Toon posts:

Maandagochtend auto?

Pagina: 1
Acties:

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Topicstarter
Allen,

We sukkelen al eventjes met onze laat-2009 Civic (rood, benzine). We staan om de haverklap in de garage om kleine, stomme zaken in orde te laten brengen. Denk aan allerlei krakende en piepende scharnieren, geplooide rubbers aan de ruiten, niet willen ontgrendelen vanop afstand, ratelend dashboard, afbladerende verf... Dit valt -voorlopig- onder garantie, dus grote ergernissen zijn er nog niet.

De kletterende vering is een ander paar mouwen. Over de meeste oneffenheden (drempels, putten, steentjes, ganzeveren) maakt de vering een hels lawaai. Alsof de bodem tegen het straatoppervlak slaat. Maakt niet uit als we de oneffenheden een 50 per uur nemen, of aan 15. De meeste Civics zouden hiermee sukkelen, maar de dealer zou geen toelating krijgen van Honda BE om deze te vervangen. Tenzij op eigen kosten, natuurlijk.

In november hebben we de wagen 2 jaar en stopt de garantie. Wat er dan allemaal mee mis zal gaan, kan ik enkel maar raden. Volgens verschillende fora, mag ik me verwachten aan een slippende koppeling, roest en een falende airco binnen de 4 jaar. Allen gepaard met grote kosten.

Er zijn een aantal zaken waarom we twijfelen om de wagen niet meteen in de verkoop te gooien.

1) Bovengenoemde mankementen komen voor bij de pre-facelift, dus er is geen zekerheid dat wij er ook mee te maken zullen hebben.

2) We zijn ontzettend gehecht aan de wagen. Buiten de problemen, is hij perfect voor zowel mijn vrouw als ik.

3) De tweedehandsmarkt in België bestaat bijna uitsluitend uit grijze diesels.

Iemand ervaring met dergelijke situaties? Ervaringen met Civics? Algemene inzichten?

I like to take things apart further than I'm supposed to

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:55
Ik neem dat je aan dat je een gloednieuwe auto gaat halen? En dan niet bij Honda ;)
Dan kun je hem toch gewoon inruilen? Mijn ervaring is dat je er met wat onderhandelen geen gekke prijs voor krijgt mits je een auto koopt uit iets hogere klasse. Als ik al deze problemen zou hebben en de financiële middelen zou ik het wel weten in ieder geval.

[Voor 16% gewijzigd door Jim423 op 25-06-2011 18:03]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Topicstarter
Jim423 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:02:
Ik neem dat je aan dat je een gloednieuwe auto gaat halen?
Of een jonge tweedehands (< 2 jaar, < 20 000 km). De hele situatie komt op een ontzettend slecht moment, financieel gezien.

[Voor 14% gewijzigd door mieJas op 27-06-2011 08:49]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 09:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

mieJas schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:49:
[...]

Of een jonge tweedehands (< 2 jaar, < 20 000 km). De hele situatie komt op een ontzettend slecht moment, financieel gezien.
Dat komt het altijd... ;)

Waarom niet kijken naar een wagen uit NL of DE ?
Je hoeft dan alleen rest BPM te betalen en invoerheffingen zijn er niet...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 20:33
Raar dat je dit soort gezeik bij Honda ook hebt. Het lijkt inderdaad een maandagochtend modelletje.
En dit soort gezeik mag je de eerste 5 jaar eigenlijk niet hebben. (zelfs de eerste 10 jaar zou ik zeggen)

Waar zou de auto moeten gaan roesten? Lijkt me toch dat het wel gegalvaniseerd kwaliteits staal is enzo.
En slippende koppeling lijkt me gewoon een slijtage issue wat pas over een aantal jaar plaats vind (afhankelijk van kilometrage en rijstijl)
Falende airco, tja dat kan als de compressoren niet zo'n goede naam hebben. Ik zou in zo'n geval al gaan kijken naar tweedehands compressoren, gezien die dingen erg duur zijn. Maarja, als ze vaak kapot gaan zal de tweedehands markt ook wel niet zo geweldig zijn.

Ampera-e (60kWh)

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
mieJas schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:18:
...De meeste Civics zouden hiermee sukkelen, maar de dealer zou geen toelating krijgen van Honda BE om deze te vervangen. Tenzij op eigen kosten, natuurlijk.

In november hebben we de wagen 2 jaar en stopt de garantie. Wat er dan allemaal mee mis zal gaan, kan ik enkel maar raden. ....
Ik weet niet hoe het in België is, maar je bent na twee jaar niet opeens rechteloos natuurlijk. ook vind ik dat de dealer maar eens met de billen bloot moet.

Is het een idee om eens te kijken wat er mogelijk is om deze auto terug te brengen aan de dealer? Je zou een advocaat kunnen vragen wat je kansen zijn. Ik bedoel het is een bodemloze put aan tijd, energie, en dadelijk wellicht ook geld.

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Topicstarter
!null schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:22:
Waar zou de auto moeten gaan roesten? Lijkt me toch dat het wel gegalvaniseerd kwaliteits staal is enzo.
Voordeuren die niet goed in het frame passen en daardoor gaan schuren. Links horen we niets, maar rechts is er een schurend metaal-achtig lawaai te horen op oneffen wegen.
Mike2k schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:52:
Waarom niet kijken naar een wagen uit NL of DE ?
Zijn wagens niet duurder in NL en DE? Of bedoel je dat het aanbod er totaal verschillend is?
Roenie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:53:
Je zou een advocaat kunnen vragen wat je kansen zijn.
Hoewel ik er weinig hoop in heb, wil ik eerst nog een aantal andere dealers aandoen. Met een advocaat langsgaan lijkt me evenwel niet bevorderlijk voor de relatie. Geen idee of we na reparatie een hogere inruilwaarde voor krijgen die de moeite waard is.

Ondertussen hebben we moeite gekregen met schakelen...

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:09

TommyGun

Stik er maar in!

!null schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:22:
Raar dat je dit soort gezeik bij Honda ook hebt. Het lijkt inderdaad een maandagochtend modelletje.
En dit soort gezeik mag je de eerste 5 jaar eigenlijk niet hebben. (zelfs de eerste 10 jaar zou ik zeggen)
Jaren zeggen niets, kilometers wel, maar dat terzijde.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 20:33
Mee eens.
mieJas schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:43:
[...]

Voordeuren die niet goed in het frame passen en daardoor gaan schuren. Links horen we niets, maar rechts is er een schurend metaal-achtig lawaai te horen op oneffen wegen.
Kun je daar schade van zien? Plekken waar het is afgeschuurd? Wellicht is het alleen het schanier.

Maar een deur kun je stellen. Wederom iets wat niet nodig zou moeten zijn bij een 2 jaar oude auto, maar het is waarschijnlijk wel te voorkomen.

Ampera-e (60kWh)

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Topicstarter
!null schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:46:
Plekken waar het is afgeschuurd?
Plekken waar het is afgeschuurd. Voorlopig nog geen roest, maar ik vermoed dat het een kwestie van tijd is.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:55
Met dat soort klachten zou ik de importeur aanschrijven. Ik ben zelf groot honda fan, maar dit mag je gewoon van geen enkele fabrikant verwachten. Ik neem aan dat je er ook foto's van kan maken?

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Topicstarter
Freezerator schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:22:
Met dat soort klachten zou ik de importeur aanschrijven.
Reeds gedaan en wacht geduldig op antwoord.
Freezerator schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:22:
Ik neem aan dat je er ook foto's van kan maken?
Foto's zijn ook reeds gemaakt en kan ik vanavond gerust uploaden, indien gewenst.

[Voor 8% gewijzigd door mieJas op 29-06-2011 15:59]

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 20:17

Specht

Il Cuore Sportivo

Tja deze Civics worden toch gemaakt in Engeland? Als er een land is waar ze kwalitatief hele slechte auto's hebben gemaakt in het verleden dan is het Engeland wel. Dus of het ook een maandagochtend auto is.... :')

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 03-06 23:48

GaMeOvEr

Is een hork.

Nog erger dan een maandagochtend auto, een engelse maandagochtend auto. ;)

Maar goed, dingen zoals portieren die hun eigen lak afschuren mag natuurlijk never nooit gebeuren bij een nieuw aangeschafte auto die nooit schade heeft gehad. (En als hij wel schade heeft gehad heeft de hersteller er een zooitje van gemaakt.)

Ik zou hier flink werk van maken. Het is niet één ding, het is een hele lijst aan gebreken. Desnoods gaan eisen dat je middels verrekening (gereden kilometers) een vervangende wagen (nieuw dus) krijgt die al die problemen niet heeft. Dan betaal je natuurlijk alsnog bij, wegens gereden kilometers, maar je hebt tenslotte geen noemenswaardig genot gehad van je nieuw aangeschafte auto.

Heb je aan dossieropbouw gedaan, lees, kun je aantonen hoe vaak je er mee naar de dealer bent geweest en wat er maar consequent niet opgelost wordt?

edelsteenkralen.nl | daveweetraad.nl | deblijeekster.nl

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 17:17:
kun je aantonen hoe vaak je er mee naar de dealer bent geweest en wat er maar consequent niet opgelost wordt?
Ik kan een foto trekken van z'n gezicht wanneer we langs gaan voor de blazenvorming op de achterdeur.

Maar, nee. We houden geen lijst bij van wanneer we geweest zijn. M'n vrouw heeft een fenomenaal geheugen, dus misschien kunnen we die wel nog samenstellen.

edit: Foto's staan in m'n foto album: gallery: mieJas

[Voor 31% gewijzigd door crisp op 05-07-2011 15:19. Reden: publieke link naar fotoalbum ;)]

• Jim423
Ik kan het niet zien door een karma tekort :P
Misschien even op photobucket oid gooien?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 03-06 23:48

GaMeOvEr

Is een hork.

mieJas schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:09:
[...]

Ik kan een foto trekken van z'n gezicht wanneer we langs gaan voor de blazenvorming op de achterdeur.

Maar, nee. We houden geen lijst bij van wanneer we geweest zijn. M'n vrouw heeft een fenomenaal geheugen, dus misschien kunnen we die wel nog samenstellen.

edit: Foto's staan in m'n foto album: http://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/?map=16370
Ik zou proberen zoveel mogelijk historie op te bouwen. Laat de dealer ook maar uit hun systeem uitdraaien hoe vaak je daar langs bent geweest en voor wat. Zaak opbouwen. Dingen op papier heb je meer aan dan dingen in het geheugen, zeker als het om centen gaat heb je meer aan dingen op papier dan uit iemand zijn (subjectieve) geheugen. ;) Zeker als die uitdraaien door de dealer gemaakt zijn en in hun systeem staan, kunnen ze niet later opeens van alles gaan ontkennen.

edelsteenkralen.nl | daveweetraad.nl | deblijeekster.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Topicstarter
Jim423 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:01:
Flickr?

http://www.flickr.com/pho...7/sets/72157627111892126/

We zijn begonnen met een bezoeklijst op te stellen. Nog geen antwoord gekregen van Honda HQ op m'n e-mail. Ondertussen ook aan het uitkijken naar andere auto's...

Bah!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jim423
Heel vervelend ja, lijkt wel een soort slechte spuitbeurt/slechte kwaliteit verf.
Maar icm de andere problemen zou ik inderdaad ook gaan uitkijken naar een ander merk :(
Niet dat je er veel aan hebt, maar een vriend heeft ook talloze problemen gehad met een Seat, (4 jaar oud nieuw gekocht) en die heeft ook uiteindelijk een compleet nieuwe auto gekocht. Ik ben bang dat het niet veel meer wordt met deze auto... of je er flink werk van wilt maken hangt denk ik af hoeveel energie je hebt :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Specht schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:40:
Tja deze Civics worden toch gemaakt in Engeland? Als er een land is waar ze kwalitatief hele slechte auto's hebben gemaakt in het verleden dan is het Engeland wel. Dus of het ook een maandagochtend auto is.... :')
Nou, Nissan heeft daar al jaren een enorme fabriek staan (een van de grootste van Europa), en daar rolt echt geen rommel van de band af.

Zo te zien heb je al een brief naar de importeur gestuurd, nu afwachten wat ze daar ermee gaan doen, want dit is echt onacceptabel (en al helemaal voor een Honda).
Jim423 schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 00:01:
Ik kan het niet zien door een karma tekort :P
Dit is btw de goede link naar je t.net fotoalbum die voor iedereen zichtbaar is. :)

[Voor 22% gewijzigd door S_Chief op 05-07-2011 01:33]

You save everyone, but who saves you?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:18
mieJas schreef op maandag 04 juli 2011 @ 09:58:
[...]

Flickr?

http://www.flickr.com/pho...7/sets/72157627111892126/

We zijn begonnen met een bezoeklijst op te stellen. Nog geen antwoord gekregen van Honda HQ op m'n e-mail. Ondertussen ook aan het uitkijken naar andere auto's...

Bah!
Wat ik opdie foto's zie is harspetters op foto 1 en bij de rest afgebroken lak door stootschade? :?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jim423
Volgens mij ziet stootschade er toch iets anders uit... bedoel de wanneer ik stoot krijg je ook een deuk voordat de lak eraf springt.

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Topicstarter
warhamstr schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:08:
[...]

Wat ik opdie foto's zie is harspetters op foto 1 en bij de rest afgebroken lak door stootschade? :?
Harsspetter zullen het niet zijn. Het zit onder de verf. En dan nog... kan me geen plaats herinneren waar we dat hebben kunnen oplopen. Dealer opperde dat het misschien schade kan zijn door spetters van een slijpschijf, maar dat lijkt me nog minder waarschijnlijk.

De stukken verf die uit de motorkap en zijvleugels zijn, zou komen door de hoek van de motorkap. Wanneer steentjes erop afketsen, nemen ze vaak een stuk verf mee. Toen we de wagen 3 maand hadden, is een auto tegen één van de zijkanten geschraapt. Niks structureels mis, maar wel herspoten. Op die panelen is de verf nog intact. Dan moet het toch perfect mogelijk zijn om de andere panelen even dik/sterk te verven. Hadden ze geen antwoord op.

Ondertussen nog geen antwoord terug gehad van de importeur. Ik denk dat ik straks maar eens bel.

edit: Natuurlijk is de dame die de mailbox voor particuliere situaties bekijkt deze week met verlof. Maar maandag is ze terug!

[Voor 5% gewijzigd door mieJas op 06-07-2011 14:40]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee