• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:41
Geachte Mede Tweakers,

Ik heb sinds afgelopen weekend mijn Apple TV en Ps3 en Xbox360 de deur uit gedaan.
Rede waarom omdat ik een Synology DS411J in mijn bezit heb met 4TB aan harddisks erin, Voorheen streamde ik via de Ps3 / Apple TV vanaf me PC.
Nu wil ik die hele rompslomp niet want laten we eerlijk zijn 24/7 je gamebak aan hebben die stroom slurpt en nog is een PS3 aan om simpelweg je 720p content te kunnen kijken is natuurlijk niet echt geweldig voor je rekening.
Dus ik had bedacht laten we een NAS kopen met veel opslag, een Mini ITX HTPC bouwen en vervolgens via de HTPC met XBMC of Mediaportal in een mooie interface content afspelen vanaf de nas.

Dit gaat op zich goed, Mediaportal download alle fan art van alle serie's en films die erop staan en download netjes de subs erbij,Maar tijdens het afspelen af en toe schokt het beeld even, en ik kan niet plaatsen waar het vandaan komt.
Ik dacht eerst is het Video power ?, Werkgeheugen ?. Moet ik gigabit internet hebben ?, ( lijkt me sterk )

Spec's
- Nexus Psile 10B Kast
- Club 3d HD5570 1024MB
- 4GB Corsair 1333mhz XMS DDR3
- 80 GB Sata harddisk Seagate ( hoeft niet meer te zijn )
- 90 W Pico PSU
- MSI E350IA-E45 Mainboard, is een concurrent van de Intel / Atom combinatie.
CPU onboard, A50M, Mini-ITX, 2x DDR3, AMD E-350, PCI-e, 4x SATA-600, 1Gbps, 12x USB, HDMI, VGA, 7.1, Optisch

Nu zou volgens het internet, en reviews online het bordje makkelijk 1080P en 720P moet kunnen afspelen, maar zelfs als ik een 480P, een simpele aflevering van bijvoorbeeld Glee afspeel happert hij af en toe.
Alsof hij het niet bij kan werken snel genoeg.
Ik ben echt radeloos en weet niet waar ik moet zoeken iemand tips hoe ik ergens achter kan komen ?. :(

Codec pack die gebruikt is, is CCCP
Heb het ook geprobeerd met CCCP eraf en Mediasplitter en CoreAVC erop totnu toe niet gelukt
Iemand die een zetje in de goeie richting kan geven?
Misschien een andere OS ? ( gebruik nu Windows 7 64x home premium )

Edit excuses als het in het verkeerde section is gepost

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Probeer eerst eens om het op je pc te zetten en het lokaal af te spelen om te zien of het hardware/software of netwerk is.
Probeer ook eens een andere player (bv: mediaplayer classic homecinema)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• jurgen36
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-02 10:31
Heeft de videokaart niet een PSU nodig van minimaal 450 W?

• Mektheb
jurgen36 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:14:
Heeft de videokaart niet een PSU nodig van minimaal 450 W?
Ja, gekoppelde club3d kaart is niet de goede.
skoozie schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:13:
Probeer eerst eens om het op je pc te zetten en het lokaal af te spelen om te zien of het hardware/software of netwerk is.
Probeer ook eens een andere player (bv: mediaplayer classic homecinema)
Heb ik geprobeerd in een Windows Omgeving alleen VLC of MPC ( zit standaard bij CCCP in ) en dan bv Tron Legacy 720P te laden, maar alsnog met sommige stukken happert die.
Heb nog niet geprobeerd de Content op me eigen mini pc te zetten en dan aftespelen, ik ga dat vanavond wel even proberen.
Alleen hoop ik stiekem niet dat dat het is want dat maakt de NAS compleet overbodig.

[Voor 61% gewijzigd door Mektheb op 24-06-2011 10:16]

• jurgen36
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-02 10:31
Heb een Qnap TS-412 (NAS) (Sleep mode: 11W. In operation: 26W (with 4 x 500GB HDD installed)) icm WD Live TV Hub 1 TB (Stroomverbruik standby 7,0 W. Stroomverbruik actief 9,5 W) .. streamt met gemak HD draadloos (naar meerdere locaties tegelijk btw). Heb ook een Mini ITX gehad .. echter is dat niet echt plug and play is mijn ervaring. Ook het stroomverbruik is te groot. Just my 2 cents ..

[Voor 19% gewijzigd door jurgen36 op 24-06-2011 10:32]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je zou ook eens kunnen kijken of het met XBMC beter werkt. Misschien zit het probleem wel bij Mediaportal namelijk.

[Voor 32% gewijzigd door ik222 op 24-06-2011 10:27]

• Mektheb
jurgen36 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:23:
Heb een Qnap TS-412 (NAS) icm WD Live TV Hub 1 TB .. streamt met gemak HD draadloos (naar meerdere locaties tegelijk btw). Heb ook een Mini ITX gehad .. echter is dat niet echt plug and play is mijn ervaring. Ook het stroomverbruik is te groot. Just my 2 cents ..
Stroomverbruik van het hele pctje die ik in mekaar gezet heb komt op 40W dat valt opzich wel mee.
En ja ik weet dat het wat lastiger codec wize enzo is, maar het ging me meer om dat het een PC zou worden met Mediaportal of XMBC met een costum interface, want ja het WAF effect ;)

@ ik222 : XBMC heb ik ook geprobeerd en werkte wel vloeiender maar voor het afspelen hetzelfde

@notetoself, mijn broer kwam met het idee om een andere netwerkkaart te proberen, dat deze misschien de incomming packages anders doet dan bv een andere netwerkkaart met andere chip
Want van alle andere computers in huis speelt hij het wel vloeiend af.

[Voor 13% gewijzigd door Mektheb op 24-06-2011 10:44]

• Mektheb
Heb het volgende geprobeerd.

de film zelf op me HTPC gezet, ook daar heeft hij last van judderen heel af en toe ( procc gebruik en geheugen gebruik zijn normaal daar zie ik niks van )
Heb geprobeerd de 5570 eruit te halen en gewoon met onboard, maar ook dat geeft de zelfde problemen.
Het ligt dus niet aan het netwerk verkeer.

Ga zondag het proberen op een gewone monitor aan te sluiten en kijken wat er dan gebeurd omdat me game pc wel alles prima afspeeld ( maar dat is dan ook een "snelle pc" )
Ik begin aardig radeloos te worden, misschien een combinatie van XP of Linux proberen ?

• Mektheb
Ok actie nummero 2.

Op mijn oude HD ready Samsung le40r81b probleem loos.
Op mijn Dell ultrasharp 2709 WFP 1920x1200 probleem loos.
Op mijn Samsung Le37a552 Fullhd 1920x1080 judderen, het is dus een tv probleem ( zelfde kabels bij elke test gebruikt )

Na wat googlen ben ik erachter gekomen dat het waarschijnlijk het "24P" probleem is van de Samsung 5 serie.
Schijnt met een flash van firmware verholpen te zijn, dit ga ik niet zelf doen dat mogen ze van Samsung doen voor niks en als ze dat niet willen gaat hij de deur uit en komt er nooit meer iets van Samsung.
Adverteren het toestel met 24P overwegkan en vervolgens kan die het dus eigenlijk niet ( toestel is al 3/4 jaar oud ) is toch best een teleurstelling.

En anders een hele mooie reden om een 55" plasma te halen :D
Word vervolgt

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is updaten niet een kwestie van een bestandje downloaden, USB stick er in en 5 min wachten? Zo werkt het bij mijn Sony in elk geval. Ik snap je standpunt, maar als het enkel een firmware upgrade betreft heb je over 10 min. uitsluitsel...Of je zoekt een reden om de 55"te kopen natuurlijk ;)

Overigens had ik problemen in XBMC door de Video-setting: Adjust display refresh rate (of zoiets). Heb je die al eens uitgezet? In het XBMC topic zijn er meerdere gebruikers die geen stotter/judder meer hebben na het disablen van deze functie? Het kan namelijk zijn dat je Samsung inderdaad problemen heeft met de refresh rate.

[Voor 4% gewijzigd door XeNeRgY op 25-06-2011 10:02]

• Mektheb
XeNeRgY schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:02:
Is updaten niet een kwestie van een bestandje downloaden, USB stick er in en 5 min wachten? Zo werkt het bij mijn Sony in elk geval. Ik snap je standpunt, maar als het enkel een firmware upgrade betreft heb je over 10 min. uitsluitsel...Of je zoekt een reden om de 55"te kopen natuurlijk ;)

Overigens had ik problemen in XBMC door de Video-setting: Adjust display refresh rate (of zoiets). Heb je die al eens uitgezet? In het XBMC topic zijn er meerdere gebruikers die geen stotter/judder meer hebben na het disablen van deze functie? Het kan namelijk zijn dat je Samsung inderdaad problemen heeft met de refresh rate.
Ja heb ik al geprobeerd, en heeft geen verschil helaas, hij doet het namelijk ook met VLC en Mediaplayer Classic en met Mediaportal en Quicktime etc.
Verder zodra ik het zelfde bestandje afspeel via de zelfde players op een andere tv / scherm werkt het gelijk zonder judderen.

En ja stiekem hoop ik een nieuwe maar andere kant firmware flashen kan ik ook proberen, maar daar is de vrouw huiverig voor dat ik hem dan sloop.
En ik heb zoiets als hun iets leveren wat niet werkt moeten ze het ook maar oplossen, dus ik ga het ze vriendelijk vragen en zo niet dan kunnen we altijd nog kijken.
Maar tot die tijd heb ik het probleem zo goed als gevonden, heb ook verschillende hdmi kabels gebruikt van 1.3 tot 1.4 en ook dat had geen verschil.

Zondag ga ik bij een vriend van mij op ze 55" Plasma van LG hem aansluiten om te kijken wat hij daar doet maar ik verwacht dat het ook daar geen probleem is.
En mocht dat het geval zijn, dan hebben we meer het idee deze op de slaapkamer te hangen en de HD ready te vervangen. ( digitaal is het beeld namelijk veel mooier op de 37" dan op de 40" )
En voor de Woonkamer een nieuwe te kopen.

[Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 25-06-2011 10:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mektheb
Vandaag getest bij een vriend van mij op ze 55" Plasma en 40" LCD TV en ook daar alles zonder problemen.

De Samsung Le37a552 in de woonkamer is dus het probleem, 24P probleem
Nieuwe tv in overweging.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee