Toon posts:

Share klopt maar toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• kawaknaller
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 21:10
Dit geeft de eventviewer aan op de remote computer:

Event Type: Error
Event Source: Folder Redirection
Event Category: None
Event ID: 107
Date: 24-6-2011
Time: 10:25:10
User:
Computer: KLOON-545
Description:
Kan de omleiding van map Mijn documenten niet uitvoeren. De map wordt geconfigureerd om te worden omgeleid van <\\servernaam01\Leerlingenhomes$\teststudent\My Documents> naar <\\servernaam04\Leerlingenhomes$\teststudent\My Documents>. Fout:
De mapnaam is ongeldig.
  • Rechten kloppen
  • Sharenaam klopt
  • Pad klopt
en toch doetie het niet.... :(

Iemand nog een tip?

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Heeft het ooit gewerkt? Welke OSen worden er gebruikt? Heb je het pad al eens opnieuw aangemaakt? Mogelijk login nodig voor de share? wat meer info zou wel leuk zijn :)

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Maak eens een andere share aan op \\servernaam04 en probeer de redirect daar eens naar te verwijzen. Mocht dat ook niet werken, ben je weer een stap dichterbij een antwoord.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• kawaknaller
larsiano schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:38:
Heeft het ooit gewerkt? Welke OSen worden er gebruikt? Heb je het pad al eens opnieuw aangemaakt? Mogelijk login nodig voor de share? wat meer info zou wel leuk zijn :)
Server 2k3; de share is eigenlijk een exacte kopie van de oude share op de oude server.
Via zowel de server01 als de 04 kom ik gewoon binnen op die share via de explorer....pad is dus goed.

In de eventviewer zie ik nergens access denied dus op dat gebied is er niks aan de hand.

Het enigste wat ik mij nog kan bedenken is dat de de oude share nu uit staat op server01. Zou dat het kunnen zijn? Hij mag natuurlijk niet meer gebruikt worden.

Wij werken samen aan de server en vandaag is mijn collega vrij en ik weet niet precies wat hij allemaal veranderd heeft, vandaar deze n00b vraag (waarschijnlijk) :*)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:57
Eerste reactie is een rechten issue op de share of NTFS.
vandaar deze n00b vraag
Professional Networking & Servers :X

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:17

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste kawaknaller,

Welkom op GoT, het forum van Tweakers.Net.

Ik ga je topic verplaatsen naar Serversoftware en Windows Servers omdat het topic niet echt behoort in de categorie Professional Networking & Servers :)

Affijn, het probleem zit hem toch waarschijnlijk in een permissie probleem, meldingen hiervan ga je waarschijnlijk vinden op server04.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• kawaknaller
Equator schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:44:
Beste kawaknaller,

Welkom op GoT, het forum van Tweakers.Net.

Ik ga je topic verplaatsen naar Serversoftware en Windows Servers omdat het topic niet echt behoort in de categorie Professional Networking & Servers :)

Affijn, het probleem zit hem toch waarschijnlijk in een permissie probleem, meldingen hiervan ga je waarschijnlijk vinden op server04.
Bedankt voor het verhuizen ik wist niet goed waar ik hem exact kon plaatsen.

Ook bedankt voor het meedenken echter heeft het niks met permissies te maken...

• kawaknaller
Iedereen bedankt voor het meedenken. Ik heb het gevonden, die sharenaam op de server01 weer even geactiveerd en dan werkt het dus wel.....soms kan het heel simpel zijn.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee