Ik weet niet of dit het juiste forum stukje is, maar anders zou ik het niet weten.
Mijn probleem is alsvolgt.
Ik had een HTPC op mijn TV aangesloten middels HDMI en dat werkte altijd prima.
Inmiddels heb ik deze HTPC vervangen voor een andere PC welke nu als HTPC draait.
Als ik de TV eerst aan zet en daarna de HTPC aan zet, is er niets aan de hand.
Als ik echter eerst de HTPC aan zet, dan wil de TV niet aan.
Ook als alles draait en ik zet de TV in standby of uit terwijl de HTPC nog aan is, dan wil de TV hierna niet meer aan. Ik moet dan echt de HTPC eerst uit zetten, of (weet ik sinds kort) de HDMI kabel uit de TV halen.
Zodra ik de HDMI kabel uit de TV haal, springt deze gelijk weer aan. Steek ik de kabel vervolgens terug in de TV dan heb ik ook gelijk weer beeld van de HTPC.
Zoals gezegd had ik hier bij de vorige HTPC geen last van.
Een andere HDMI kabel werkt ook niet
en op de TV gebruik maken van de 2e HDMI ingang heeft ook geen effect.
Op internet kan ik hier niets over vinden, vandaar mijn vraag hier.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? en hoe dit op te lossen is?
Ik moet nu namelijk de TV aan laten staan (ook als ik radio luister), of ik moet hem uit zetten en daarna achter de TV de HDMI eruit/erin halen/steken als ik weer beeld wil hebben.
Alvast bedankt.
De TV is een Sharp Aquios, type LC-37AD5E-BK
De vorige HPTC was een zelfbouw met een PCI-e ZOTAC NVIDIA GeForce GT 220 Zone edition 1Gb DDR
De huidige HTPC is een Acer Aspire X3400 met on-board Nvidia GeForce 9200M GS
Mijn probleem is alsvolgt.
Ik had een HTPC op mijn TV aangesloten middels HDMI en dat werkte altijd prima.
Inmiddels heb ik deze HTPC vervangen voor een andere PC welke nu als HTPC draait.
Als ik de TV eerst aan zet en daarna de HTPC aan zet, is er niets aan de hand.
Als ik echter eerst de HTPC aan zet, dan wil de TV niet aan.
Ook als alles draait en ik zet de TV in standby of uit terwijl de HTPC nog aan is, dan wil de TV hierna niet meer aan. Ik moet dan echt de HTPC eerst uit zetten, of (weet ik sinds kort) de HDMI kabel uit de TV halen.
Zodra ik de HDMI kabel uit de TV haal, springt deze gelijk weer aan. Steek ik de kabel vervolgens terug in de TV dan heb ik ook gelijk weer beeld van de HTPC.
Zoals gezegd had ik hier bij de vorige HTPC geen last van.
Een andere HDMI kabel werkt ook niet
en op de TV gebruik maken van de 2e HDMI ingang heeft ook geen effect.
Op internet kan ik hier niets over vinden, vandaar mijn vraag hier.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? en hoe dit op te lossen is?
Ik moet nu namelijk de TV aan laten staan (ook als ik radio luister), of ik moet hem uit zetten en daarna achter de TV de HDMI eruit/erin halen/steken als ik weer beeld wil hebben.
Alvast bedankt.
De TV is een Sharp Aquios, type LC-37AD5E-BK
De vorige HPTC was een zelfbouw met een PCI-e ZOTAC NVIDIA GeForce GT 220 Zone edition 1Gb DDR
De huidige HTPC is een Acer Aspire X3400 met on-board Nvidia GeForce 9200M GS
[Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 24-06-2011 16:47]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."