Een verkoper raadde me deze Pioneer aan.
Na wat checken van de specs lijkt me deze wel wat.

Belangrijk voor mij:
Goede geluidskwaliteit in 2.0 (geen plaats en zin in 5.1)
Minstens 3 HDMI inputs en een output.
Bediening via iPad
Airplay en liefst nog via ingebouwde Wifi of een dongle.
Synchronisatie van geluid met beeld.
Ik hou van een mooi warm geluid zonder overdreven bas.

Anderzijds vind ik 700-800€ geld genoeg om eens deftig rond te kijken naar andere merken en types die hetzelfde kunnen en even goed zijn.
Welke modellen moet ik zeker overwegen?

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:28

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik zou kijken naar de Denon 1912 en Onkyo nr609. Maar wel zeker ook beluisteren in combinatie met de speakers welke je wilt aanschaffen. En natuurlijk naar de verschillende interfaces kijken welke jij het prettigst vind werken :-)
De speakers heb ik al (KEF IQ90).

Heeft elk versterkermerk niet een aantal typische klankkenmerken?
Ik heb nog wat verder gelezen.
Nogal wat mensen zweren bij Audissey om de versterker af te stemmen op de speakers, TV en de ruimte.

Pioneer schijnt dit niet te hebben? Is Onkyo hierin beter?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 13:23
Tommie12 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:29:
Pioneer schijnt dit niet te hebben?
Die heeft MCACC, is op zich best wel vergelijkbaar. Had je al kunnen weten vind ik, maar dat terzijde.

Nickname does not reflect reality

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:37

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Tommie12 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:29:
Nogal wat mensen zweren bij Audissey om de versterker af te stemmen op de speakers, TV en de ruimte.
Aan de andere kant: ook genoeg mensen die één keer Audyssey runnen, de data opschrijven en dan de receiver resetten zodat alles weer blank is. Ik zou me niet blind staren op Audyssey aangezien er nogal wat bugs in zitten zoals de beroemde -12.0 dB setting van de subwoofer.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Uit de startpost van het Pioneer topic staat het volgende :
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:28:
Alle Pioneer receiver modellen van het modeljaar 2011 vanaf de VSX-521 zijn uitgerust met het MCACC systeem, dit is het systeem van Pioneer om de speaker configuratie automatisch met behulp van een hoge gevoeligheidsmicrofoon te meten.

Pioneer heeft dus MCACC :) En is vergelijkbaar met de systemen welke door Onkyo Denon Marantz en andere geleverd wordt.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-06 13:23
Priyantha Bleeker schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:00:
Pioneer heeft dus MCACC :) En is vergelijkbaar met de systemen welke door Onkyo Denon Marantz en andere geleverd wordt.
Is allemaal al gezegd lijkt mij?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik dacht begrepen te hebben dat die MCACC enkel gaat kijken naar de afstand van de speakers tot de plaats waar je zit, en geen optimale equalizer functie heeft.
Wat ik begrijp van AudisseyEQ is dat die dat wel doet, en beter aanpast naar de vorm en plaats van speakers in de ruimte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

@Tommie12, ik zou het filmpje hierboven eens bekijken ;)
Lees ook eens dit documentje: http://www.pioneer.eu/fil...ACC/ARB7450A.En.01_35.pdf
Dat is de handleiding voor de MCACC PC Software waarmee je de calibratie kunt fine-tunen o.a.
In die handleiding kan je dus ook zien dat er zeer zeker voorzien is in een uitgebreide Equalizer ;)
Zover ik weet is het gewoon een 9-bands Equalizer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:45

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:41:
[...]

Aan de andere kant: ook genoeg mensen die één keer Audyssey runnen, de data opschrijven en dan de receiver resetten zodat alles weer blank is. Ik zou me niet blind staren op Audyssey aangezien er nogal wat bugs in zitten zoals de beroemde -12.0 dB setting van de subwoofer.
Die heeft Pioneer ook hoor ;) Mijn sub stond na een nieuwe MCACC invoer ook ineens op -10db, maar na die omhoog te hebben gezet, klonk het wel erg goed. Nu moet ik wel zeggen dat ik recht voor mijn speakers zit en ze ook vrij symmetrisch opgesteld staan, dus het klinkt in de pure direct mode ook al goed.

@Tommie12. Het is heel leuk dat je je receiver kan bedienen met je iPad, maar dat zijn van die functies die nu leuk zijn en waar je over enkele jaren niets meer aan hebt (compatibiliteit ect). Persoonlijk zou ik een receiver pakken van een jaar geleden (showmodel, oude voorraad). Dan krijg je voor dat geld een hele dikke receiver met een geluid van een klasse hoger als de 10xx serie. Zo heb ik 6 maanden terug nog een LX72 gekocht voor €900 (kostte nieuw 1600). De LX73 was net uit en de 72 moest dus plaats maken. Echter was het verschil tussen de 72/53/73 zo klein (lees alleen de mac ondersteuning dmv apps en airplay), dat ik nu gewoon een appletv op de receiver heb aangesloten. Meer functionaliteit en te upgraden :)

[Voor 34% gewijzigd door DjVe op 05-07-2011 07:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-05 09:20
Je zou eens kunnen kijken naar een Marantz SR5005 i.c.m. een Sonos 90 kastje.
Bij de Hobo Hifi in Den Haag staat de Marantz nu voor +/- 380 geloof ik.

Zelf heb ik net de Denon 2311 + Sonos en dat werkt ook prima.
Eigenlijk wil ik wel een receiver van Pioneer onwille van de goede netwerkmogelijkheden en de bediening met iPad/iPod.

Dus de twijfel zit nu tussen 3 modellen. de 921, 1021 of 2021...

Qua toeters en bellen is de 921 voldoende, en ik wil die extra 400€ maar uitgeven als die 2021 een betere geluidskwaliteit kan bieden.
Volgens de specs zou de 921 en de 1021 dezelfde delen bevatten, en is de eigenlijke versterker van de 2021 anders.

De vraag die ik me stel, mag ik dit als 'elfenstof' beoordelen, of is het een nuttige upgrade.

Heeft er al iemand die modellen naast elkaar gehoord?

• Frenkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-07-2022
Hoi tommie, ik zit toch met precies hetzelfde. Heb heel veel zitten vergelijken tussen de 3 maar tussen de 921 en 1021 zit volgens mij enige noemenswaardige verschil de HDMI aansluitingen..kan voor mij de meerprijs niet rechtvaardigen. En ik kies ook voor de Pioneer ivm de Iphone(airplay) functionaliteit.

Heb ook naar andere merken gekeken(onkyo,marantz,denon) echter allemaal niet het airplay gedeelte wat ik toch wel heel graag wil. Ben ook heel benieuwd of er nou "kwalitatief"beter geluid uitkomt als je geen 921 neemt maar een 1021 of 2021.

• Kingston|IA
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-02-2020
ik ben ook aan het orienteren voor een av receiver, en airplay spreekt mij ook erg aan, maar dat is volgens mij ook te behalen dmv een apple tv te kopen (rond €100). Dan kun je meer receivers vergelijken en wellicht een receiver nemen die prijs/kwaliteit beter is zonder airplay..

Als je trouwens per se een receiver met airplay wilt, las ik in het Denon topic dat iemand de Denon 1912 gekocht had bij http://www.audiovision-shop.de/ voor €469

[Voor 22% gewijzigd door Kingston|IA op 11-08-2011 12:28]

• Frenkie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-07-2022
@Kingston je hebt gelijk heb er denk ik over heen gelezen, de Denon1912 heeft inderdaad airplay en 6 HDMI ingangen. Overwegen waard, wordt goed beoordeeld zie:

http://reviews.cnet.com/a...4505-6466_7-34647681.html

The good: The Denon AVR-1912 is the most full-featured AV receiver we've seen at this price, with built-in AirPlay for Apple's iOS products and six HDMI inputs. Its networking features also include DLNA compatibility and several streaming media services, such as Rhapsody and Pandora. And its sound quality is just a little better than the competing Pioneer VSX-1021-K.

Goedkoopste die ik op Kieskeurig kan vinden:
Denons AVR 1912 = € 598,99
Pioneer VSX-1021 = € 575,61
Pioneer VSX-921 = € 399,00

Marantz 6005 = € 575,00 is volgens mij ook inmiddels geschikt voor Airplay*
@hieronder, je hebt gelijk;
*http://www.engadget.com/2011/01/06/denon-and-marantz-airplay-update-finally-released-for-49/

Dus als je geen 6 HDMI nodig hebt lijkt me de 921 nog altijd beste keuze.

[Voor 31% gewijzigd door Frenkie op 11-08-2011 15:00]

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Volgens mij is de Marantz 6005 niet geschikt voro AirPlay, dat is een oude lijn van Marantz.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee