Toon posts:

Vreemde kleuren nieuwe LED monitor

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:48
Ik heb een nieuwe 23" samsung PX2370 LED TFT monitor aangesloten via DVI op m'n PC (ATI HD 4800, nieuwste drivers) met windows vista 32 bit.

In eerste instantie lijkt het mooi te werken (1920x1080) maar sommige kleuren zijn vreemd. Voorbeeld:

Het is misschien niet heel duidelijk door JPG, maar het zwart/grijze bestaat uit vlekken die beetje groen gekleurd zijn. Wat kan dit zijn? Nieuwste drivers geïnstalleerd, ook van de monitor (voor zover dat uitmaakt).

Facts don't care about your feelings

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:10

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Aangezien wij het op het screenshot ook zien ligt het in ieder geval niet aan je scherm ;)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Een screenshot met dezelfde kleurdefecten betekend dat je monitor prima in orde is. Als de screenshot wel goed is, maar het plaatje op je monitor niet ligt het aan je monitor.

Ik zie in ieder geval weinig aan het plaatje. Maar dat kan ook aan mij liggen :)

-_-

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Dat zal wel aan jou liggen ja M2M, want ik zie het op de screenshot ook. Heb je misschien je kleuren niet op 32bit staan?

The devil is in the details.

• YoshiBignose
Ja staat op 32-bit. Ging er ook wel vanuit dat het niet aan de monitor lag inderdaad :P

[Voor 64% gewijzigd door YoshiBignose op 24-06-2011 00:22]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:27
Is dat niet gewoon het superirritante semi-transparante gedrag van Windows? Waardoor alles er vies en vlekkerig uitziet?

• YoshiBignose
Hmm nee je ziet het ook goed bij zwarte achtergronden, het is gewoon beetje groen gekleurd dan. En sommige dingen zijn een beetje blokkerig, alsof kleuren inderdaad op te weinig bit staat.

[Voor 32% gewijzigd door YoshiBignose op 24-06-2011 00:27]

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:14

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

misschien een stomme vraag, maar ik stel hem toch :9 :
Bedoel je die lijnen in het grijze gebied, en vooral rond de tekst dat je daar groene pixels ziet?

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• YoshiBignose
Ja en dat is bij heel veel zwarte vlakken en achtergronden. Het komt groenig over... nou zie je het niet duidelijk in die JPG omdat die dat soms ook zo maakt, maar het is dus op het beeldscherm ook te zien.

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, de overgang van kleuren is niet echt mooi, ze lopen niet vloeiend in elkaar over. Dat kan inderdaad komen door te lage instelling kleuren, meestal zie je dit bij 16bit en lager, op 32 bit zou het niet zo mogen zijn, maar ik weet uit ervaring dat sommige fabrikanten mindere kwaliteit schermen gebruiken en dan krijg je dit ook op 32bit.
Ik heb er zelf een staan hier, normaal zie je het niet, alleen bij zwart/grijstinten, maar zoals gezegd het valt op dit scherm bijna niet op.
Kijk even of je op 32bits kleuren draait en anders is er een kans dat het inderdaad je scherm is.

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:43
Het kan niet het scherm zijn, want dan zou je het niet op het screenshot zien. Dus het ligt ergers bij de instellingen van je videokaart/beelinstellingen lijkt me.

• YoshiBignose
Het is een Samsung PX2370 LED TFT, toch een vrij nieuw scherm. Dan verwacht je niet dat ik de kleuren op 16-bit moet gaan zetten 8)7

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Surf hier maar eens naar en doe de tests, kun jezelf bepalen of het je scherm is of niet:
http://www.lagom.nl/lcd-test/nl_gradient.php

Zie je duidelijke afscheidingen tussen het verloop van wit, naar grijs, naar zwart (banding), dan is het toch echt je scherm.

En ik verwacht ook niet dat je je scherm op 16 bit gaat zetten, het lijkt alsof ze op 16bit staan, zoals jezelf al zegt.

[Voor 56% gewijzigd door DaLoona op 24-06-2011 12:36]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee