Dag allen,
Onlangs heb ik een tv van de Samsung D6000-series aangeschaft, en nu heb ik dus nog apparatuur nodig om hd-content af te spelen en een audio-oplossing
Ik heb de afgelopen weken/maanden op GoT en andere sites rongestruind, en ik ben tot de conclusie gekomen dat een opstelling met NAS met 4 bays + mediastreamer + home cinema audio set voor mij het beste is. HTPC lijkt me niet aantrekkelijk, omdat het mij vooral ontspanning moet opleveren en geen stress met installaties/codecs etc.
Ik wil eigenlijk met zo weinig mogelijk moeite een mediabibliotheek opstellen, zodat ik in het weekend niet meer van m'n bank af hoef te komen
De opstelling hoeft niet zo goedkoop mogelijk te zijn, als alles maar goed werkt zoals het moet werken en gebruikersvriendelijk is .. maar ik wil natuurlijk ook niet onnodig geld uitgeven.
Ik wil de volgende apparatuur aanschaffen:
NAS:
Synology Disk Station DS411j
Reden: Goede reviews, usenet support met SABnzbd, 4 bays, merk met goede reputatie
De extra 100+ euro voor de DS410 lijkt me voor mij geen voordeel bieden.
Hier wil ik 4 Hitachi Deskstar 5K3000 schijven in doen van 2TB
Mediastreamer:
Popcorn Hour C-200
Reden: Bevat bluray-speler, speelt alles af, goede reputatie
Home cinema:
Onkyo HTX-22HDX
Reden: Simpele, relatief goedkope 2.1 set, weinig kabels, goede reviews
Dit kost dan in totaal zo´n 1000 euro:
Mijn vraag aan jullie is .. is dit een slimme en complete oplossing?
Onlangs heb ik een tv van de Samsung D6000-series aangeschaft, en nu heb ik dus nog apparatuur nodig om hd-content af te spelen en een audio-oplossing

Ik heb de afgelopen weken/maanden op GoT en andere sites rongestruind, en ik ben tot de conclusie gekomen dat een opstelling met NAS met 4 bays + mediastreamer + home cinema audio set voor mij het beste is. HTPC lijkt me niet aantrekkelijk, omdat het mij vooral ontspanning moet opleveren en geen stress met installaties/codecs etc.
Ik wil eigenlijk met zo weinig mogelijk moeite een mediabibliotheek opstellen, zodat ik in het weekend niet meer van m'n bank af hoef te komen

De opstelling hoeft niet zo goedkoop mogelijk te zijn, als alles maar goed werkt zoals het moet werken en gebruikersvriendelijk is .. maar ik wil natuurlijk ook niet onnodig geld uitgeven.
Ik wil de volgende apparatuur aanschaffen:
NAS:
Synology Disk Station DS411j
Reden: Goede reviews, usenet support met SABnzbd, 4 bays, merk met goede reputatie
De extra 100+ euro voor de DS410 lijkt me voor mij geen voordeel bieden.
Hier wil ik 4 Hitachi Deskstar 5K3000 schijven in doen van 2TB
Mediastreamer:
Popcorn Hour C-200
Reden: Bevat bluray-speler, speelt alles af, goede reputatie
Home cinema:
Onkyo HTX-22HDX
Reden: Simpele, relatief goedkope 2.1 set, weinig kabels, goede reviews
Dit kost dan in totaal zo´n 1000 euro:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
4 | Hitachi Deskstar 5K3000, 2TB | € 59,05 | € 236,20 |
1 | Onkyo HTX-22HDX | € 219,- | € 219,- |
1 | Popcorn Hour C-200 | € 303,- | € 303,- |
1 | Synology Disk Station DS411j | € 294,- | € 294,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.052,20 |
Mijn vraag aan jullie is .. is dit een slimme en complete oplossing?