Ik wil een relatief krachtige PC voor dagelijks gebruik++, dus internet, office, multimedia, maar ook wat software ontwikkeling met bv Visual Studio of Eclipse. Dè beperking hier is de form factor. Het beestje mag maximaal 38cm diep zijn ivm de kast waar hij in moet komen staan, inclusief uitstekende stekkers! Dat betekent dat de behuizing max zo'n 33cm lang mag zijn.... Komt nog eens bij dat ik een Nederlander ben, en uiteraard zo goedkoop mogelijk uit wil zijn
.
Met deze maten kom je al gauw op Mini-ITX uit. Ik had de volgende behuizing in gedachten:
Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC
Vervolgens de volgende mobo / proc combinatie:
ECS H55H-I
Intel Core i3 550
of:
Zotac 880G-ITX WiFi
AMD Athlon II X3 450
Wat vinden jullie van deze opties? Welke zouden jullie kiezen? Of sla ik de plank volledig mis en kan ik beter een compleet ander systeem samenstellen?
Ik vraag deze vraag voor mij, maar ik weet zeker dat er tweakers genoeg zijn die ook op zoek zijn naar een dergelijk klein-maar-krachtig-genoeg systeem.

Met deze maten kom je al gauw op Mini-ITX uit. Ik had de volgende behuizing in gedachten:
Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC
Vervolgens de volgende mobo / proc combinatie:
ECS H55H-I
Intel Core i3 550
of:
Zotac 880G-ITX WiFi
AMD Athlon II X3 450
Wat vinden jullie van deze opties? Welke zouden jullie kiezen? Of sla ik de plank volledig mis en kan ik beter een compleet ander systeem samenstellen?
Ik vraag deze vraag voor mij, maar ik weet zeker dat er tweakers genoeg zijn die ook op zoek zijn naar een dergelijk klein-maar-krachtig-genoeg systeem.