Toon posts:

Drivers XXODD 9070D

Pagina: 1
Acties:

• bart77666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01-2019
--------------------------------------------------------------------------------

Mensen,

Heb hier een laptop staan een XXODD 9070D echter is xxodd failliet en kan ik nergens drivers vinden. Ze staan ook niet op de website van clevo

Heb zelf al gezocht via google. Maar kan nergens ook maar iets van een driver plek vinden.

Heb echt geen flauw idee waar ik ze vandaan moet halen.

Iemand een idee.

• Hakulaku
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10
bart77666 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:59:
--------------------------------------------------------------------------------

Mensen,

Heb hier een laptop staan een XXODD 9070D echter is xxodd failliet en kan ik nergens drivers vinden. Ze staan ook niet op de website van clevo

Heb zelf al gezocht via google. Maar kan nergens ook maar iets van een driver plek vinden.

Heb echt geen flauw idee waar ik ze vandaan moet halen.

Iemand een idee.
Wat zijn de specificaties? Voor je videokaart kan je naar nvidia.com gaan voor de nieuwste drivers.

• bart77666
Geen idee.

Gaat me voornaamlijk om de lan/wlan drivers. De rest kan ik via een progje wel downloaden.

• bart77666
heb daar btw geen specs van van de lan of wlan kaart

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je die wlan kaart niet benaderen via een klepje aan de onderkant? Grote kans dat dat een grote speler
(Realtek/Intel etc.) is. Eventueel kun je natuurlijk ook voor de lan-chip kijken welk merk het is. Zat er ook geen cd-tje bij de laptop?

Korte zoektocht met google:
"In de XNI9070d zit een RAlink A/B/G/N Wireless module"

Zie overigens ook dat het een Mitac is en geen Clevo.

[Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 24-06-2011 10:18]

• bart77666
cdtje is natuurlijk al lang verdwenen.

• Hakulaku
Heb even gezocht voor je maar het is best moeilijk te vinden zonder typenummers van de onderdelen. Laat staan zonder enige aanwijzing welke componenten er nou in je laptop zitten.

[Voor 5% gewijzigd door Hakulaku op 24-06-2011 10:32]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tip: AIDA32 / 64 of equivalenten (ben de naam even kwijt).
Dat is een programma die álles laat zien van de onderdelen in de laptop, inclusief URLs naar websites van de fabrikanten waar je de drivers kan downloaden. Programma's die zeggen het allemaal zélf op te zoeken en te installeren zou ik niet vertrouwen vanwege spyware e.d. :)

• Hakulaku
Communicatie
Gigabit LAN ethernet
300Mbps draadloze netwerk module (Ralink 802.11 b/g/n)
Bluetooth ClassII versie 2.0 met EDR(Enhanced Data Rate).

Misschien is dit de driver voor je WLan component: http://support.asus.com/d...G31&os=17&SLanguage=en-us

[Voor 31% gewijzigd door Hakulaku op 24-06-2011 10:39]

• Mr_Mellow
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-05 11:55

Mr_Mellow

Keep it simple

Mischien kun je aan de hand van het hardware ID achterhalen wat je precies onder de kap hebt zitten.

(apparaatbeheer -> netwerkadapters -> eigenschappen van je wlan -> details tab -> hardware ID)

[Voor 0% gewijzigd door Mr_Mellow op 24-06-2011 11:17. Reden: spelling....]

• bart77666
en dit netwerk id voer ik dan in, in???

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

google ofzo...?

• Mr_Mellow

Mr_Mellow

Keep it simple

het met ons delen is misschien ook een goed idee :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bart77666 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:23:
en dit netwerk id voer ik dan in, in???
www.pcidatabase.com
De 4 cijfers/letters/combinatievanbeide achter de ven(dor) en dev(ice) moet je hebben.

[Voor 20% gewijzigd door Raven op 24-06-2011 11:33]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• bart77666
Er staat dus
PCI\VEB_10DE&DEV_0AB0&CC_0200

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00
bart77666 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:43:
Er staat dus
PCI\VEB_10DE&DEV_0AB0&CC_0200
En als je dat gewoon even door google haalt zie je dat:

1) Je een typefout hebt gemaakt
2) Het een Nvidia (10DE) Network Bus Enumerator (0AB0) is

Is dus zeer ws je LAN aansluiting. Drivers kun je vinden in het bijbehorende nForce driver pakket.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nvidia idd, 0AB0 geeft:
Chip Number: 	     NForce 9300
Chip Description:    ID0A80
Notes: 	             Found on Mini-ITX mobo (Zotac)

[Voor 16% gewijzigd door Raven op 24-06-2011 18:01]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Notebook Totaal
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-11-2015

Notebook Totaal

Bedrijfsaccount Notebook Totaal

@notebooktotaal

problem solved
:)

BTO gebruikte de zelfde drivers als XXODD zelf deed.
Heb namelijk zowel de 18M28U als de XNI9070d verkocht met de zelfde specs.

En anders even een foto'tje maken van de kaart met de typenummers erop, denk dat ik de drivers nog wel kan terugvinden. (hoewel die van BTO dus gelijk moeten zijn)

[Voor 57% gewijzigd door Notebook Totaal op 24-06-2011 18:25]

Notebooktotaal.nl
Volg ons op ook Twitter

• Mr_Mellow

Mr_Mellow

Keep it simple

Top! Bart is hier wel happy mee denk ik :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee