Ik ben bang dat het een lang verhaal gaat worden maar ik heb hulp nodig!
Ik zal beginnen met mijn huidige opstelling:
- Logitech Z5500 voor al het audio
- Optoma HD70 (Beamer) voor al het beeld
Op beide heb ik aangesloten:
- PS3 + XBOX360 (kabels hdmi + optisch doe ik van de ene in de andere apparaat
)
- Tele2 digitale tv box
- PC
Om dit mogelijk te maken heb ik:
- coax - optisch convertor
- HDMI switch (4-poorts)
Nu ga ik een (nieuwe philips led) tv kopen omdat overdag gamen erg lastig is met de beamer (teveel licht in de kamer ook al doe ik de verduisterende rolgordijnen omlaag)
Nu de vraag:
Kan ik alle kabels die ik in de hdmi switch heb zitten nu via die (out) hdmikabel op de tv aansluiten en dan de optische uitgang van de tv aansluiten op de Z5500?
Probleem:
Logischerwijs zou ik ja zeggen maar ik snap de audio return van hdmi 1.4 niet helemaal maar HDMI 1.3 stuurt ook normaal audio mee toch?
Sowizo zie is de Z5500 niet de "reciever", dat is de tv dan...
De pc is dan miss de uitzondering want ik denk dat de videokaart (HD2600) geen audio meestuurt. Eem nieuwe videokaart die dat wel ondersteud komt er dan ook als deze opstelling mogelijk is
Ik heb al op wiki gekeken en wat fomumtopics hier op tweakers maar ik kom er niet uit
Oplossing:
-Geen gekloot meer met XBOX en PS kabels omwisselen
-Geen Coax - optisch converter meer nodig
-Maar 1 optische kabels nodig
-De Z5500 niet op een ander kanaal hoeven zetten wanneer ik een ander apparaat gebruik
Dank:
zeer groot!
Ik zal beginnen met mijn huidige opstelling:
- Logitech Z5500 voor al het audio
- Optoma HD70 (Beamer) voor al het beeld
Op beide heb ik aangesloten:
- PS3 + XBOX360 (kabels hdmi + optisch doe ik van de ene in de andere apparaat

- Tele2 digitale tv box
- PC
Om dit mogelijk te maken heb ik:
- coax - optisch convertor
- HDMI switch (4-poorts)
Nu ga ik een (nieuwe philips led) tv kopen omdat overdag gamen erg lastig is met de beamer (teveel licht in de kamer ook al doe ik de verduisterende rolgordijnen omlaag)
Nu de vraag:
Kan ik alle kabels die ik in de hdmi switch heb zitten nu via die (out) hdmikabel op de tv aansluiten en dan de optische uitgang van de tv aansluiten op de Z5500?
Probleem:
Logischerwijs zou ik ja zeggen maar ik snap de audio return van hdmi 1.4 niet helemaal maar HDMI 1.3 stuurt ook normaal audio mee toch?
Sowizo zie is de Z5500 niet de "reciever", dat is de tv dan...
De pc is dan miss de uitzondering want ik denk dat de videokaart (HD2600) geen audio meestuurt. Eem nieuwe videokaart die dat wel ondersteud komt er dan ook als deze opstelling mogelijk is

Ik heb al op wiki gekeken en wat fomumtopics hier op tweakers maar ik kom er niet uit

Oplossing:
-Geen gekloot meer met XBOX en PS kabels omwisselen
-Geen Coax - optisch converter meer nodig
-Maar 1 optische kabels nodig
-De Z5500 niet op een ander kanaal hoeven zetten wanneer ik een ander apparaat gebruik
Dank:
zeer groot!