• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:41
Dag allen,

Onlangs heb ik een tv van de Samsung D6000-series aangeschaft, en nu heb ik dus nog apparatuur nodig om hd-content af te spelen en een audio-oplossing :)

Ik heb de afgelopen weken/maanden op GoT en andere sites rongestruind, en ik ben tot de conclusie gekomen dat een opstelling met NAS met 4 bays + mediastreamer + home cinema audio set voor mij het beste is. HTPC lijkt me niet aantrekkelijk, omdat het mij vooral ontspanning moet opleveren en geen stress met installaties/codecs etc.

Ik wil eigenlijk met zo weinig mogelijk moeite een mediabibliotheek opstellen, zodat ik in het weekend niet meer van m'n bank af hoef te komen ;)
De opstelling hoeft niet zo goedkoop mogelijk te zijn, als alles maar goed werkt zoals het moet werken en gebruikersvriendelijk is .. maar ik wil natuurlijk ook niet onnodig geld uitgeven.

Ik wil de volgende apparatuur aanschaffen:

NAS:
Synology Disk Station DS411j
Reden: Goede reviews, usenet support met SABnzbd, 4 bays, merk met goede reputatie
De extra 100+ euro voor de DS410 lijkt me voor mij geen voordeel bieden.
Hier wil ik 4 Hitachi Deskstar 5K3000 schijven in doen van 2TB

Mediastreamer:
Popcorn Hour C-200
Reden: Bevat bluray-speler, speelt alles af, goede reputatie

Home cinema:
Onkyo HTX-22HDX
Reden: Simpele, relatief goedkope 2.1 set, weinig kabels, goede reviews

Dit kost dan in totaal zo´n 1000 euro:

#ProductPrijsSubtotaal
4Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB€ 59,05€ 236,20
1Onkyo HTX-22HDX€ 219,-€ 219,-
1Popcorn Hour C-200€ 303,-€ 303,-
1Synology Disk Station DS411j€ 294,-€ 294,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.052,20

Mijn vraag aan jullie is .. is dit een slimme en complete oplossing?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik denk dat je de drives in de Nas gaat stoppen en niet de popcorn?
Waarom een aparte mediaspeler en niet via de interne speler van je tv?

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:41
theHoff schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:23:
Ik denk dat je de drives in de Nas gaat stoppen en niet de popcorn?
Waarom een aparte mediaspeler en niet via de interne speler van je tv?
Er staat toch ook dat de drivers in de NAS gaan? O-)

Eerlijk gezegd dacht ik dat een mediastreamer nodig is voor alle codecs om alle formaten video af te kunnen spelen .. De popcorn hour is dus niet nodig?

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-05 16:30
media player gewoon er bij halen, 10 x beter dan intern in je tv. Die spelen 9 van de 10 x geen subtitles af. tevens werkt 1080p ook haperig op die tv-mediaplayer.
Popcorn is er mooi en werkt gewoon perfect, er zit ook een grote community achter.

automation fanboy

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee