Toon posts:

Xbox 360 slim aansluiten op PC monitor met HDMI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 405856

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Xbox 360 slim gekocht en wil die aansluiten aan een pc monitor met

VGA-IN
DVI-D
HDMI
en AC IN

aansluiting.

Dus ik ga vandaag naar de winkel en ik koop zon HDMI kabel
Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.stofzuigerzakken-online.nl/contents/media/hdmi%20platte%20kabel.jpg
Met 2 dezelfde aansluitingen, dus ik denk dat is goed maar ik probeer het thuis 1tje aan de xbox 1tje aan mn monitor maar nee hoor geen beeld.
Weet iemand welke kabels ik dan wel moet kopen en waarvoor die kabel die ik gekocht heb dan wel goed voor is?

MvG

Supergamer

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 16:06
Geen beeld...

Is je beeldscherm autosensing? Zo nee, dan kan het zijn dat hij gewoon niet ziet dat de kabel erin is gestopt. Probeer dan eens om met de hand van "kanaal" te wisselen. Dat doe je over het algemeen met een van de knopjes (rechts)onderop je scherm.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:25
Dikke kans dat je op je monitor op een knopje als "Source" of "Input" moet klikken.

Edit: Welke monitor gaat het eigenlijk over?

[Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 24-06-2011 16:09]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Topicstarter
fantastisch! het werkt idd!! supersnel antwoord echt bedankt alle 2!!

het gaat om de Acer P235H
Ik dacht dat ik zon kabel nodig had zon grote dvi ofzo maar met dit simpel kaartje werkt het ook dus, hoe heb ik dan geluid als ik speel?
En het beeld is nu full hd neem ik aan? (sorry ben niet zo technisch :p)

[Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 405856 op 24-06-2011 16:16]

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 16:06
Anoniem: 405856 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:13:
fantastisch! het werkt idd!! supersnel antwoord echt bedankt!!
Graag gedaan, maar dit had je ook kunnen googlen of kunnen zoeken hier op GOT...

• D4NG3R
De TS had het IDD vrij snel op google (of in de handleiding van de monitor) kunnen vinden.

Alsnog wens ik hem veel speelplezier :) .

Topicstarter
bedankt, en weet iemand toevallig ook hoe ik geluid krijg?

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 19:45
Anoniem: 405856 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:20:
bedankt, en weet iemand toevallig ook hoe ik geluid krijg?
In principe alleen mogelijk bij een monitor met build-in speakers denk ik. Of aansluiten op een Full HD TV. Een andere oplossing is nog om je standaard kabel uit elkaar te slopen zoals getoond in dit filmpje. Dan kan je de rode en witte tulpstekkers aansluiten op b.v. je audio-installatie.

[Voor 8% gewijzigd door CrazyRooster op 24-06-2011 16:39]

• D4NG3R
Nogmaals: Welke monitor heb je.

Topicstarter
het gaat om de Acer P235H zoals ik zij in mn 2de reactie

Topicstarter
CrazyRooster schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:36:
[...]
In principe alleen mogelijk bij een monitor met build-in speakers denk ik. Of aansluiten op een Full HD TV. Een andere oplossing is nog om je standaard kabel uit elkaar te slopen zoals getoond in dit filmpje. Dan kan je de rode en witte tulpstekkers aansluiten op b.v. je audio-installatie.
Bedankt, ik game meestal met een headset hoe doe ik dat dan?

• Lourini
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 10:37
Je moet de audio output van je monitor ergens opvangen...
Zo heb ik zelf een kabeltje van audio van de monitor > versterker, dus komt geluid van de xbox via de monitor op m'n versterker uit ;)

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Topicstarter
Ik gebruik alleen bijna nooit mijn boxen meer mijn headset.. Is dat niet op een of andere manier er aant e sluiten?

• Lourini
Heeft je monitor uberhaupt wel een audio uitgang vraag ik me af?
Anders kun je daar ook gewoon je headset in doen natuurlijk ;) mits het een jack is ofc

i7-7700K / 32GB DRAM / 3x GTX 1070 8GB / 2x500GB SSD + 3x3TB HDD / 2x Dell Ultrasharp U2515H

Topicstarter
volgens mij heeft hij dat niet nee, en mn headset heeft zon jack aansluiting denk ik idd een roze en een groene eentje staat een microfoon de andere een hoofdtelefoon

• D4NG3R

Onder de HDMI aansluiting zie ik een zwarte audioplug. En rechts zie ik een input zodat je het geluid van je PC kan loopen naar de HDMI Output, zodat je niet constant alles moet omwisselen.

Van: http://www.burnedin.com/r...-p235h-lcd-monitor-review

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-07-2021

MicScott

.Grey.

Of het full HD is: nee, niet automatisch. Dan moet je even naar My Xbox gaan, en dan helemaal naar rechts, en dan display (of video ofzo) en dan even 1080p als resolutie kiezen, als je monitor dat ondersteunt.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• Lourini
D4NG3R schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:49:
[afbeelding]

Onder de HDMI aansluiting zie ik een zwarte audioplug. En rechts zie ik een input zodat je het geluid van je PC kan loopen naar de HDMI Output, zodat je niet constant alles moet omwisselen.

Dan kun je dus die groene jack van je headset in die zwarte jack bij de HDMI poort doen ;)
Zou moeten werken lijkt mij (hier wel iig)

Topicstarter
[afbeelding]

dat is een schroef

• D4NG3R
In dat geval zul je het toch met de ingebouwde speakers moeten doen, of je moet een officiele xbox-360 HDMI kabel kopen. Daarbij zit een 2e kabel welke je kan gebruiken voor de audio.

• Lourini
D4NG3R schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:53:
In dat geval zul je het toch met de ingebouwde speakers moeten doen, of je moet een officiele xbox-360 HDMI kabel kopen. Daarbij zit een 2e kabel welke je kan gebruiken voor de audio.
Denk idd dat dit de beste oplossing is.
Of je moet toevallig nog een zak geld hebben liggen dat je een andere monitor haalt die wel een audio ouput jack heeft 8)7

• MicScott

MicScott

.Grey.

D4NG3R schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:53:
Wtf, die heb ik heul niet aan mijn Xbox HDMI-kabel.

• Lourini

Denk dat het om deze gaat?

• D4NG3R

Onderste blokje word bij de officiele microsoft HDMI kabel geleverd.

En dan is het een kwestie van zo'n adaptertje halen (Kost je een euro ofzo)

• MicScott

MicScott

.Grey.

Oh ja, die heb ik inderdaad. Was het al vergeten.

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-05 21:09
De kabel die standaard bij de xbox zat (dus met rood/wit/gele stekkers) kun je even slopen, zoals in het filmpje. Zo heb ik het ook.. YouTube: ‪XBOX 360 Hack: Using HDMI with Analog Audio on the XBOX 360 Slim‬‏

Het filmpje doet het iets te moeilijk, je kunt de behuizing er ook afslopen zodat je dus de HDMI en analoge kabel naast elkaar kunt gebruiken. Je kunt dan de rood/witte stekkers gebruiken om bijvoorbeeld op je pc speakers aan te sluiten.

[Voor 29% gewijzigd door Rik027 op 24-06-2011 17:05]

XBL: Sgt Rik NL

• MicScott

MicScott

.Grey.

MicScott schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:49:
Of het full HD is: nee, niet automatisch. Dan moet je even naar My Xbox gaan, en dan helemaal naar rechts, en dan display (of video ofzo) en dan even 1080p als resolutie kiezen, als je monitor dat ondersteunt.
En vergeet dit niet, anders zit je straks met je full HD monitor op de laagste resolutie te spelen.

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:41
Spdif -> receiver -> Headset = Geluid 8)

[Voor 18% gewijzigd door nFo op 24-06-2011 17:21]

Topicstarter
MicScott schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:05:
[...]

En vergeet dit niet, anders zit je straks met je full HD monitor op de laagste resolutie te spelen.
Ja heb het ff gecheckt hij stond er al op, maar er stond ook iets van connect a xbox av kabel voor high defenition volgens mij.
Dus de enige manier om geluid te krijgen via een headset is zon xbox kabel te kopen plus 1 voor je headset aan te sluiten? Zou iemand een link naar een nederlandse webshop willen geven die deze 2 kabels verkopen?
Alvast bedankt!! :*)

• D4NG3R
pricewatch: Microsoft HDMI Kabel, Xbox 360
+
http://www.mnm-computers....ni-jack-tulp-p-12660.html

Maaruh, zou je dit niet eerst proberen?
Rik027 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:03:
De kabel die standaard bij de xbox zat (dus met rood/wit/gele stekkers) kun je even slopen, zoals in het filmpje. Zo heb ik het ook.. YouTube: ‪XBOX 360 Hack: Using HDMI with Analog Audio on the XBOX 360 Slim‬‏

Het filmpje doet het iets te moeilijk, je kunt de behuizing er ook afslopen zodat je dus de HDMI en analoge kabel naast elkaar kunt gebruiken. Je kunt dan de rood/witte stekkers gebruiken om bijvoorbeeld op je pc speakers aan te sluiten.
Mocht je dat willen proberen ben je alleen deze 2 kabeltjes nodig:
http://www.mnm-computers....e-tulp-female-p-6306.html
http://www.mnm-computers....emale-stereo-p-14817.html

[Voor 83% gewijzigd door D4NG3R op 25-06-2011 02:04]

Topicstarter
Hartstikke bedankt! daar heb ik wat aan, ja ik zal morgen er eens naar kijken om dat ding eraf te krijgen van die kabel, dat scheelt een hoop geld als dat lukt :)

Topicstarter
hoe haal ik die cover van die kabel eraf ipv van dat ding eraf te schuren?

• D4NG3R
Breken, je krijgt die cover er niet af zonder hem te beschadigen/slopen.

Andere video:

YouTube: ‪How to use xbox 360 slim with hdmi monitor and external speakers‬‏

[Voor 56% gewijzigd door D4NG3R op 25-06-2011 02:06]

Topicstarter
Oke dan kijk ik wel even morgen, ik laat het weten als het gelukt is :)

[Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 405856 op 25-06-2011 02:10]

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-02 13:32
Ik heb de cover ook van mijn av kabel gesloopt. Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij heb ik gewoon een schroevendraaier in de naad van de cover gedrukt en toen een slag gedraaid zodat de cover openbreekt.
Succes iig :)

Topicstarter
ja verdomme zeg nu heb ik die 2 diingen die jij doorstuurde
http://www.mnm-computers....emale-stereo-p-14817.html
en

besteld en nu kom ik er net achter dat dat niet lukt hoe kan ik dat nou doen als ik het aan een headset wil aansluiten ipv aan een speaker. ik kan dit ding toch niet aansluiten aan een headset :S

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 405856 op 25-06-2011 16:28]

Topicstarter
dan heb ik toch zon male naar female nodig zoals
http://www.google.nl/imgr...1&ty=119&biw=1599&bih=795

:S

Topicstarter
Je mag op zowel je spelling als je toon letten als je iets post. Op deze manier zullen weinig mensen zin hebben om je verder te helpen.

[Voor 111% gewijzigd door PWM op 25-06-2011 16:33]

• nioz
Ze proberen je alleen maar te helpen, beetje eigen denkwerk mag ook wel voordat je anderen de schuld geeft van je eigen bestelfouten. daarnaast kan je voor een euro of twee echt wel een ander verloopstukje kopen (heb er zelf ook 2 liggen, 1 voor naar speakers, ander voor headset).

Topicstarter
Ja nou maar ik heb er ook niet veel verstand van maar wat heb ik nu nodig dan om puur via mn headset geluid te horen voor de xbox

[Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 405856 op 25-06-2011 16:29]

• Lourini
Kan op verschillende manieren....
Als je bovenstaante posts allemaal even rustig doorneemt, komt je vast wel op een oplossing uit ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Welke aansluitingen heeft die headset eigenlijk? RCA of 3,5mm mini-jack? Dat maakt nogal veer verschil met de kabels die je moet kopen. Al snap ik alle verloopjes niet echt, want van RCA kan in één keer naar jack (of wellicht twee als er een gender changer tussen moet). Maar zo lastig is het inderdaad allemaal niet. Als je voor jezelf eerst nagaat wat voor stekker de headset heeft en welke uitgang de XBox dan is het zo te bepalen wat nodig is.

Overigens is een headset een hoofdtelefoon plus een microfoon, een microfoon ga je sowieso nooit kunnen gebruiken aangezien je alles aansluit op de output van de XBox en microfoon is input.

[Voor 22% gewijzigd door FeaR op 25-06-2011 16:38]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Topicstarter
3.5 mm headphone output
3.5 mm microphone input

[Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 405856 op 25-06-2011 16:40]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Die microfoon ga je dus al niet kunnen gebruiken. Je kan dus alleen geluid over de headset krijgen die de game output. Je gaat dus maar met één 3,5mm jack werken. Als je weet dat je headset één 3,5mm jack male heeft (althans, dat is redelijk standaard), dan is het toch makkelijk welk verloopje je nodig hebt? Alleen hangt dat verloopje af van de manier welke je gekozen hebt van het geluid de XBox uit te krijgen: via het officiële verloopje of door de kabel aan te passen (dat maakt namelijk het verschil van RCA male of female vanaf de kant van de console).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Topicstarter
Het is gelukt alleen hoor ik nu alleen geluid aan de linkerkant van mn headset, weet iemand een oplossing?

• nioz
Tja, dat kan aan verschillende dingen liggen:
heb je de rode- en de witte stekker in je verloopstukje zitten?
Is je headset wel goed ingeplugd? (niet goed erindrukken zorgt ook wel eens voor mono geluid)
misschien staat er bij de xbox360 instellingen mbt geluid iets niet goed?

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 09:28
[afbeelding]

Zit er naast de ingang door de spanning geen 3,5MM jack aansluiting? Lijkt wel zo, zo'n groene.

• D4NG3R
agoNITE schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:36:
[...]

Zit er naast de ingang door de spanning geen 3,5MM jack aansluiting? Lijkt wel zo, zo'n groene.
Dit is audio IN voor de ingebouwde speakers. Deze heeft niet elk model, en de ingebouwde speakers zijn nutteloos van kwaliteit.

Anoniem: 337891

FeaR schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:35:
Overigens is een headset een hoofdtelefoon plus een microfoon, een microfoon ga je sowieso nooit kunnen gebruiken aangezien je alles aansluit op de output van de XBox en microfoon is input.
Mic gaat in controller bij Xbox. Standaard headsetje erbij doen. Gewoon om nek hangen zodat mic bij mond zit. Zie plaatje 2. Plaatje 1 en 2 is simpele, goedkope manier zonder veel fratsen. Nog simpeler is gewoon headset in de monitor duwen.

Plaatje verwijderd.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 27-06-2011 23:42]

Topicstarter
Allemaal bedankt, sorry D4NG3R voor mn reactie je had toch gelijk.
Ik heb nu geluid.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee