Toon posts:

[Vodafone] Netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.180 views

Onderwerpen

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:47
Al een maand of twee lijkt het netwerk van Vodafone, in ieder geval in de omgeving waar ik veel kom (Den Haag), steeds beroerder te worden. Wegvallende telefoontjes en heel vaak krijg ik pas na 5 keer proberen (en meerdere malen de melding "Call failed") verbinding. Internet over 3G is nog steeds lekker snel, alleen valt het af en toe voor korte tijd helemaal weg.

Wat rondvraag in mijn omgeving leerde mij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Het lijkt er op dat het netwerk van Vodafone het allemaal niet meer zo goed trekt. Vervelend, want tenzij er flink uitgebreid gaat worden op het netwerk, wordt dit probleem natuurlijk niet zo snel opgelost. Ik ben benieuwd naar de ervaring van jullie met het Vodafone-netwerk op dit moment. Hebben jullie ook last van wegvallende verbindingen?

Ik heb net overigens gebeld met Vodafone, omdat in een gesprek van 10 minuten de verbinding 3 keer weg viel. Dat werd me iets te gortig. Het eerste advies dat ik kreeg was: "3G uitzetten". Volgens de mevrouw die ik sprak zou internet daar echt niet heel veel langzamer van worden, maar ze gaf zelf al aan er eigenlijk niet zoveel verstand van te hebben. |:( Nadat ze me een paar keer in de wacht had gezet kreeg ik uiteindelijk het verzoek om twee uur lang 3G uit te zetten zodat ze even "iets door kunnen meten". Geen idee wat ze gaan doen, ik wacht nog op een telefoontje terug.

omniscale.nl

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:16
Ik herken me hier wel in. Ik heb de afgelopen tijd een aantal keer een "Gemiste oproep SMS" gehad, terwijl mijn telefoon gewoon aan stond en ik niet in gesprek was. Zo af en toe mislukt het versturen van SMSjes en werkt internet niet. Ook ik zit in Den Haag

Anoniem: 81768

Ik woon ook in den haag en mijn ervaring met vodafone is als volgt.
Internet is razendsnel, maar ook heel vaak korte momenten dat hij niet reageert of traag. Van wegvallende telefoontjes heb ik nog geen last gehad, daar moet ik wel bij zeggen dat ik heel zelden bel. Wel heb ik meerdere keren gehad dat ik, zoals de forum member hierboven, een gemiste oproep sms ontvang terwijl ik geen gemiste gesprek in mijn telefoon zag. Ook 1 of 2 keer gehad dat iemand mij zei dat hij me gebeld had, maar ook hier zag ik geen gemiste oproep staan.
Wat ik ook af en toe heb gehad is iid dat ik een paar keer moet proberen voordat een verbinding tot stand komt wanneer ik probeer te bellen.
Zoals ik al zei bel ik niet vaak, dus ik heb er nooit een probleem van gemaakt, maar desondanks herken ik wel de problemen van jou. Dat zegt wel wat, voor als je veel belt.

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 81768 op 24-06-2011 17:05]

• posttoast
Hmm, "grappig" dat ik niet de enige ben met dit probleem (The Dragon dan in mindere mate als het om bellen gaat). Het lijkt alsof 3G gewoon super rap is maar af en toe helemaal wegvalt. Nu jullie het zeggen: ik heb af en toe inderdaad gemiste oproepen terwijl ik mijn telefoon helemaal niet gehoord heb. Ik dacht altijd dat ik gewoon niet opgelet had, maar er vallen nu wel wat puzzelstukjes op hun plek.

Ik heb nog een keer met Vodafone gebeld, ze gaan me volgende week terugbellen. Ik vrees dat het enige dat ze me gaan melden is dat de mast hier in de buurt overbelast is. Ik kan me niet voorstellen dat ze even de capaciteit gaan verhogen.

Balen, ik was altijd erg tevreden over Vodafone (zeker als ik naar vrienden keek met T-Mobile), maar het gaat niet de goede kant op zo.

omniscale.nl

• Melodicloud
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 22:51
Jammer dat ik dit nu pas ter sprake zie komen - net een contract afgesloten bij Vodafone. Ik woon nou niet in de buurt van Den Haag, maar wie weet hoeveel het bereik in de rest van Nederland verandert in 2 jaar.

• posttoast
Tja, dat is inderdaad vervelend. De vraag is alleen wat dan een goed alternatief is: bij KPN is data relatief duur en T-Mobile heeft nou ook niet bepaald een fantastisch netwerk (hoewel dat tegenwoordig wel beter schijnt te zijn).

Ik denk dat het in ieder geval verstandig is als iedereen die problemen ondervindt even belt met Vodafone (1200) zodat ze daar misschien een beetje wakker worden.

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 81768

even een update
Vandaag 3 x gebeld en 3x viel het gesprek weg. Een collega van mij heeft ook last van dropped calls met VF.
Volgens mij is dit een groeiend probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
Hier lijkt het ook met de dag erger te worden. Ik ben inmiddels zover dat ik in huis (waar ik toch wifi heb) mijn 3G inderdaad maar uitzet om niet om de haverklap de verbinding te verliezen. Belachelijk natuurlijk.

Vodafone heeft mij nog steeds niet teruggebeld trouwens, ik geef ze tot maandag dan ga ik er weer achteraan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 22:15

TMoose

Mooooooose !!

Hier valt zo nu en dan ook het volledige signaal weg. Meestal is er binnen een paar minuten weer een signaal. Als het er is, dan is de sterkte ruim voldoende. Het lijkt wel alsof ze om de zoveel tijd de boel even resetten.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
Ik heb van het weekend ook weer een paar keer flink gescholden, dus ik ga ze nu even bellen. Het lijkt met de dag erger te worden.

edit:

OK, net maar even gebeld. Het komt er op neer dat er eigenlijk niets aan te doen is. Mij is aangeraden om een klachtenbrief te sturen en daarin het probleem aan te geven. In de praktijk komt het er dan op neer dat je ofwel een korting op je abonnementsprijs krijgt, ofwel per direct je contract mag opzeggen.

Ik voel eigenlijk weinig voor beide opties: van een korting wordt mijn bereik niet beter en ik zou echt niet weten welke provider mij dezelfde (voor mij) gunstige voorwaarden biedt als Vodafone.

Ik raad mensen die deze problemen ook hebben aan om vooral ook een brief naar Vodafone te schrijven. Misschien helpt het. Dit is het adres:

Vodafone
t.a.v. afd SSV
postbus 1500
6201 BM, Maastricht

[Voor 73% gewijzigd door posttoast op 04-07-2011 12:27]

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Naar aanleiding van mijn vorige reactie trouwens ook meteen een uitnodiging gekregen voor een enquete, die vooral gaat over hoe positief/negatief ik ben over mijn huidige provider. Hebben de andere posters dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
Een uitnodiging van Vodafone? Nee, die heb ik niet gekregen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Nee, een uitnodiging vanuit de VU, via tweakers. Voor deelname aan een enquete.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
Ah, ok. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-06 14:50
Een tijdje terug heb ik over dit probleem ook gepost. Mijn ervaring is dat internet heel snel is, maar dat gesprekken inderdaad vrij snel wegvallen. Vandaag tijdens een gesprek met de klantenservice viel het 2x weg, daarna in het keuzemenu gelijk nog een keer. Heb hem maar gelijk op 2G gezet zodat ik nog normaal kon bellen.

Dit probleem is nu vrij extreem bij Vodafone, maar het speelt al maanden. Alleen word je vaak snel in je gesprek van 3G naar 2G gezet zodat je er dan geen last van hebt. Dit zouden ze misschien iets sneller moeten doen... maar het is wel irritant.

Heb wel het idee dat het heel erg locatiegebonden is. In Utrecht heb ik er op één locatie veel last van, op andere locaties weer totaal niet. Ook vooral last van op drukke tijden. Hoop dat men er snel iets aan kan doen en dat wellicht iemand met een Vodafone Bedrijfsaccount een technische uitleg over het probleem wil geven :)

Wat betreft data: werkt inderdaad vaak razendsnel. Bedoelen jullie dat hij soms niet reageert en dat je 2x op een link moet klikken, als jullie het over wegvallen hebben? Dat komt wel zo nu en dan voor inderdaad, maar de verbinding valt dan weer niet weg...

Wat betreft alternatieven: T-Mo lijkt me nog steeds geen alternatief (hoor nog steeds veel klachten over hun snelheid en capaciteit), en KPN is vaak te duur, zeker bij bijvoorbeeld gebruik in het buitenland is Vodafone zo ontzettend gunstig met die dagbundel dat KPN echt vele malen duurder is. Hoop wel dat ze het snel op gaan lossen!

Overigens denk ik niet dat het een simpel capaciteitsprobleem is omdat internet voor de rest wel heel snel werkt. Denk eerder dat er iets mis gaat met QoS in de zendmasten ofzo, want capaciteit is er zo te zien vaak wel (ik kan meerdere Mbps downloaden met mijn zakelijke dongle vlak nadat het misgaat met m'n telefoon op 3G). Dus ze moeten puur gesprekken voorrang geven. Kan tuurlijk ook een haperende verbinding ergens anders zijn, maar dan zou het toch moeten opvallen dat er op één mast 10 calls tegelijk droppen. Hoe dan ook lijkt het me goed oplosbaar :)

[Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-07-2011 21:26]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
Ik denk (maar heb er niet heel veel verstand van) dat je het met data (dus browser, downloaden, etc) minder merkt omdat je dan gewoon even kunt "wachten" en het binnenhalen van data vervolgens automatisch verder gaat. Er zit een veel hogere foutmarge op dan bij een gesprek. Want bij een gesprek betekent > x seconden geen contact gewoon een failed call. En dan moet je dus opnieuw bellen.

Ik gok dus dat het wel met capaciteit te maken heeft, ook door wat de persoon van Vodafone die ik aan de lijn had tegen mij zei. Al met al goed vervelend in ieder geval. Jammer dat er niet iemand van Vodafone zijn kop even opsteekt hier om wat meer uitleg te geven. Mochten jullie meelezen: we beloven de pek en veren niet direct erbij te halen! ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-06 14:50
Punt met die wegvallende gesprekken is wel dat het bij mij echt midden in een woord gebeurt. Geen stiltes of verstoring, maar meteen weg. Vandaar dat ik denk dat er met QoS zeker iets te doen moet zijn, tenzij het echt een diep onderliggend probleem is dat niet locatiegebonden is.

Maar idd: een reactie is gewenst en als mensen die werkzaam zijn in de IT-branche weten wij als geen ander dat een storing als deze in een klein hoekje kan zitten. Openheid zou heel fijn zijn :)

[Voor 26% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-07-2011 21:48]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:33

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb sinds vanochtend geen signaal meer in barneveld.
Meer mensen problemen?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

posttoast schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:37:
Ik denk (maar heb er niet heel veel verstand van) dat je het met data (dus browser, downloaden, etc) minder merkt omdat je dan gewoon even kunt "wachten" en het binnenhalen van data vervolgens automatisch verder gaat. Er zit een veel hogere foutmarge op dan bij een gesprek. Want bij een gesprek betekent > x seconden geen contact gewoon een failed call. En dan moet je dus opnieuw bellen.

Ik gok dus dat het wel met capaciteit te maken heeft, ook door wat de persoon van Vodafone die ik aan de lijn had tegen mij zei. Al met al goed vervelend in ieder geval. Jammer dat er niet iemand van Vodafone zijn kop even opsteekt hier om wat meer uitleg te geven. Mochten jullie meelezen: we beloven de pek en veren niet direct erbij te halen! ;)
VodafoneWR ;)
Misschien dat die nog gebruikt wordt?
edit: o wacht, laatste bericht "Geplaatst op woensdag 25 november 2009 18:46", nee dus.

Hebben ze op Twitter geen webcare of zo?
edit: https://twitter.com/#!/vodafoneNL
edit2: Heb ze even op dit topic gewezen, geen idee of het helpt though.

[Voor 12% gewijzigd door Raven op 22-07-2011 11:15]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:33

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

HellStorm666 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:48:
Meer mensen problemen?
Al gevonden, werkzaamheden ;)
http://www.vodafone.nl/klantenservice/werkzaamheden/

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Poesmij
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 19:24
HellStorm666 schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:48:
Meer mensen problemen?
hmm same here, net als andere vodafone gebruikers hier, mja werkzaamheden, jippie
weet nu iig de reden:p

[Voor 4% gewijzigd door Poesmij op 22-07-2011 13:42]

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:34

Hari-Bo

F5 addict

Omgeving Den Helder heb ik ook alsmaar meer problemen met de stabiliteit van het gsm en data verbinding, contact opgenomen met Vodafone ze komen er volgende week op terug. Hopen dat ik die die meuk kan laten ontbinden en neem dan een simpel prepaid variant, ik ben er klaar mee. :(

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic gaat op slot. In Telecomproviders Beleid staat dat we per storing een topic toestaan, dit topic lijkt echter een 'dump hier je storing'-topic te worden en dat willen we niet.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee