Toon posts:

PC Start niet goed op.

Pagina: 1
Acties:

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-05 12:11
Beste mede tweakers.

Wij hebben thuis al een aantal werken een probleem met onze gezamenlijke PC.
Deze start bij een koude startup niet goed op.
Dan moet de stroom eraf gehaald worden, paar keer resetten en dan uit eindelijk start deze wel weer goed op.
Herinstallatie van Windows al geprobeerd, en een nieuwe BIOS batterij.
BIOS-Update was helaas niet mogelijk voor dit Moederbord.
HD Tune Pro een LANGZAME scan laten doen, de HDD was 100% in orde.
Zit ook sinds 3weken een nieuwe voeding in, maar het probleem was hiervoor ook al!
Weet iemand misschien iets wat ik zou kunnen proberen?

Specs overigens:
Moederbord : MSI 915P Combo-FR (MS-7058)
Processor: Intel Pentium 4 @ 3GHz Socket 775
Ram : 2GB DDR2
Videokaart: ATI Radeon X300/X500/X1050 Series
Hardeschijf: 320GB Hitachi HDD

• Jeffrey v. Hees
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:53
Wat is "start niet goed op"? Wat wordt er weergeven? Zwart scherm? Witte lettertjes? Cursor? Blue Screen? Freezed het beeld?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yup, vooraleerst Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen, kijken waar het probleem zit, en als je er dan nog niet uitkomt hier melden wat je allemaal geprobeerd hebt en wat het resultaat was.
Dan kunnen we er tenminste iets mee, nu hebben we een glazen bol nodig en die zijn sinds Starwars voor het eerst op TV kwam permanent niet meer verkrijgbaar :P

Oh, en btw: Welkom op GoT, mocht je niet al welkom zijn geheten in een ander topic :Y)

[Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 24-06-2011 00:05]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vinny1994
"start niet goed op" zou ik kunnen wijzigen in "start totaal niet op"
Geen beeld, geen moederbord piepjes, niets!
Naar een aantal keer resetten gebeurd er dan eindelijk iets, en start de PC normaal op.

@The Eagle.
Ik zal het nu eens rustig door nemen en dan meld ik me weer :)

EDIT:
Als ik het snel over lees zie ik enkel dingen die of niet van toepassing zijn, of al geprobeert.

Voeding
is al vervangen, en daar lag het niet aan.

Moederbord
bevat geen lekke condensators of andere gekheden.
Bios batterij vervangen, fail safe defaults en optimized defaults geprobeerd, beiden maakte geen verschil.

Geheugen
Dit wordt ondersteund.
Memtest 86 draait nu (0:11 even afwachten)

Videokaart
Nooit overgeclockt, en heeft altijd gewerkt.

Kabels zitten allemaal goed aangesloten, en ook op de goeie plek..

EDIT2:
Even navraag gedaan aan de "probleem ervaarder" des huizes:
Bij het indrukken van de power knop gaan alle fans draaien, maar een bios piepjes en geen beeld.
Paar keer resetten en hij start op.
Als dit niet werkt uit zetten, stroom eraf, en daarna start de PC op....

[Voor 63% gewijzigd door Vinny1994 op 24-06-2011 00:15]

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
Hmm, ooit geauhoerd met de fsb en dergelijke?

If it ain't broke, don't fix it

• Vinny1994
Berreber schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:17:
Hmm, ooit geauhoerd met de fsb en dergelijke?
Never ever.
Altijd stock gestaan, nooit aan geraakt.
De "hoofd gebruikers" weten niet eens wat de BIOS is dus laat staan FSB etc :P :P

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:22

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Vinny1994 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:19:
[...]

Never ever.
Altijd stock gestaan, nooit aan geraakt.
De "hoofd gebruikers" weten niet eens wat de BIOS is dus laat staan FSB etc :P :P
FSB staat voor Front Side Bus, is ook te vinden op www.google.com :9

On topic:
Wellicht misschien een heel stom idee, maar:
- is je power knop niet gaar?
- los contact van power knop naar MOBO?
- andere kabels die wellicht niet goed aangesloten zijn?
Het lijkt mij namelijk dat als het probleem zich al langer voor doet dat er wellicht er iets niet helemaal goed vast zit/verleten is wat je probelemen geeft!

[Voor 34% gewijzigd door KingTenteehje op 24-06-2011 00:26]

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Vinny1994
Kabels zijn inmiddels gister en vandaag gecheckt en ge dubbel checkt, maar alles zit goed vast.
Denk zelf eerder aan een gaar bordje , maar dat heb ik bij een MSI nog nooit mee gemaakt, dus daar twijfel ik sterk aan.

Reminds me of why i don't want to be given a PC, i prefer to just build them :)

[Voor 16% gewijzigd door Vinny1994 op 24-06-2011 00:34]

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:22

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

welicht is deze respons dan ook nutteloos, maar de power cable achtering de voeding zit ook goed? Heb je al eens geprobeerd bij een start-up, wanneer hij niet start, met de kabel te "wiebelen"? Als dit ook niets uit maakt denk ik toch dat er wellicht iets met je MOBO niet helemaal in orde is. Het probleem is echter dat dit alleen te testen is door het MOBO uit te wisselen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Vinny1994
KingTenteehje schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:35:
welicht is deze respons dan ook nutteloos, maar de power cable achtering de voeding zit ook goed? Heb je al eens geprobeerd bij een start-up, wanneer hij niet start, met de kabel te "wiebelen"? Als dit ook niets uit maakt denk ik toch dat er wellicht iets met je MOBO niet helemaal in orde is. Het probleem is echter dat dit alleen te testen is door het MOBO uit te wisselen.
En juist dat laatste is net iets wat ik fijn op school had kunnen doen in onze ict werkplaats... als we nog school hadden!
Dat met die kabel wiebelen zou ik even moeten uit proberen.

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-05 00:34
Is waarschijnlijk je mainboard. Heb ik zelf ook al een keer gehad met een MSI board en een keer met een Gigabyte mainboard. Als je hem eindelijk een keer aan kreeg bleef alles wel normaal werken. Niet meer uitzetten dus . . .

• Vinny1994
lazybones schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 00:44:
Is waarschijnlijk je mainboard. Heb ik zelf ook al een keer gehad met een MSI board en een keer met een Gigabyte mainboard. Als je hem eindelijk een keer aan kreeg bleef alles wel normaal werken. Niet meer uitzetten dus . . .
Wat een sarcasme laat op de avond 8)7

Ontopic:
Hier is dus precies hetzelfde , als hij eindelijk aan is geen problemen, draait goed, zowel idle als stressed.
alleen het opstarten is dus een probleem

• Berreber
Kortsluting? (een fan ofzo?)

• Vinny1994
nee, geen kortsluiting, dan zou het echt helemaal niet aan gaan, maar dat doet deze wel, naar een x aantal keren op de reset knop te drukken :+

• Berreber
mm, probeer anders eens in je bios te veranderen, (fsb en dergelijke) want het kan ook een cold boot problem zijn?

• Vinny1994
Berreber schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 23:00:
mm, probeer anders eens in je bios te veranderen, (fsb en dergelijke) want het kan ook een cold boot problem zijn?
Heb fail-safe, en optimezed defaults geprobeert dit helpt beiden niet.
Ook handmatige instellingen maken niks uit.

• Berreber
Zou je eens alle geprobeerde zaken op een rijtje willen zetten, (kunnen we als het ware gaan wegstrepen)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee