Toon posts:

Mac OSX installatie Booten van Externe HD

Pagina: 1
Acties:

• dc31xx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-03 17:18
Ik ben mijn Snow Leopard CD verloren en kon zodoende niet mijn Macbook opnieuw installeren.
Om dit toch te kunnen doen heb ik de Snow Leopard CD van een kennis op een externe HD gezet.
Het probleem is echter dat de macbook niet van de externe HD boot (toont deze ook niet in bootmenu).
Ik weet vrijwel zeker dat de externe HD goed is geconfigureerd, de vraag is echter waarom de macbook niet van het USB device wil booten. Iemand een idee?

Stappen die ik heb genomen (verkort):

- DMG van CD maken
- DMG "terugzettten" op externe HD met GUID indeling enabled
- Externe HD als opstartschijf instellen
- Opnieuw opstarten kiezen

Meer info: http://www.appletips.nl/o...met-een-externe-harddisk/

Macbook start na enige tijd alsnog van de normale HD op :'(
Als ik tijdens het opstarten de option key indruk toont het scherm enkel mijn normale HD.

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 11:01
opstarten met alt key ingedrukt, hiermee kun je de externe schijf kiezen

• dc31xx
macmouse schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 08:30:
opstarten met alt key ingedrukt, hiermee kun je de externe schijf kiezen
Iets te snel geantwoord denk ik :P, zie:
Als ik tijdens het opstarten de option key indruk toont het scherm enkel mijn normale HD.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:11
Heb je je SuperDrive er nog in zitten? Ik heb wel eens gemerkt dat bepaalde schijven niet gezien worden als er alleen een enkele HDD zonder superdrive aanwezig is.
Daarbij: Probeer de HDD eens aan te sluiten op iemand anders zijn iMac of MB(P/A), kijken of deze een melding geeft dat de schijf toegankelijk is of niet. Dit omdat het wel eens zo wil zijn dat de schijf toch niet juist geformatteerd is, of de DMG gewoon niet gelezen kan worden.

Succes ermee!

• dc31xx
Bedankt voor je reply. SuperDrive is n.v.t., omdat het om een macbook white gaat. Ik heb nog wel even gekeken of mijn iMac hem wel toont in het bootmenu, maar daar werkt het dus ook niet. Het gekke is dat de schijf wel verschijnt onder Opstartschijf in Mac OS zelf. Als de partitie onjuist is komt hij ook niet bij Opstartschijf te staan heb ik gemerkt.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn ervaring is dat je de installatie-media nodig hebt die hoort bij jouw Mac. Een dvd met Snow Leopard alleen is niet voldoende voor een kale installatie.

• dc31xx
Het is gelukt! Ik heb alles gedaan zoals beschreven, alleen een andere externe schijf gebruikt.
Nu een 3,5 inch (dus voeding) i.p.v. een 2,5 inch. Weet niet of dat er specifiek iets toe doet, maar het werk in ieder geval!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee