Links en rechts omgedraaid?

Pagina: 1
Acties:

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:35
Hallo,

Ik heb een heel vervelend probleem. Vandaag kwam ik er achter dat het geluid van mijn speakers verkeerd om is. Hiervoor heb ik dit gebruikt: http://www.audiocheck.net/audiotests_stereo.php

De MacBook heb ik aangesloten op de versterker, maar het geluid wordt verkeerd om weergegeven. Uiteraard heb ik gekeken of de speakers goed waren aangesloten, en dat zijn ze. Ik heb precies de instructies opgevolgd van de aansluitingen van de tulpstekkers, dus links op links en rechts op rechts. Ik heb het ook nog even met de iPod getest: hetzelfde resultaat. Wie heeft er een oplossing?

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-12 18:37

Step

step@tweakers.net#

Tulpstekkers om draaien? Probleem lijkt me simpel verholpen.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Japsuh
Maar is dat niet vreemd als je gewoon links op links en rechts op rechts aansluit? Dat zou toch gewoon moeten kloppen?

• Step

Step

step@tweakers.net#

Vreemd: ja.
Softwarematig: mogelijk probleem.
Google: nog niet geprobeerd zie ik.
Simpele oplossing: stekkers omdraaien
Echte oplossing: onderzoek eerst het probleem, daarna de oplossing uitvoeren die er bij hoort.

• Japsuh
Ik ga eerst het probleem verder onderzoeken. Ik ben nu een test cd aan het downloaden, zodat ik kan kijken of het misschien in het kabeltje van jack naar tulp zit.

• Japsuh
Opgelost! Blijkbaar zat het probleem in het kabeltje van jack naar tulp, de cd-speler doet het namelijk wel goed. Pfoeh! Bedankt!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Zelf oplossen werkt het beste. :)

Pagina: 1