Toon posts:

[php] variabele meegeven werkt niet in nieuwe versie?

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:28

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik ben al een tijdje niet meer aan het php'en, maar sinds kort is onze familie-website verhuisd naar een andere provider. Gevolg: onze php-site werkt niet meer. :(

Ik krijg deze melding:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

Ik heb gecheckt welke versie MySQL en php die nieuwe provider gebruikt:
Dat is MySQL 4.1.22 en PHP 5.2.17.

De regel waar het fout gaat:
$SQL1 = mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE NID=".$NID, $db)
or die(mysql_error());

Ik roep de php aan met pagina1.php?NID=220. Als ik in de code hierboven de SQL statement aanpas naar "... WHERE NID=220" gaat het prima.

Weet iemand of er iets veranderd is met het aanroepen/meegeven van variabelen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 13:51
Zoek eens naar register_globals, en leer dat het maar beter uit kan staan dan aan ;)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 13:33
register_globals staat waarschijnlijk uit je nieuwe host waardoor ?NID=220 niet omgezet wordt naar $NID. Je variabele vind je waarschijnlijk terug in $_GET['NID'].

Overigens zit er in de code die jij post een enorm groot beveiligingslek wat nu als ik post pagina1.php?NID='';DELETE * FROM tabel dan verandert je query ineens naar: Select * FROM Tabel WHERE NID=''; DELETE * FROM tabel. Om dit tegen te gaan kun je de input escapen

Overigens is deze feature deprecated zie ook:
http://php.net/manual/en/security.globals.php

[Voor 20% gewijzigd door Helmet op 24-06-2011 15:35]

Icons are overrated

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 10:39
Ik denk dat het met de openingstag te maken heeft. (wat staat er anders op regel 1?)

Gebruik je <? of <?php ?

[Voor 69% gewijzigd door Keiichi op 24-06-2011 15:39]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Spinal
  • Laatst online: 25-05 13:32
Keiichi schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:35:
Ik denk dat het met de openingstag te maken heeft. (wat staat er anders op regel 1?)

Gebruik je <? of <?php ?
Nee, dat is regel 1 van het SQL-statement, niet van het PHP-bestand ;)

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 13:33
Keiichi schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:35:

Gebruik je <? of <?php ?
Heeft er natuurlijk niets mee te maken anders zou zijn script ook niet werken als hij de variabele hard in de code zet ;-)

Icons are overrated

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 10:39
ZanderZ schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:40:
[...]

Nee, dat is regel 1 van het SQL-statement, niet van het PHP-bestand ;)
8)7 bijna weekend.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• spaceboy
  • Laatst online: 04:28

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Thanks allemaal. Dat was het inderdaad (met die $_GET).

Ik ben het er helemaal mee eens dat het hartstikke gaar is qua beveiliging, maar het is een familie-website en zelfs al DOET iemand een delete * dan is er nog geen man over boord. Voorlopig laat ik het maar ballen, als ik het zo inschat is het aanpassen van een (brakke) PHP4 site naar een werkende PHP5 site dus lastiger dan gedacht.

En om eerlijk te zijn... meer dan een uurtje mag het mij niet kosten. Toch bedankt!!

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:30

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Volgende keer even de FAQ doorlezen voor je post.
Programming FAQ - PHP: Mijn POST en GET forms werken niet (meer)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee