Toon posts:

iOS en GMail contacts: tussenvoegsels her en der

Pagina: 1
Acties:

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-05 15:20

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
M'n iPhone 4 synct z'n adresboek met Google Mail Contacts. Dat gaat alleen niet zo mooi met de tussenvoegsels. Om de een of andere reden heb ik nu iemand in m'n iPhone staan die
Jan van de van de van de van de Berg
heet, en dat is wat excessief aangezien-ie toch echt begon als
Jan van de Berg

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is? En hoe je dit oplost?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 12:27
Ik gok dat de 1 wel tussenvoegsel gebruikt en de ander niet, maar ze het wel automatisch aanpassen van elkaar.

Tussenvoegsels worden buiten NL niet echt gebruikt. Ik denk dat je het kan oplossen als je ff checked welke de tussenvoegsels WEL gebruikt en daar de naam goed zet als in VN: Jan en AN: Van der Bert, tussen zonder tussenvoegsels.

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:13
Tussenvoegsel zijn vaak problematisch, vooral als je 2 verschillende "partijen" gebruikt.

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-04 07:14

robenroute

VuurDraad was fijn...

Ik voeg de tussenvoegsels altijd toe als deel van de achternaam:

Voornaam: Jan
Achternaam: van der Horst

Ik doe dit al een hele tijd (sinds 3.1.3) en zowel Contacts (in iOS) als Google hebben er beide geen moeite mee (het uitwisselen en goed verwerken dan).

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:13
Ja, dat is de meest zekere oplossing. Toch zou ik het mooier vinden als alle applicaties met een extra veld "tussenvoegsel" overweg zouden kunnen...

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 21:09
Ik zet tussenvoegsels neer als 'tweede naam', dan wordt het tussenvoegsel ook netjes genegeerd bij het alfabetiseren van de namen

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:43

Fiber

Beaches are for storming.

robenroute schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:03:
Ik voeg de tussenvoegsels altijd toe als deel van de achternaam:

Voornaam: Jan
Achternaam: van der Horst

Ik doe dit al een hele tijd (sinds 3.1.3) en zowel Contacts (in iOS) als Google hebben er beide geen moeite mee (het uitwisselen en goed verwerken dan).
Enige nadeel is dan dat ze alfabetisch allemaal bij de V terecht komen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:22

Tourniquet

Hiya, fellas!

Maegrim schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:16:
Ik zet tussenvoegsels neer als 'tweede naam', dan wordt het tussenvoegsel ook netjes genegeerd bij het alfabetiseren van de namen
dit inderdaad.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee