Toon posts:

[Windows SBS 2003 - SBS 2011] Oude bestanden probleem!

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 359912

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik ben overgegaan van SBS 2003 naar SBS 2011, dit is op zich redelijk goed gedaan.

Nu heb ik iedeen zijn eigen document teruggegeven, maar heb bij een aantal users het volgende probleem:

zij hebben allemaal oude bestanden, dus geen recente versie van excellijsten, word-documenten etc.

Nu ben ik gaan kijken op de oude server en daar blijken ook alleen maar die oude versies te bestaan. Het betreft Windows 7 computers, hebben jullie dit weleens gehad? Op de 1 of andere manier lijken er dus toch bestanden ergens anders opgeslagen te zijn en ik kan deze met geen mogelijkheid terugkijken. Ook al gekeken in de oude profielen maar daar kan ik ook geen documenten vinden, aangezien my documents gelinkt stond aan de netwerkschijf. Ook lijken er een aantal bestanden wel goed te staan.

Kan iemand mij hierbij helpen? Gaat om zeer belangrijke bestanden. Heb al op de backup gekeken maar daar staan ook alleen maar oudere versies, lijkt dus of ze vanaf een bepaalde tijd op een onbekende locatie zijn opgeslagen.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 359912 op 24-06-2011 10:30]

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03-2022
Probeer eens met shadowcopy een vorige versie te herstellen. Wel eerst even backup maken

Topicstarter
Daar staan ze ook niet bij. Dat is zo raar, op de 1 of andere manier gaan deze maar terug naar vorige week donderdag.

Ik heb op de backup gekeken van een maand geleden en toen stonden er ook alleen maar die oude bestanden. Heel vreemd alsof ze toch ergens lokaal worden opgeslagen, maar ik kan echt niet vinden waar. Heb alle alle bestanden en mappen laten weergeven maar daar staat ook niets tussen.

• wouter170
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07-2018
Staan de documenten niet lokaal op de machine van de gebruiker in het gecachte profiel?

Topicstarter
Tsja... ik heb al zoveel nagekeken, wat is dan de locatie van dat gecachte profiel?

• wouter170
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07-2018
C:\documents and settings\%username% of op Windows7 C:\user\%username$ als het goed is staat hier een kopietje van het profiel het kan zijn dat hier wat bestanden in achter zijn gebleven die met het afmelden niet zijn weggeschreven naar het profiel op de server.

[Voor 7% gewijzigd door wouter170 op 24-06-2011 17:12]

Topicstarter
Ik heb ze gevonden, stonden in de offline folder. c:\windows\csc\

Sommige files waren wel opgenomen hierin andere niet, hier kwam ik precies degenen tegen die we misten.
Ik moest wel heel wat keer 'take ownership' doen, maar het is opgelost.

Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee