Toon posts:

Blauw scherm bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 343820

Topicstarter
Best Tweakers,

Omdat gister mijn moederboord stuk is gegaan heb ik vandaag een nieuwe aangeschaft.
Ik heb alles weer netjes in elkaar gezet, maar zodra ik de pc opstart krijg ik tijdens het opstarten een blue screen met de standaard info en de foutcode

0x000000078
Waarna het bluescreen meteen verdwijnt en dus ook niet wordt opgeslagen.

Mijn hardware:
Quad core q6600
Asus P5P4IT/USB3 moederboord
DDR3 1066 Ram 2gb

Door mij uitgevoerde test:
1. Verschillende hardeschijven in mijn pc gedaan (Fail)
2. Mijn schijven getest in andere computers(Succes)
3. 3 Typen Ram in mijn pc gedaan (Fail)
4. Timings van RAM ingesteld (Fail)
5. RAM overclocked en onderclocked (Fail)
6. Ram getest in andere PC's (Succes)
7. Processor Meer en minder voltage en clocks gegeven (Fail)
8. Bios update uitgevoerd
9. Verschillende opties aan en uit gezet in Bios
10. Alle kabels gecontrolleerd

Graag wat suggesties over wat ik nog zou kunnen doen

Met vriendelijke groet,

Basje1

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 12:28

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Wat denk je van een clean install?

Of als je dat niet wil in safe mode opstarten (op F8 rammen tijdens boot) en de drivers van je oude mobo verwijderen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Topicstarter
Ja dat is de test die ik nu aan het uitvoeren ben, ik ben op mijn oude schijf opnieuw windows aan het installeren en het lijkt vooruit gang te boeken.
Ik post zo dalijk de status van de installatie.

Bedankt voor je reactie

Topicstarter
herinstalleren deed het nu dus even op mijn andere schijf toepassen.

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020
Welke windows ?

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 12:28

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Anoniem: 343820 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:51:
herinstalleren deed het nu dus even op mijn andere schijf toepassen.
Dat vermoedde ik al. Meestal gaat het fout als je je moederbord vervangt en vervolgens met je bestaande windows installatie verder gaat. Windows krijgt dan niet het verwachte mobo voor zijn en kiezen en heeft de verkeerde drivers in gebruik, wat voor een BSOD kan zorgen.

Succes met de reïnstalls! :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee