Redhat 7 vs. SuSe 7.1 vs. Slackware vs. Mandrake 8

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat is nou de beste linux distro voor een jongen van 16 met een redelijke peecee die een LAN van 2 pc aan elkaar wilt hebben, en een beetje een internetsite wil onderhouden(via zonnet):r(ik weet het, zwaar kut)
En natuurlijk de normale staroffice applicaties enzo wil draaien!(spellen is geen pré)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09 01:04
ik heb goede ervaringen met SuSE. Grafische installatie met complete wizards, goede update-functies, en natuurlijk wel de meeste complete distributies met zijn 7 CD's !!!

RedHat 7 gebruik ik ook al een tijdje, is qua installatie- en update mogelijkheden iets minder, maar natuurlijk wel qua compatibiliteit beter. Voor SuSE moet je natuurlijk hun eigen kernel downloaden, terwijl je voor RedHat de standaardkernel kunt gebruiken.
correct me if i'm wrong!

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:30

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb wat ervaring met RedHat 6.0 (jaja) en dat werkt wel, maar 'k vond het niet spectaculair...
Ik geef de voorkeur duidelijk aan Slackware.

- stabiel
- veilig
- geen rare, onzinnige apps erbij
- vrij lage systeemeisen

mogelijk nadeel (ik vind het GEEN nadeel, maar misschien anderen wel)

- je moet het ZELF doen. (wel de beste manier om linux te leren begrijpen en besturen)

edit:
nog een voordeel :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T006
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:47
Voor SuSE moet je natuurlijk hun eigen kernel downloaden, terwijl je voor RedHat de standaardkernel kunt gebruiken. correct me if i'm wrong!
YOU ARE WRONG! SuSE heeft wel zijn eigen standaard-kernel, sterker nog hij heeft er meerdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Debian of Mandrake, cool en easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik zelf heb slackware draaien (en zo slim geweest om install door iemand anders te laten doen :) en hijs fijn.. alleen voor beginners is rh het makkelijkst die install is ook nog te begrijpen ;)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 11:19 schreef Zemanova het volgende:
Debian of Mandrake, cool en easy
je noemt nu 2 tegenpolen, mandrake is idd erg easy, daarentegen is debian wel een stuk cooler 8-) maar absoluut niet zo easy als mandrake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Welke je ook pakt, neem in ieder geval de tijd om op je gemak de HOWTO's te lezen..scheelt een hoop ellende als je tenminste een beetje begrijpt wat je nu aan het doen bent.
Ik draai zelf Slackware, maar dat is zeker niet de eenvoudigste...probeer t eerst eens met RH of Suse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 19 maart 2001 08:41 schreef sp_strikwerda het volgende:
[...]

RedHat 7 gebruik ik ook al een tijdje, is qua installatie- en update mogelijkheden iets minder, maar natuurlijk wel qua compatibiliteit beter. Voor SuSE moet je natuurlijk hun eigen kernel downloaden, terwijl je voor RedHat de standaardkernel kunt gebruiken.
correct me if i'm wrong!
Wrong en Wrong....
Ik ben eigenlijk nog geen 'standaard' (=redhat:r) RPM's tegengekomen die niet op SuSE (<= 7.0)wilde werken. Met 7.1 moet dit nog beter gaan, aangezien ze wat dingen hebben aangepast ivm standaarden (runlevels, plaats rc scripts)

SuSE heeft inderdaad 'eigen' kernels. Dit zijn de standaard kernels uitgebreid met duitse helpteksten in de config en extra drivers (in 2.2.x oa reiserfs en promise drivers) Je kunt zonder problemen een standaard kernel source gebruiken, en indien nodig de extra patches toevoegen.
Pagina: 1