke info:

Nieuwe PC:
Sapphire 69502GB 2x in crossfire
P67A-gd65 B3

Nieuwe monitor:
Hazro HZ27WC

Oude PC:
Sapphire 4850X2 2GB
Asus p5q pro

Oude monitor:
Samsung syncmaster 225BW

Ik heb zojuist een nieuwe monitor gekocht maar zit met een klein probleem.

Ik heb de monitor op mijn nieuwe pc aangesloten maar deze houdt de opstart van mijn computer tegen. Het eerste boot scherm komt even kort in beeld maar zodra het plaatje van mijn moederbord hoort te verschijnen, komt er (volgens mij) b3 of a3 rechtsonderin het beeld te staan. Vervolgens is het beeld helemaal zwart behalve dat er links bovenin een klein wit plat streepje knippert. Vervolgens blijft de pc hierop staan.

Ik heb mijn oude monitor weer aangesloten en merkte dat daarbij niks aan de hand was, zodra ik mijn nieuwe monitor ook aansluitte starte de pc niet meer op.

Vervolgens heb ik mijn oude pc aangesloten op mijn nieuwe monitor. Bij de opstart merkte ik 2x groene strepen door het beeld en een reset (niet door mij) waarna windows werd opgestart in 2560*1440 resolutie.

Ik heb geprobeerd dit probleem op te zoeken op tweakers en via google maar kwam niet tot een oplossing omdat die problemen over nieuwe systemen gingen. Maar mijn onderdelen werken allemaal alleen de nieuwe niet op elkaar.

Ik heb nog een kleine edit:
Zojuist heb ik terwijl mijn nieuwe pc draaiende was de drivers van mijn videokaarten ge-uninstalled. Toen ik vervolgens de drivers opnieuw installeerde kwam er tijdens het normale knipperen van het scherm heel even beeld op mijn nieuwe monitor is de juiste resolutie. Inmiddels staan de drivers er op en wordt de nieuwe monitor niet meer herkent.

Inmiddels werkt het scherm wel alleen niet naar behoren.

Zie hiervoor mijn laatste bericht

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 407779 op 24-06-2011 19:50. Reden: Update]

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 15:18
Aangezien er vrij weinig te vinden is op het internet over dit probleem, gooi ik maar een paar balletjes op.
(Zag alleen dat een paar van de HD5xxx serie problemen hadden met het laten zien van de Bios met je monitor, maar goed, je gaf al aan dat je de 6 serie hebt.)

Je gebruikt neem ik aan de kabel die bij de Hazro zit en niet degene van je oude monitor? aangezien de Hazro Dual link DVI kabel nodig heeft ipv single link.

Heb je geprobeerd te booten met de samsung en dan als hij volledig in windows zit, de Hazro aan te sluiten?

Werkt de Hazro wel als secondary monitor? dus naast je samsung.

[Voor 160% gewijzigd door Guiding op 24-06-2011 18:10]

Topicstarter
Inmiddels werkt het scherm wel alleen niet naar behoren.

De computer loopt vast met booten als de monitor is aangesloten op mijn computer. Als ik vervolgens mijn computer opstart zonder een monitor aangesloten te hebben start hij gewoon op. Zodra ik het welkoms geluid van windows hoor kan ik mijn monitor inpluggen en heb ik beeld.

Dus mijn pc start niet op als mijn monitor is aangesloten, hoe kan dit?

[Voor 124% gewijzigd door Anoniem: 407779 op 24-06-2011 20:27]

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-06 15:18
Vat dit niet verkeerd op, maar je kan natuurlijk ook zelf wat research doen, door simpelweg te googlen.

Dan kom je fora als deze tegen

http://forums.overclocker...ead.php?t=18204986&page=6

Hier heeft men het over de compatibiliteit van deze monitor en POST/CMOS (Booten/Bios) en er zit blijkbaar ook iemand van Hazro zelf op dat forum. Ik zou je vraag daar even stellen. Ik denk dat er hier weinig mensen zijn die uberhaupt van Hazro gehoord hebben (dit is een aanname, maar denk niet dat ik verkeerd zit).

Topicstarter
Guiding bedankt voor je hulp, ik heb zelf ook gegoogled en ben onder andere dit tegen gekomen maar voordat ik pinnetjes ga afbreken in mijn connector ga ik toch liever op zoek naar een andere oplossing ;)

Ik kan erg weinig vinden over dit probleem en zal het forum van de link die jij gaf even goed doornemen, misschien kan ik dan inderdaad beter daar terecht met mijn vraag.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-06 13:40
Klinkt misschien raar, maar als het aan de stekker ligt, kan je dan geen verloop van DVI naar VGA pakken, en kijken of het dan wel doet?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

Topicstarter
Ik denk dat ik het antwoord gevonden heb. Een medewerker van Hazro heeft het volgende gemeld:

We've been looking into reports where the BIOS isn't visible and have been in contact with MSI and AMD USA who have stated that a f/w fix from them will be made available. From experience, they tend to take forever as they have backlogs of fixes/update requests from numerous OEMs but we are on their case. The problems are mainly due to these displays being Dual-Link [MB and GPU interaction isn't as streamlined as it is with Single Link].
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee